شناسه خبر: 3639 منتشر شده در مورخ: 1393/2/17 ساعت: 13:38 گروه: بهداشت و سلامت  
اصلاح تعرفه های خدمات پزشکی از کارهای ارزشمند دولت است

اصلاح تعرفه های خدمات پزشکی از کارهای ارزشمند دولت است

- عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: اصلاح تعرفه های خدمات پزشکی از کارهای مهم و ارزشمند دولت یازدهم است.

به گزارش ایران سپیدحسین بابایی  افزود: پس از برگزاری جلسات مختلف، ارقام تعرفه های بخش دولتی با هماهنگی دولت و سازمان نظام پزشکی تعیین و اعلام شده است. 


وی با یادآوری اینکه ارقام تعرفه های بخش خصوصی نیز توسط شورای عالی سلامت تعیین و با ابلاغ به هیات دولت به زودی اعلام خواهد شد افزود: در سالهای گذشته تعرفه های خدمات پزشکی بنا به دلایل مختلف و نبود همکاری های لازم بین دستگاههای متولی با موانعی مواجهه بود که این روند در سال جاری شکل مطلوب تری به خود گرفته است. 

وی با اشاره به اینکه اصلاح تعرفه های خدمات پزشکی همسو با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور است، اظهار کرد: تحقق این مهم تمامی مشکلات گذشته را برطرف می کند.

عضو کمیسیون تعرفه سازمان نظام پزشکی کشور، اجرای دقیق طرح تحول نظام سلامت از سوی دولت تدبیر و امید را اقدامی ماندگار در کشور عنوان کرد و گفت: در صورت موفقیت دولت در اجرای بهینه این طرح تحولاتی شگرف در این حوزه ایجاد خواهد شد.

بابایی افزود: دولت های گذشته موفق به اجرای این طرح نشده بودند و اقدام و توجه دولت در این بخش ستودنی است.

کمیسیون تعرفه برای نخستین بار برای تعیین تکلیف تعرفه های درمانی بخش های دولتی و خصوصی در کمیسیون مشترکی بین وزات بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، سازمان نظام پزشکی و کارشناسان اقتصادی تشکیل شد.

در سالهای گذشته تعرفه درمانی بخش های دولتی و خصوصی پس از شروع سال جدید و دیر هنگام تعیین می شد و این مهم برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید زودتر تحقق می یابد.

تعرفه های درمانی بخش دولتی در مقایسه با بخش خصوصی بسیار ناچیر، پایین و نیازمند اصلاح و بازنگری داشت که این مهم با تقویت صندوق های بیمه ای و پیگیری پوشش بیمه ای بیماران به سرانجام رسید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *