شناسه خبر: 3519 منتشر شده در مورخ: 1393/2/4 ساعت: 11:47 گروه: اجتماعی  
مراکز روزانه توانبخشی معلولان در مازندران افزایش می یابد

مراکز روزانه توانبخشی معلولان در مازندران افزایش می یابد

مدیرکل بهزیستی مازندران از افزایش تعداد مراکز روزانه توانبخشی معلولان در این استان در سال جاری با هدف تقویت و حضور بیشتر معلولان در جامعه خبر داد.

به گزارش ایران سپید ˈ سیدسعید آرام ˈ در جشن مهرورزی معلولان ذهنی مرکز الزهرا آمل گفت: هم اکنون 46مرکز روزانه و 19 مرکز شبانه در مازندران حدود چهار هزار و 500 معلول جسمی، حرکتی و ذهنی را زیر پوشش دارد.

وی افزود : گروه های مختلف معلولان، سالمندان و خانواده های معلولان، زنان سرپرست خانوار و دیگر گروه های هدف بهزیستی باید همواره از سوی دولت و مردم مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به کم بودن میزان پرداختی مستمری به معلولان زیر پوشش این نهاد ، گفت : بر اساس مصوبه سال 92 به هر معلول زیر پوشش 55 تا 95 هزار تومان مستمری ماهانه پرداخت می شود.

وی اضافه کرد : علاوه بر مستمری ماهانه، خدمات رایگان دیگر شامل کمک هزینه درمانی، آموزشی، پرستاری و غیره هم به معلولان پرداخت می شود.

آرام همچنین بر لزوم پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی در جامعه تاکید کرد و گفت : امروز وضعیت ظاهری آسیب های اجتماعی تغییر کرده است.

شهرستان حدود 400 هزار نفری آمل بیش از پنج هزار و500 معلول دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *