شناسه خبر: 2950 منتشر شده در مورخ: 1392/12/19 ساعت: 12:50 گروه: اجتماعی  
افزایش تنش‌ها و اختلافات خانوادگی در آستانه سال جدید
یک مشاور امور خانواده در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

افزایش تنش‌ها و اختلافات خانوادگی در آستانه سال جدید

یک مشاور امور خانواده گفت: افزایش تبلیغات در رسانه‌های جمعی مردم را به سمت تجمل گرایی سوق می‌دهد و مشکل از جایی آغاز می‌شود که مشکلات اقتصادی خانواده‌ها اجازه نمی‌دهد آنها بتوانند وسایل تجملاتی مورد نظر خود را خریداری کنند.

 

علیرضا جزینی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: یکی از معضلاتی که در جامعه کنونی وجود دارد، موضوع اعتیاد است.

وی افزود: هر ساله برنامه‌های زیادی برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در سطح کشور اجرا می‌شود اما با همه این اوصاف شاهد گرفتاری برخی از افراد در دام اعتیاد هستیم.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور عنوان کرد: بنابراین علاوه بر برنامه‌های پیشگیری از مواد مخدر باید برای نجات افرادی که به دام اعتیاد گرفتار شده‌اند نیز راهکاری اندیشیده شود.

جزینی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های تشویقی برای بهبود یافتن افرادی که به دام اعتیاد گرفتار شده‌اند، اختصاص بودجه برای اشتغالزایی بهبودیافتگان است.

این مسئول عنوان کرد: براساس قانون، پنج درصد از بودجه اشتغال کشور باید به معتادان بهبود یافته تخصیص یابد.

دبیرکل ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور تصریح کرد: استفاده از سیاست‌های تشویقی موجب می‌شود معتادان بهبود یافته دوباره به سمت اعتیاد و مواد مخدر گرایش پیدا نکنند.

جزینی ادامه داد: بنابراین باید با به‌کارگیری سیاست‌های تشویقی در راستای توانمندسازی و صیانت از این افراد از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اشتغالزایی اقدام شود.

این مسئول اظهار کرد: اگر برای صیانت و توانمندسازی معتادان، اقدامات اساسی و زیربنایی صورت نگیرد قطع یقین طرح درمان و ترک اعتیاد نتیجه مطلوب و پایداری به دنبال ندارد.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور عنوان کرد: رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور یک رویکرد اجتماعی است که مستلزم همکاری و مشارکت همه گروه‌های اجتماعی به‌ ویژه سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌های خیریه است.

جزینی اظهار کرد: راهبرد پیشگیری به عنوان مهمترین و موثرترین راهکار در امر مبارزه با مواد مخدر است و باید با بهره‌گیری از امکانات دولتی و غیردولتی در راستای تقویت باورهای دینی و انجام اقدامات فرهنگی، هنری، ورزشی، آموزشی و تبلیغاتی تلاش کرد.

این مسئول عنوان کرد: این برنامه‌ها و فعالیت‌ها باید در محیط‌های خانواده، کار، تعلیم و تربیت، محیط‌های فرهنگی و عمومی اجرایی شود.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به برنامه‌‌‌‌های اولویت‌دار ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خاطرنشان کرد: افزایش همکاری و تعامل بین دبیرخانه مرکزی ستاد و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سطح استان‌ها از اولویت‌ها و برنامه‌های ستاد است.

جزینی یادآور شد: بر این اساس ستاد مرکزی آمادگی خود را برای هر گونه حمایت و کمک در امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر اعلام می‌کند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921219000167#sthash.GSHShdOj.dpuf

افسانه نیک راد با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز و آغاز سال جدید و چالش‌های ایجاد شده در خانواده‌ها در این ایام گفت: در گذشته همزمان با نزدیک شدن به ایام نوروز خانواده‌ها در صدد بر می آمدند تا با استفاده از امکاناتی که در اختیار داشتند فضای و محیط خانه خود را برای آغاز سال جدید آماده کنند اما طی سال‌های اخیر با حرکت مردم به سمت مصرف گرایی وضعیت خانواده‌ها در آستانه سال جدید متفاوت شده است.

وی ادامه داد: افزایش تبلیغات در رسانه‌های جمعی به صورت ناخودآگاه مردم را به سمت مصرف گرایی و تجمل‌گرایی سوق می‌دهد و مشکل از جایی آغاز می‌شود که مشکلات اقتصادی خانواده‌ها اجازه نمی‌دهد تا آنها بتوانند وسایل تجملاتی مورد نظر خود را خریداری کنند.

این کارشناس امور خانواده خاطرنشان کرد: سوق دادن مردم و مخصوصاً‌ خانواده‌هایی که در وضعیت مالی خوبی به سر نمی‌برند باعث افزایش اختلافات و درگیری‌ها میان زوج‌ها می‌شود و ایامی که می‌تواند روزهای خوبی برای آغاز سال جدید باشد تبدیل به روزهای تلخ تبدیل می‌شود.

نیک راد با اشاره به نقش رسانه‌های جمعی در این زمینه گفت: بهتر است رسانه‌های جمعی ما در تبلیغات‌های خود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را در نظر بگیرند و در تولید فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی مردم را به سمت تجمل گرایی سوق ندهند و شخصیت خانواده‌ها را با تجملات محک نزنند.

وی اظهار داشت: چشم و هم‌چشمی ایجاد شده در خانواده‌ها در این ایام به آفت شادی‌های سال جدید تبدیل شده است که حل آن نیازمند فرهنگ سازی و همکاری رسانه‌ها است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *