شناسه خبر: 3280 منتشر شده در مورخ: 1393/1/20 ساعت: 12:32 گروه: فرهنگی  
باشگاه هنرمندان تشکیل می شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :

باشگاه هنرمندان تشکیل می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موافقت خود را با واگذاری باشگاهی به هنرمندان برای تبدیل شدن به محل اجتماع و تشکیل جلسات آنان اعلام کرد.

به گزارش ایران سپید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علی جنتی در دیدار هنرمندان پیشکسوت با ضروری دانستن تشکیل اتاق فکر در حوزه های مختلف هنری، موافقت خود را با واگذاری باشگاهی به هنرمندان برای تبدیل شدن به محل اجتماع و تشکیل جلسات آنان اعلام و افزود: مجموعه باغ زیبا برای همین منظور اختصاص شده است.


وی به بدهی سنگین و مشکلات صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران اشاره کرد و افزود: در هیئت امنای این صندوق، بزرگ ترین بانکداران و اقتصاددانان کشور را عضو کرده ایم و چهار یا پنج نفر تحصیل کرده اقتصاد را هم به عضویت هیئت مدیره آن درآورده ایم تا این صندوق را به جایی برسانند که کمکی به حوزه فرهنگ و هنر باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه سخنان خود به موضوع اقتصاد هنر پرداخت و گفت: موضوع اقتصاد هنر از جمله بحث هایی بوده که از ابتدا دنبال کرده ام و برای همین منظور از مشاوران صاحبنظران که در این امر متخصص هستند استفاده می کنیم.

همچنین وزیر ارشاد در خصوص ارکسترهای موسیقی، مجددا بر تلاش جدی این وزارتخانه برای احیای آنها تاکید کرد.

وی از اینکه هنرمندی با سوابق بسیار، دغدغه معیشتی داشته باشد ابراز تاسف کرد و وعده داد که با تشکیل جلسات با معاون و مسئولان هنری، بخشی از این موارد رفع شود.

جنتی گفت: سال جدید برای فرهنگ و هنر ایران سالی پرباری خواهد شد و امسال که با تدبیر مقام معظم رهبری به نام فرهنگ مزین شده است، فضای بهتری برای توسعه فرهنگی در ابعاد مختلف فراهم می شود.

وزیر ارشاد با تاکید بر حفظ و تقویت هویت ملی و بومی کشور، اظهار داشت: مقام معظم رهبری هم روی این امر خیلی تاکید و اصرار دارند که در امور هنری از جمله بازی های رایانه ای به هویت خودمان برگردیم.

وی با برحق دانستن انتقادها و شکایت های هنرمندان پیشکسوت، گفت: همواره به شما هنرمندان علاقه و ارادت داشته و دارم و در چندین جشنواره هنری و سینمایی هم، همیشه ارادت به شما هنرمندان پیشکسوت را ابراز کرده ام. 

به گفته جنتی نه تنها وزارت ارشاد که عموم مردم هنرمندان را جزو سرمایه خود می دانند چرا که هنر و داشته های خود را به جامعه عرضه کرده اید و برای تعالی کشور کوشیده اید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: آنچه برای ما نکته مثبت تلقی می شود آن است که شورای عالی انقلاب فرهنگی، موسسه هنرمندان پیشکسوت را به رسمیت شناخته و اهداف و وظایف آن را تایید کرده اند. 

جنتی اظهار داشت: از ابتدای ورود به این وزارتخانه درخصوص مسائل هنرمندان تفاهمنامه ای با شهرداری امضا کردیم که یکی از بحث های آن اختصاص فضاهایی برای تئاتر، سینما و دیگر شاخه های هنری بوده است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید یادآور شد که در واگذاری پست ها هم تمام تلاشمان این بود که کار را به دست اهل فن بسپارم و مشاهده می کنید که در همه حوزه های هنری، سینمایی، فرهنگی و مطبوعاتی، افرادی متخصص به کار گرفته شده اند.

جنتی در ادامه به موضوع هنرهای تجسمی هم اشاره کرد و گفت: لایحه ای به دولت ارائه شد که بر مبنای آن همه پروژه هایی که در کشور اجرا می شوند، یک درصدی از آن به آثار هنری ایرانی و اسلامی اختصاص داده شود که متاسفانه در مجلس رد شد.

در این دیدار، رئیس سازمان سینمایی، معاون حقوقی و امور مجلس و نیز مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت حضور داشتند.

در ابتدای این دیدار، برخی از هنرمندان پیشکسوت به بیان نقطه نظرات و ارایه دیدگاه های خود پرداختند. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *