شناسه خبر: 2682 منتشر شده در مورخ: 1392/11/30 ساعت: 12:28 گروه: سیاسی  
خلاء قانونی برای حمایت از معلولان وجود ندارد/مشکلات جامعه معلولان ناشی از پیچ و خم های اجرای قانون است

خلاء قانونی برای حمایت از معلولان وجود ندارد/مشکلات جامعه معلولان ناشی از پیچ و خم های اجرای قانون است

نماینده شهرستان های قروه و دهگلان گفت: در زمینه قانونی هیچ خلائی در راستای حمایت از معلولان وجود ندارد. حامد قادرمرزی در منطقه کردستان، اظهار کرد: تمامی موارد لازم در راستای حمایت از معلولان، در قانون اساسی درج شده است که متاسفانه در اجرا دچار مشکل می شود.

وی با اشاره به تغییر حمایت معلولان از حالت شعاری به حالت عملی تصریح کرد: متاسفانه دستگاه های متولی و مسئولان تنها با شعار از معلولان حمایت می کنند و عملا هیچ حمایتی از آنها به عمل نمی آورند.
وی با اشاره به اینکه قوانین معلولان در پیچ و خم های اجرا دچار مشکل می شود، بیان کرد: جامعه معلولان کشور قشری هستند که نیاز به حمایت و توجه ویژه دارند و همگی باید در قبال آنها احساس مسئولیت داشته باشند.
نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محدودیت ها و وضعیت معلولان در استان کردستان، ادامه داد: معلولان در کردستان قشری هستند، که مانند سایر اقشار جامعه به تناسب وضعیتشان دارای محدویت هایی گوناگون بوده که رفع آنها ضرورری است.
وی ضمن تاکید بر فراهم شدن فرصت اشتغال، زندگی بهتر و بستر لازم برای بروز خلاقیت ها برای معلولان تصریح کرد: متاسفانه در زمینه رفاهی، تفریحی و گذراندن اوقات فراغت فرصت و موقعیت برای معلولان بسیار محدود است.
وی رفع مشکلات و محدویت های معلولان و بویژه معلولان کردستان در ابعاد مختلف زندگی آنها را نیازمند پیگیری مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست.
 قادر مرزی در ادمه سخنان خود تدوین و اجرای برنامه های فرهنگی را در راستای حمایت از معلولان ضروری دانست و افزود: حمایت از معلولان باید از حالت ترحم در آمده و به عنوان یک وظیفه انسانی مورد توجه همگان قرار بگیرد.
وی گفت: باید به افراد معلول به عنوان انسان هایی که در یک زمینه دارای محدودیت و در زمینه دیگر دارای توانمندی های بالایی هستند، نگریسته شود.
وی در ادامه سخنان خود ادارات متولی حمایت از معلولان را بهزیستی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، استانداری، فرمانداری و بخشداری ها، جهادکشاورزی، فنی و حرفه ای و برخی دیگر از نهادها ذکر و اضافه کرد: از این میان تنها عملکرد اداره کل بهزیستی رضایت بخش بوده و متاسفانه سایر دستگاه ها در این راستا تلاش مناسبی نداشته اند.
رییس مجمع نمایندگان استان کردستان با اشاره به فعالیت انجمن های خیریه معلولان در استان بیان کرد: انجمن حمایت از معلولان باران که در شهرستان قروه فعالیت دارد، در این راستا عملکرد بسیار خوبی داشته است.
وی انجمن باران قروه را یکی از برترین انجمن های حمایتی از معلولان در سطح استان و کشور دانست و خاطرنشان کرد: بانیان و بنیان گذاران این انجمن با داشتن وجه مشترک معلولیت توانسته اند کارهای بسیار خوبی را انجام دهند.
نگهداری 45 معلول در مرکز توانبخشی معلولان سریش آباد
عضو هیات امنای انجمن خیریه باران نیز در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه کردستان، از نگهداری 45 نفر معلول در مرکز توانبخشی معلولان پسران بالای 14 سال باران واقع در شهر سریش آباد قروه خبر داد.
صادق حسین زاده، اظهار کرد: این مرکز توانبخشی که زیر مجموعه انجمن معلولان باران شهرستان قروه می باشد از سال گذشته در شهر سریش آباد آغاز به کار کرده است.
وی گفت: مرکز توانبخشی خیریه معلولان باران متعلق به معلولان ذهنی پسر بالای 14 سال می باشد که بی سرپرست بوده یا خانواده هایشان توانایی نگهداری از آنها را ندارند.
وی با اشاره به اینکه انجمن معلولان باران و همچنین مرکز توانبخشی سریش آباد باران با کمک مردم و خیرین و حمایت های سازمان بهزیستی استان کردستان به صورت هیات امنایی اداره می شود، افزود: در حال حاضر 45 نفر معلول پسر بالای 14 سال در این مرکز نگهداری می شوند.
عضو هیات امنای انجمن معلولین باران بیان کرد: 26 نفر از معلولانی که در اینجا نگهداری می شوند بودن سرپرست یا بی سرپرست هستند و 19 نفر دیگر افرادی هستند، که خانواده هایشان بی بضاعت بوده و توانایی نگه داری از آنها را ندارند.
وی تعداد پرسنل این مرکز را 15 نفر عنوان و اضافه کرد: این افراد نیز به صورت شیفتی و در طول شبانه روز در زمینه های مختلف به معلولان ارائه خدمت می کنند.
وی برنامه های این مرکز را شامل نگهداری، مراقبت، توانبخشی، تفریحی، ورزشی و برنامه های فرهنگی و هنری عنوان کرد. حسین زاده با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی و تفریحی مختلف برای معلولان از جمله جشن تولد، اعیاد ملی و مناسبتی ادامه داد: در این مرکز علاوه بر برنامه های مذکور کلاس های آموزشی در حد توانبخشی و آموزش مهارت های زندگی برای افراد با معلولیت پایین یا دارای معلولیت جسمی برگزار می شود.
وی تصریح کرد: مراکز خصوصی نگهداری معلولان در راستای نگهداری افراد معلول از خانواده ها مبلغی را در یافت می کند اما خوشبختانه انجمن معلولین خیریه شهرستان قروه بدون هیچ چشم داشت مادی در راستای ارائه خدمت به معلولانی که ضعیف هستند، فعالیت می کند.
به گفته وی شش نفر از افرادی که در مرکز توانبخشی باران فعالیت می کنند برابر قانون کار حقوق دریافت می کنند و 9 نفر دیگر از جمله پزشکان به صورت خیریه در این مرکز فعالیت دارند.
صادق حسین زاده خاطرنشان کرد: انجمن خیریه معلولان باران شهرستان قروه دارای زیر مجموعه های دیگری از جمله تولیدی پوشاک باران، کلینیک مددکاری باران و مجمتع فرهنگی هنری باران می باشد.
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *