شناسه خبر: 2840 منتشر شده در مورخ: 1392/12/10 ساعت: 14:50 گروه: بهداشت و سلامت  
ذهنتان را با "مصرف کافئین" تقویت کنید

ذهنتان را با "مصرف کافئین" تقویت کنید

تحقیقات اخیر دانشمندان آمریکایی نشان می دهد که مصرف حد متوسط کافئین در طول روز به تقویت ذهن و بازیابی بهتر اطلاعات کمک فراوانی می کند.

 کافئین از محبوب ترین مواد انرژی زاست که روزانه شمار قابل توجهی از جمعیت جهان در قالب قهوه یا "نوشیدنی های کافئین دار"، از این ماده استفاده می کنند. تحقیقات اخیر دانشمندان آمریکایی نشان می دهد که مصرف حد متوسط کافیین در طول روز به تقویت ذهن و بازیابی بهتر اطلاعات کمک فراوانی می کند. 
 
محققان تعدادی از افراد را که روزانه حدود 200 میلی گرم کافئین مصرف می کردند، مورد مطالعه قرار دادند. این مقدار، متوسط کافئین مصرفی توسط مردم آمریکاست. از سوی دیگر، محققان دریافتند که مصرف میزان بالاتر از 200 میلی گرم کافئین در طول روز هیچ تاثیری بر "عملکرد مغز" نداشته و با عوارض جانبی مانند سردرد و "حالت تهوع" ممکن است همراه شود. 
 
این مطالعات که تنها روی گروهی از افراد شرکت کننده انجام گرفته و کاملا نمی تواند بیانگر این موضوع باشد که مصرف کافئین در طول روز به طور قطع مغز را تقویت کرده و حافظه افراد را بهبود می بخشد. بلکه محققان برای رسیدن به قطعیت بیشتر در این خصوص باید مطالعات تکمیلی تری را انجام دهند. 
 
به طور کلی، موج فراموشی، مدت زمانی در نخستین ساعات اولیه به خاطر سپاری اطلاعات مورد نظر بوده و در این مرحله، افراد بیش از هروقت دیگری فراموشکار می شوند. در این میان، مصرف کافئین تا حدی باعث سلامت بیشتر مغز شده و نوعی تأثیر پیشگیرانه در برابر ابتلا به آلزایمر دارد.
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *