شناسه خبر: 3335 منتشر شده در مورخ: 1393/1/24 ساعت: 13:55 گروه: اقتصادی  
زنان صنعتگر از مرحله نخست یارانه ها آسیب جدی متحمل شدند
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت:

زنان صنعتگر از مرحله نخست یارانه ها آسیب جدی متحمل شدند

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بانوان گفت: زنان صنعتگر بیشترین آسیب را از اجرای مرحله نخست قانون هدفمندی یارانه ها متحمل شدند که در مرحله دوم باید این آسیب ها ترمیم و جبران شود.

به گزارش ایران سپیدسهیلا جلودارزاده از در دست مطالعه بودن بسته حمایتی از زنان صنعتگر پس از اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه خبر داد و تصریح کرد: این قشر از صنعتگران، معدنکاران و تاجران کشور باید مورد حمایت قرار گرفته و برای آنها اولویت های خاصی در نظر گرفته شود.


وی با بیان اینکه زنان صنعتگر برای بقا نیاز دارند که به صورت مستقل دیده شوند، گفت: زنان در بدنه بخش صنعت و معدن حضور جدی و فعال دارند اما در بخش مدیریت هنوز ضعیف هستند که برای این موضوع باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

جلودارزاده افزود: کشور در شرایطی بسر می برد که بدلیل سوء مدیریت ها و تحریم ها به لحاظ اقتصادی در وضعیت مناسبی نیست و امروز زنان نقش آفرین تاثیری جدی در اقتصاد و فرهنگ کشور دارند.

وی ادامه داد: هم اکنون در جامعه روستایی ما به خصوص در بخش صنایع دستی و کشاورزی زنان حضوری فعال دارند و اکثر صادرات سنتی ما در زمینه زعفران، پسته و فرش از سوی زنان انجام می شود.

جلودارزاده خاطرنشان کرد: سرشماری دقیقی از میزان تولیدات زنان در کشور موجود نیست اما 50 درصد شاغلین در وزارت صنعت، معدن و تجارت را زنان تشکیل می دهند که از این میزان 20 درصد در سمت مدیرکلی و 4 تا 7 درصد در سمت مدیریت عالی هستند، اما در بخش های مختلف صنعتی زیر 7 تا 8 درصد سرمایه در اختیار زنان است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *