شناسه خبر: 3076 منتشر شده در مورخ: 1392/12/27 ساعت: 11:53 گروه: سیاسی  
تیم مذاکره کننده هسته ای برداشت های دوگانه 1+5 را برطرف کند
ترقی:

تیم مذاکره کننده هسته ای برداشت های دوگانه 1+5 را برطرف کند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، مذاکرات ایران و 1+5 در وین را «سخت» دانست و گفت: امیدواریم در این دوره، کارشناسان کشورمان برخی اشکالات توافق نامه قبل را که موجب برداشت های دوگانه طرف مقابل می شد، برطرف کنند.

به گزارش ایران سپید «حمید رضا ترقی» اظهار داشت: در فاصله بین مذاکرات قبلی تا کنون در زمینه اقدامات مشترکی که باید انجام می شد، غربی ها اعتراف کرده اند که ایران به تعهداتش عمل کرده است.

وی تصریح کرد: در مقابل این رویکرد مناسب ایران، غرب تنها به برخی تعهدات خود جامه عمل پوشانده و به سایر تعهداتش عمل نکرده است.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: کیفیت عملکرد غرب در عمل به تعهدات با آنچه که در توافق نامه ذکر شده، متفاوت است که باید این عملکرد را اصلاح کنند.

ترقی ادامه داد: تقریبا غالب گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی حاکی از آن است ایران همه مواردی را که در توافق ذکر شده رعایت کرده؛ بنابراین رفتار جمهوری اسلامی نشان می دهد که ایران حسن نیتش را ثابت کرده است.

وی اضافه کرد: حسن نیت ایران در حالی انجام شده که غرب به رغم توافق دست از تهدید بر نداشته و هنوز برداشت های دو گانه را مطرح می کند.

این کارشناس مسائل بین المللی اظهار داشت: متاسفانه غربی ها در رفتارهای دو گانه این بار به استفاده از ابزار حقوق بشر علیه ایران روی آورده اند تا به شکلی دیگر فشارها را تشدید کنند؛ البته انتظاراتی را مطرح کرده اند که خط قرمز نظام است.

ترقی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در این مرحله کار سختی را پیش رو دارد و باید با دقت پیش برود.

وی تاکید کرد: کارشناسان هسته ای کشورمان باید با توجه به حمایتی که ملت و نظام از آنها دارند، با اقتدار از حقوق ملت ایران دفاع و خط قرمز را رعایت کنند تا در نهایت اشکالاتی که در توافق نامه قبلی بود و موجب برداشت های دو گانه می شد، رفع شود.

این کارشناس سیاسی اظهار امیدواری کرد: این تلاش ها و مذاکرات به خارج شدن مسیر پرونده از شورای امنیت به سمت آژانس بینجامد و این رویکرد، لغو تحریم ها را موجب شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *