شناسه خبر: 2861 منتشر شده در مورخ: 1392/12/11 ساعت: 13:08 گروه: اقتصادی  
عمده واردات ایران از چین، کالاهای واسطه ای و سرمایه ای است
وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

عمده واردات ایران از چین، کالاهای واسطه ای و سرمایه ای است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر به آمارها توجه شود، عمده واردات ایران از کشور چین به خصوص در سال جاری، مربوط به کالاهای سرمایه ای و واسطه ای است.

به گزارش ایران سپید محمدرضا نعمت زاده در حاشیه نشست همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران و چین در جمع خبرنگاران، افزود: آنچه از کشور چین وارد شده کالاهای مصرفی نیست و آنچه در بازار مشاهده می شود عمدتا به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

وی با تاکید بر آنکه سیاست های مقام معظم رهبری باید اجرا شود، اظهار داشت: اولویت بندی هایی که در خصوص واردات صورت گرفته مغایر برنامه پنجم بوده ضمن آنکه براساس قانون برنامه پنجم، تنها مانع واردات تعرفه ها است و هرگونه ممنوعیت واردات کالا مغایر با قانون یادشده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت سپس با اشاره به احتمال تغییر در اولویت فنی کالاها، گفت: در گذشته بنابه دلایلی، در خصوص اولویت بندی کالاها تصمیم گرفته شد که با توجه به مغایر بودن آن با قانون برنامه این تصمیم باید تغییر کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *