شناسه خبر: 2906 منتشر شده در مورخ: 1392/12/14 ساعت: 12:02 گروه: ورزشی  
تهدید عجیب یک ملی پوش؛ هندبال هم نیازمند برخوردهای کی روشی است

تهدید عجیب یک ملی پوش؛ هندبال هم نیازمند برخوردهای کی روشی است

تعدادی از ملی پوشان هندبال ایران روز دوشنبه گذشته با انتشار نامه ای به وزیر ورزش و جوانان نسبت به مدیریت حاکم بر فدراسیون هندبال اعتراض کرده و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

به گزارش ایران سپید به دنبال انتشار این نامه اعتراضی در رسانه ها و واکنش «جلال کوزه کری» رییس فدراسیون هندبال، تعدادی از ملی پوشان به دفاع از اقدام خود پرداختندکه دراین میان اظهار نظر نابجا و نامعقول ملی پوش باسابقه هندبال کشورمان بسیار قابل تامل بود.


اله کرم استکی که پیش از این مدعی شده بود، بخاطر ایران درخواست قطری ها را برای پوشیدن پیراهن تیم ملی آن کشور رد کرده است، جملاتی بر زبان آورد که به هیچ وجه زیبنده یک ملی پوش ایرانی نیست. 

اظهارات استکی آنقدر غیرمتعارف و گزاف گویی بود که حتی منتقدان سرسخت مدیریت حاکم بر فدراسیون هندبال را هم به شدت ناراحت کرد.

استکی با دفاع از عملکرد «رافائل کاستلو» سرمربی کنونی تیم ملی هندبال ایران گفته بود: ˈاگر بورت ماجک اسلوونیایی سرمربی تیم ملی هندبال شود، 10 بازیکن اصلی تیم ملی در بازی های آسیایی و مسابقات جهانی برای این تیم بازی نخواهند کردˈ!!!

واضح است که تصمیم گیری در خصوص اینکه چه فردی در راس کادر فنی تیم ملی قرارگیرد بر عهده یک یا چند بازیکن نیست وسکوت درمقابل چنین اظهاراتی که پدیده زشت و ناهنجار بازیکن سالاری را نمایان می کند، جایز نخواهد بود.

یک کارشناس هندبال گفت: به این موضوع که جلال کوزه گری در فدراسیون هندبال عملکرد موفقیت آمیزی داشته یا نداشته کاری نداریم ، اما با توجه به اینکه مدت ریاست کوزه گری 6 ماه دیگر به پایان می رسد، انتشار نامه علیه رییس فدراسیون توسط بازیکنان تیم ملی نادرست بود.

سیف الله حیدرپور افزود: ملی پوشان هندبال ایران با تلاش فراوان برای نخستین بار باکسب مقام سوم آسیا، جهانی شدند و این نامه ارزش کار آنان را پایین آورد. 

وی تاکید کرد: بازیکن نباید برای رییس فدراسیون تعیین تکلیف کند و این اقدام زشت و ناپسند است.

وی ادامه داد: بازیکن، داور، مربی و مسوول هر یک باید وظیفه خود را انجام دهند ودخالت در اموری که مربوط به محدوده فعالیت آنها نبوده،نادرست است. 

سرمربی سابق تیم نیروی زمینی تهران گفت: کشورمان سال آینده میزبان مسابقات نوجوانان آسیادرتبریز است و باید با تلاش فراوان برای میزبانی مطلوب این رقابت ها سنگ تمام بگذاریم.

حیدرپور افزود: دو سال قبل نیز برخی بازیکنان به تیم ملی پشت کردند و نتوانستیم جهانی شویم. اگر چنین رویه ای ادامه پیدا کند بازیکن سالاری در هندبال به اوج خود خواهد رسید! 

معضل بازیکن سالاری در سال های اخیر که پول زیادی به برخی رشته های ورزشی در ایران به خصوص فوتبال تزریق شده بیش از گذشته است و برخی مربیان، مسوولان و مدیران تیم ها، باشگاه ها و فدراسیون ها در گذشته تلاش هایی برای برخورد با معضل بازیکن سالاری انجام داده اند اما اکثر این برخوردها در نهایت ختم به خیر شده است!

نمونه بارز و قاطع برخورد با بازیکن سالاری را کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران نشان داد. وقتی مهدی رحمتی دروازه بان تیم ملی به طور موقت از تیم ملی کناره گیری کرد کی روش قاطعانه اظهار داشت تا زمانی که من هدایت تیم ملی را بر عهده دارم رحمتی دیگر جایی در این تیم نخواهد داشت.

کی روش همچنین پس از ترک اردوی تیم ملی توسط هادی عقیلی، دیگر این بازیکن را به تیم ملی فوتبال ایران دعوت نکرد.

در پانزدهمین دوره مسابقه های قهرمانی هندبال آسیا وانتخابی قهرمانی جهان که دو سال قبل در عربستان سعودی برگزار شد تعدادی از ملی پوشان با بیان اینکه رفتار سرمربی وقت تیم ملی با بازیکنان درست نیست، از تیم ملی کنار کشیدند،در حالی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان تیم کشورمان با حضور این بازیکنان می توانست جهانی شود، مقامی بهتر از هفتم نرسید.

جان کلام اینکه پوشیدن پیراهن تیم ملی لیاقت می خواهد و بازیکن یا بازیکنانی هرچند تاثیرگذار نباید به خود اجازه دهند که برای بر تن کردن این پیراهن مقدس شرط و شروط بگذارند. 

هندبال ایران چندی پیش با کسب مقام سوم آسیا برای نخستین باربه مسابقه های قهرمانی جهان صعود کردو اکنون باید وفاق و همدلی به خصوص در بین ملی پوشان کشورمان وجود داشته باشد تا این بار هندبال کشورمان در عرصه جهانی اظهار وجود کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
منبع خبر: ايرنا
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *