شناسه خبر: 3150 منتشر شده در مورخ: 1393/1/17 ساعت: 08:35 گروه: اقتصادی  
تولید در فاز نخست هدفمندی یارانه ها مورد بی توجهی قرار گرفت
رییس اتاق اصناف ایران؛

تولید در فاز نخست هدفمندی یارانه ها مورد بی توجهی قرار گرفت

رییس اتاق اصناف ایران گفت: حدود 50 درصد واحدهای تولیدی کوچک با اجرای فاز نخست قانون هدفمندی یارانه ها به دلیل عدم حمایت جدی از سوی دولت تعطیل شده اند.

قاسم نوده فراهانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، تعداد واحدهای تولیدکننده کوچک را 750 هزار واحد برشمرد و افزود: در این واحدها به طور متوسط بین 2 تا 50 نفر کارگر فعالیت دارند که با تعطیلی نیمی از این واحدها این افراد بیکار شدند و بدنبال آن درصد اشتغال بسیار پایین آمد.

وی اضافه کرد: در اجرای فاز نخست قانون هدفمندی یارانه ها، به موضوع تولید توجه جدی نکردیم و این باعث شد که بخش تولید آسیب ببیند و مشکلات کشور را افزایش دهد و روند مصرف گرایی شدت بگیرد.

فراهانی با اشاره به اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها، اظهار داشت: در اجرای این بخش از قانون باید به طور جد به موضوع تولید داخل توجه کرد و از تجربه اجرای فاز نخست نهایت بهره را گرفت.

رییس اتاق اصناف ایران چگونگی اجرای فاز دوم قانون هدفمندی را مورد توجه قرار داد و گفت: در این مرحله باید با یک کار کارشناسی به تقویت تولید و به طور کلی اقتصاد خرد توجه کرد تا از بخش قابل توجهی از رشد قیمت ها جلوگیری شود.

پیش از این معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری اعلام کرد: مرحله دوم هدفمندی یارانه ها از 20 فروردین ماه سال 93 با ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی آغاز می شود.

محمدباقر نوبخت تصریح کرد، این ثبت نام براساس تبصره 21 قانون بودجه سال 93 مبنی بر ضرورت اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، صورت می گیرد.
 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
منبع خبر: ايرنا
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *