شناسه خبر: 2712 منتشر شده در مورخ: 1392/12/3 ساعت: 09:54 گروه: دانش و فن آوری  
انگشتری که جایگزین خط بریل می‌شود

انگشتری که جایگزین خط بریل می‌شود

مبتکران ابزار جدیدی ساخته اند که می تواند متن مکتوب را با صدای بلند بخواند؛ ابتکاری که افراد نابینا را قادر به کسب اطلاعات و مطالعه می کند.

این دستگاه به شکل یک انگشتر در انگشت قرار می گیرد و با ردیابی جهت انگشت کاربر می تواند متونی را که فرد به آن اشاره می کند بخواند.

نمونه اولیه این دستگاه که FingerReader (انگشت خوان) نام دارد می تواند جایگزین نرم افزارهای شنیداری- دیداری شود که اغلب غیر دقیق و محدود هستند.

این ابزار که توسط گروهی از پژوهشگران دانشگاه فناوری ماساچوست MIT ساخته شده به کاربر امکان می دهد تا خط متن را با انگشت اسکن کرده و بازخورد صوتی کلمات آن را دریافت کند.
این انگشتر همچنین بازخورد حرکتی را به شکل لرزش بسیار کوچکی ارائه می کند تا مطمئن شود کاربر از متن منحرف نشده باشد.
این ابزار در مرحله ساخت است و تصاویر ویدیویی منتشر شده از آن نشان می دهد که هنوز باید منتظر پیشرفت های لازم در آن باشیم.
به عنوان مثال در نمونه اولیه سرعت بسیار کندتر از میزان لازم است و جک هدفون نیز وجود ندارد.
در نهایت انگشت خوان جایگزین خط بریل خواهد شد که در حال حاضر به خاطر افزایش استفاده از نرم افزارهای دیداری شنیداری ، کمتر آموزش داده می شود.
علاوه بر کمک به افراد کم بینا و نابینا، این ابزار جدید می تواند به عنوان یک ابزار ترجمه به کار گرفته شود که به دانشجویان کمک کند بهتر زبان خارجی را بیاموزند و ارتباط برقرار کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *