شناسه خبر: 3784 منتشر شده در مورخ: 1393/3/3 ساعت: 09:00 گروه: دانش و فن آوری  
برپایی نمایشگاه کامپیوتر برای نابینایان

برپایی نمایشگاه کامپیوتر برای نابینایان

در یازدهمین نمایشگاه کامپیوتری برای نابینایان با عنوان "سایت سیتی" بیش از ۵ هزار نفر از ۱۳۰ غرفه دیدار کردند که تازه‌ها و بهینه‌های خود را از ۲۰ کشور گوناگون به نمایش گذاشته بودند.

به گزارش ایران سپید بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی آسان‌سازهای کامپیوتری برای نابینایان، "سایت سیتی" در فرانکفورت برگزار شد، ایران نیز در این نمایشگاه یک سخت‌افزار جهت‌یاب ارائه کرده بود.

امسال از ۱۴ تا ۱۶ ماه مه، در یازدهمین نمایشگاه کامپیوتری برای نابینایان با عنوان "سایت سیتی" بیش از ۵ هزار نفر از ۱۳۰ غرفه دیدار کردند که تازه‌ها و بهینه‌های خود را از ۲۰ کشور گوناگون به نمایش گذاشته بودند.


تا کنون فن‌آوران و شرکت‌ها می‌کوشیدند، متن‌خوان‌های کوچک‌تر و سبک‌تر برای نابینایان بسازند. اما امسال شرکت‌های آلمانی بائوم Baum از ویزنباخ و اوپتلک Optelek از اشتوتگارت متن‌خوان‌های خوشدست و شکیلی به شکل یک رادیوی کوچک ساخته‌اند که نابینا کتابی یا برگه‌ای را جلوی آن‌ها می‌گذارد، اسکن می‌کند و چند ثانیه بعد متن کتاب یا برگه را با صدایی کاملاً واضح و گویا می‌شنود. 
 
به طور کلی، کیفیت صداهای مصنوعی به اندازه‌ای بالا رفته که برخی از فرستنده‌های رادیویی یا ناشران کتاب‌ های شنیداری، مطالب خود را با این صداها پخش و عرضه می‌کنند.




مهم‌ترین بخش پیرامونی نمایشگاه، نشست‌ها و سخنرانی‌هایی است که هر سال در تالار بزرگ نمایشگاه برگزار می‌شوند. این بار این سخنرانی‌ها و گفتگوها بیشتر دور موضوع‌های کاریابی برای نابینایان و کم‌بینایان، نارسایی‌ها و راه‌حل‌های مبارزه با کم‌بینایی و کم‌شنوایی، پشتیبانی از نابینایان از مرحله‌ی نوزادی، فرصت‌های شغلی برای نابینایان در رشته‌ی صدابرداری و بهر‌ه‌‌گیری از حس لامسه‌ی نابینایان در رشته‌های بهداشتی و پزشکی می‌گشت. 
 
استقبال از نمایشگاه "سایت سیتی" به اندازه‌ای بود که آقای شفر Schaefer از برگزارکنندگان اصلی، اطمینان داد در سال آینده این نمایشگاه را گسترده‌تر از امسال برگزار خواهند کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *