شناسه خبر: 25 منتشر شده در مورخ: 1392/7/21 ساعت: 02:18 گروه: دانش و فن آوری  
کاربردهای تلفن همراه

کاربردهای تلفن همراه

بسیاری از ما همیشه به تلفنهای هوشمند به عنوان وسیله‌ای برای چک کردن ایمیلها، مراجعه به شبکه‌های اجتماعی و... نگاه کرده‌ایم.

بسیاری از ما همیشه به تلفنهای هوشمند به عنوان وسیله‌ای برای چک کردن ایمیلها، مراجعه به شبکه‌های اجتماعی و... نگاه کرده‌ایم. اما با روی کار آمدن هزاران اپلیکیشن باید بر این باور رسید که دیگر کاربرد تلفن همراه هوشمند به این موارد خلاصه نمیشود چرا که در میان صدها هزار اپلیکیشن موجود در اپ استور، گوگل پلی و... برنامه‌های وجود دارند که کاربردهای تلفن‌همراه را بسیار متفاوت و جذاب کرده است و در این میان برنامه‌های پزشکی از جمله مواردی به شمار میآیند که به ما ثابت میکنند ابزارهای تلفن‌همراه تنها برای سرگرمی و امور رایج نیستند. یکی از این اپلیکیشن‌های بسیار مهم Peek نام دارد که بوسیله دکتر Andrew Bastawrous و همکارانش از سوی مرکز بین‌المللی سلامت چشم طراحی و تولید شده است. این اپلیکیشن تلفن هوشمند را به یک دستگاه اسکنر چشم بدل میکند و به افرادی که در نقاط دور افتاده هستند و به مراکز پزشکی دسترسی ندارند این امکان را میدهد که از چشمشان مراقبت کنند. از این اپ میتوان برای آزمایش کور‌رنگی، حدت‌بینایی، میدان دید و حساسیت به تضاد رنگی استفاده کرد. همچنین این برنامه برای تصویربرداری از عدسی و شبکیه و درجه‌بندی تصاویر قابل استفاده است. البته این همه توانایی‌های این برنامه به شمار نمی‌آید، چرا که Peek اطلاعات بیماران را ثبت میکند و با استفاده از GPS بر آنها برچسب میزند. نحوه عملکرد اپلیکیشن Peek به این صورت است که از دوربین تلفن هوشمند برای اسکن چشم و از فلش آن برای بررسی چشم استفاده میشود. گفته میشود در حال حاضر این برنامه در کنیا آزمایش شده و نتایج آن با آزمایشات مرسوم چشم مقایسه شده‌اند تا دقت برنامه بررسی شود و اگر نتایج آنگونه که انتظار میرود کار کند باید گفت این برنامه میتواند راهی ارزانتر و قابل دسترس به مراقبتهای چشمی در سراسر دنیا را فراهم کند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *