شناسه خبر: 3441 منتشر شده در مورخ: 1393/1/31 ساعت: 11:35 گروه: بهداشت و سلامت  
بخش سلامت زنان در بیمارستان نور افشار هلال احمر راه اندازی شد

بخش سلامت زنان در بیمارستان نور افشار هلال احمر راه اندازی شد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم راه اندازی بخش سلامت زنان، بیمارستان نورافشار گفت:این بیمارستان می تواند در عرصه توانمندسازی بیماران الگوی موفقی ارایه و افق جدیدی فراروی نظام درمانی کشور باز کند.

به گزارش ایران سپید از اعلام  روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین «سیدمحمدحسن ابوترابی فرد» در مراسم ولادت فرخنده حضرت فاطمه زهرا(س) و تجلیل از مقام مادر و روز زن که در بیمارستان نورافشار برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.


وی با بیان این که حوزه سلامت در نظام اسلامی، از مهم ترین حوزه های حاکمیت بوده و بالاترین منابع را به خود اختصاص داده است ،گفت: در بودجه سال جاری نگاه ویژه ای به حوزه سلامت شده و بخش قابل توجهی از مالیات بر ارزش افزوده و منابع حاصل از قانون هدفمندی یارانه ها به این حوزه اختصاص یافته است.



***بازنگری ساختار و نظام سلامت در کشور

ابوترابی فرد با اشاره به قانون پنجم توسعه و تاکیدات مقام معظم رهبری بر کاهش 30 درصدی سهم بیماران از هزینه های سلامت و تقبل 70 درصد این هزینه ها از سوی دولت افزود: هنوز برای رسیدن به این هدف فاصله بسیاری داریم و برای رسیدن به سطح مطلوب باید اقدامات موازی را از میان برد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح نظام سلامت در قانون برنامه پنجم و اجرایی نشدن برخی از تصمیم ها، گفت: باید در ساختار و نظام سلامت کشور با بازنگری درست، تجدید نظر کرد و بر اساس ظرفیت های علمی، پزشکی و درمانی کشور گام های موثری برداشت.



***تاکید بر اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده

ابوترابی فرد درباره توسعه و رشد نظام سلامت کشور به اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده اشاره و بیان داشت: باید خدماتی که پزشکان در جوامع علمی، دانشگاهی و بیمارستان های دولتی ارایه می کنند، به صورت شفاف تعریف شود و با نظارت و برنامه ریزی در چارچوب قوانین و مقرارت نظام سلامت در حوزه مسوولیت خود حضور موثر داشته باشند.

وی همچنین به موضوع خرید خدمت از بخش خصوصی و ارایه خدمات درمانی به مردم با نظارت کامل اشاره و خاطر نشان کرد: موضوع نظام سلامت کشور از دغدغه های مهم و کلیدی دولت و مجلس است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت های علمی و تخصصی کشور به جایگاه مطلوبی دست پیدا کنیم.



***بیمارستان نورافشار افقی جدید فرا روی نظام سلامت

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین به موضوع توانمندسازی بیماران اشاره کرد و گفت: یکی از حوز ه های مهمی که باید به آن توجه داشت و تا اندازه ای مغفول مانده، حوزه توانمندسازی بیماران است که با توجه به هزینه سنگین درمان آن، هنوز منابعی برای تامین هزینه های درمانی این حوزه پیش بینی نشده است.

وی با تقدیر از رییس بیمارستان فوق تخصصی بازتوانی نورافشار برای راه اندازی بخش سلامت بانوان در این بیمارستان گفت: این بیمارستان در عرصه توانمند سازی بیماران می تواند الگوی موفقی ارایه و افق جدیدی فراروی نظام درمانی کشورباز کرده و راه را برای به نتیجه رساندن درمان و خدمت به بانوان هموار کند.



***زندگی حضرت زهرا(س) از هر دریچه و زاویه آموزنده و راهگشا است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در تجلیل از مقام شامخ مادر و روز زن گفت: حضرت فاطمه(س) اوج عصمت، طهارت، دیانت، گذشت و صبوری و مهم ترین الگو برای زنان و مردان ما است. 

وی ادامه داد: اگر میلاد این بانوی بزرگ به عنوان روز مادر نامگذاری شده است، به علت ویژگی ها و مختصات شخصیتی فرهیخته این بانوی بزرگوار در دنیای اسلام و عالم انسانی است. زندگی حضرت زهرا(س) از هر دریچه و زاویه، پشتیبانی آموزنده و راهگشا است.



***راه اندازی بخش سلامت زنان در بیمارستان نورافشار

رییس بیمارستان فوق تخصصی نورافشار هم در این مراسم با تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در حیطه بازتوانی از راه اندازی بخش سلامت بانوان بیمارستان نورافشار خبر داد.

دکتر رامین کردی، با بیان اینکه این بخش از فردا راه اندازی می شود، افزود: کنترل وزن و چاقی از مشکلات جدی کنونی سلامت بانوان کشور است و بر اساس مطالعات، دو سوم زنان کشور اضافه وزن و فقط یک سوم آنها وزن ایده آل دارند.

وی افزود: بخش زنان بیمارستان نورافشار با همکاری دانشگاه تهران برای کمک به سلامت بانوان راه اندازی شده و به مراجعان خدمات مشاوره ای تخصصی پزشکی، تغذیه و ورزشی ارایه می کند.

کردی با بیان اینکه بارداری و زایمان زنان مشکلاتی از جمله کمر درد، بی اختیاری ادرار و دردهایی در ناحیه لگن به دنبال دارد، تصریح کرد: بر اساس آمار، حدود 60 تا 70 درصد زنان پس از زایمان با این مشکلات روبه رو می شوند.

رییس بیمارستان فوق تخصصی نورافشار با اشاره به پوکی استخوان و یائسگی در زنان در سنین بالا، گفت: مراقبت از این دوره هم نیاز به آموزش، ارایه خدمات توانبخشی و ورزش دارد.

بیمارستان نورافشار اولین بیمارستان بازتوانی و پزشکی ورزشی در سطح منطقه است که تحت تولیت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و با حمایت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اداره می شود. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *