شناسه خبر: 3598 منتشر شده در مورخ: 1393/2/13 ساعت: 11:25 گروه: اجتماعی  
مرکز نگهداری معلولان در رودبار ساخته می شود

مرکز نگهداری معلولان در رودبار ساخته می شود

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی از ساخت مرکز نگهداری معلولان به ویژه ضایعه نخاعی در این شهرستان خبر داد.

عطا الله حکیمی در یک برنامه دیدار مردمی افزود: این مرکز از سوی یک خیر نیکوکار در زمینی به مساحت چهار هکتار احداث می شود.

وی همچنین با بیان اینکه رودبار بیشترین معلول ضایعه نخاعی را در سطح استان گیلان دارد، اظهارداشت: معلولان ضایعه نخاعی نیاز به حمایت ویژه از سوی مسئولان هستند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون این شهرستان دارای 122 نفر معلول ضایعه نخاعی است.

وی در ادامه از ثبت هزار و 750 نفر معلول در سامانه بهزیستی رودبار خبر داد و گفت: ساخت مرکز نگهداری معلولان در این شهرستان امری ضروری است.

حکیمی همچنین با بیان اینکه سال 1369 زلزله خسارت شدیدی به رودبار وارد کرد، افزود: وسعت این شهرستان دو هزار و 350 کیلومتر است و از حیث وسعت بزرگترین شهرستان استان گیلان به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه رودبار فقط هزار و 250 کیلومتر راه دارد، اظهارداشت: برای مرمت، بازسازی، آسفالت و نگهداری جاده های رودبار نیاز به اعتبارات کلان است.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی بیان داشت: هم اکنون رودبار در اغلب شاخص های زیربنایی جزو شهرستان های برخوردار استان و کشور محسوب می شود در حالیکه این گونه نیست.

وی تصریح کرد: در زمان زلزله امکاناتی موقتی به مردم این شهرستان ارائه شد متاسفانه ُمهر برخورداری بر پیشانی رودبار زدند، این ظلم بزرگی در حق مردم این منطقه است.

حکیمی به روکش آسفالت راه های شهرستان رودبار اشاره کرد و افزود: روکش آسفالت مسیر لوشان به جیرنده، توتکابن به بره سر و دشتویل به گلنگش و مسیر بلوکات در سال 1393 انجام خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه آزاد راه قزوین – رشت از داخل شهر رودبار عبور می کند، اذعان داشت: این پروژه باعث شکوفایی اقتصاد شهر رودبار خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی گفت: زلزله هولناک سال 1369 در رودبار علاوه بر تلفات شدید جانی و مالی باعث برجاماندن معلولان ضایعه نخاعی زیادی در سطح شهرستان شد.

وی افزود: در اکثر شهرهای استان گیلان به جزء رودبار مراکز نگهداری از معلولان و ضایعات نخاعی ایجاد شد که این امر جای بسی تاسف دارد.

حکیمی یادآورشد: بودجه های ( تبصره ای و سوبسیدی ) بعد از زلزله به گیلان سرازیر شد و متاسفانه رودبار از این بودجه ها کمترین بهره را برد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *