شناسه خبر: 3288 منتشر شده در مورخ: 1393/1/20 ساعت: 14:58 گروه: سیاسی  
اعتراف بان کی مون: سازمان ملل می توانست مانع نسل کشی در رواندا شود

اعتراف بان کی مون: سازمان ملل می توانست مانع نسل کشی در رواندا شود

دبیرکل سازمان ملل اعتراف کرد که مسوولان این نهاد بین المللی در جریان نسل کشی رواندا در سال 1994 که منجر به مرگ 800هزار نفر و آوارگی میلیون ها نفر دیگر شد، مرتکب سهل انگاری و اشتباه شدند به همین دلیل نتوانستند از وقوع آن جنایت هولناک جلوگیری کنند.

به گزارش ایران سپید فرهان حق سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت : دبیرکل سازمان ملل در جریان سفر خود به رواندا تصریح کرده است اگر مسوولان سازمان ملل سهل انگاری نمی کردند حتما راهی وجود داشت که از آن قتل عام کم سابقه جلوگیری نمایند.


وی همچنین به بیانیه شب گذشته دبیرکل سازمان ملل درمحکومیت قتل کشیش سوری اشاره کرد و گفت : بان کی مون بار دیگر هشدار داد که ادامه خشونت ها، سوریه را به پرتگاه نابودی نزدیک کرده است.

فرهان حق به نقل از مسئولین برنامه جهانی غذای سازمان ملل گفت که این نهاد تاکنون موفق شده است نزدیک به چهار میلیون نفر از آوارگان و آسیب دیدگان ناشی از جنگ داخلی سه سال در سوریه زیر پوشش امداد رسانی قرار دهد. 

وی همچنین یاد آور شد که بر اساس برآوردهای برنامه جهانی غذای سازمان ملل نزدیک به 50 در صد از تولیدات گندم این کشور در جریان بارندگی های موسمی نابود شده است. 

وی به همچنین به بروز برخی ناآرامی ها بعد از انتخابات اخیر در افغانستان اشاره کرد و گفت : یان کوبیش نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل از نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنان خواسته است، تا اعلام نتیجه نهایی انتخابات صبر پیشه کنند و از هر گونه اظهارنظر در خصوص نتیجه انتخابات خودداری نمایند.

کوبیش همچنین با صدور بیانیه ای بمبگذاری مرگبار ایالت قندهار درجنوب افغانستان را که 15 کشته و پنج مجروح برجای گذاشته به شدت محکوم کرده و این اقدام را یک جنایت جنگی توصیف نمود. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *