شناسه خبر: 296 منتشر شده در مورخ: 1392/8/4 ساعت: 10:21 گروه: سیاسی  
نشست کارشناسی ایران و 1+5 چهارشنبه در وین برگزار می‌شود

نشست کارشناسی ایران و 1+5 چهارشنبه در وین برگزار می‌شود

عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران اعلام کرد، کارشناسان هسته‌ای و تحریماتی ایران و شش قدرت جهان هفته آینده در وین، پایتخت اتریش دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران روز پنج‌شنبه (24 اکتبر، دوم آبان) از نشست تیم‌ایران و گروه 1+5، متشکل از کارشناسان هسته‌ای، علمی و امور تحریم در روزهای سی‌ام و سی و یکم اکتبر در وین خبر داد و گفت، تیم هفت نفره کارشناسان ایران به ریاست «حمید بعیدی نژاد» مدیر کل امور سیاسی وزارت خارجه ایران، هفته آینده در وین با کارشناسان گروه 1+5 مذاکره می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران به نقل از پرس تی وی، وی افزود: مذاکرات سطح کارشناسی میان ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل شامل انگلیس، چین، فرانسه، روسیه و امریکا به علاوه آلمان (گروه 1+5) روزهای چهارشنبه و پنج شنبه آینده، هشتم و نهم آبان برگزار می‌شود.

عراقچی همچنین تصریح کرد، چهار کارشناس از بخش‌های تجاری، بانکی، نفتی و حمل و نقل تعیین و به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اضافه شده‌اند.

در همین حال، معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت خارجه ایران روز دوشنبه، 28 اکتبر (شش آبان) با یوکیا آمانو، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.

نمایندگان تهران و گروه 1+5 در پایان مذاکرات دو روزه ژنو که پانزدهم و شانزدهم اکتبر، پشت درهای بسته برگزار شد، توافق کردند در روزهای هفتم و هشتم نوامبر به مذاکرات خود در این شهر سوئیس ادامه دهند.

طرفین همچنین از توافق خود برای نشست کارشناسان علمی، هسته‌ای و تحریماتی ایران و گروه 1+5 قبل از دور بعدی مذاکرات هسته‌ای در ژنو خبر دادند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در آغاز اولین مرحله از دور اخیر مذاکرات هسته‌ای ژنو، بسته پیشنهادی تهران را با عنوان «پایانی بر یک بحران غیرضروری؛ آغازی برای افق‌های جدید» به کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نمایندگان شش قدرت جهان ارائه داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از روند اخیر مذاکرات هسته‌ای ایران و شش قدرت جهان در ژنو استقبال کرده و آن را پرمحتواترین و مفصل‌ترین مذاکرات طرفین دانسته و بسته پیشنهادی تهران را «کمکی مهم» توصیف کرده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *