شناسه خبر: 2452 منتشر شده در مورخ: 1392/11/19 ساعت: 13:51 گروه: سیاسی  
حداکثر زمان دریافت سبد کمتر از 20 دقیقه اعلام شد
در دیدار صمیمانه وزیر تعاون با مردم در صف سبد کالا؛

حداکثر زمان دریافت سبد کمتر از 20 دقیقه اعلام شد

مردم در فرشگاههای توزیع سبد کالا در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن ابراز رضایت از نحوه توزیع سبد کالا، حداکثر زمان انتظار در صف را برای دریافت این سبد 15 تا 20 دقیقه اعلام کردند.

به گزارش ایران سپید علی ربیعی در دیدار با مردم دریافت کننده این سبد در فروشگاه سپه خیابان فاطمی و گفت و گوی مستقیم با آنها، از نحوه توزیع سبد کالا مطلع شده و با بسیاری از شهروندان تهرانی که در صف ها ایستاده بودند گفت و گویی صمیمانه داشت.

 ربیعی در گفت و گو با مردم از نحوه توزیع سبد کالا پرس و جو کرد که مردم ضمن ابراز رضایت، بیان داشتند که بدون هیچ مشکلی سبد خود را دریافت کرده اند.

در این دیدار که حدود یکساعت به طول انجامید برخی از سرپرستان خانوار که نام آنها برای دریافت سبد اعلام نشده بود از ربیعی علت را جویا شدند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خانوارهایی که سرپرست خانوار آنها کارگر و یا مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی بودند، اطمینان داد که در مرحله بعدی که هفته آینده اعلام خواهد شد نام آنها برای دریافت سبد عنوان می شود.

ربیعی در خصوص دشواری روزهای نخست توزیع سبد، گفت: مهمترین مشکلات روزهای نخست توزیع سبد کالا، شناسایی خانوارها و همچنین نحوه عرضه سبد بوده است.

وی ادامه داد: با تدابیری که در روزهای اخیر از سوی مسئولان برای سهولت دریافت سبد کالا اتخاذ شد، نحوه توزیع سهل تر و حرکت صف ها روان تر شد.

بیشترین پرسش از ربیعی توسط مردمی که سبد کالا به آنها تعلق نگرفته است، بود که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آنها اطمینان داد هفته آینده مرحله دوم اعلام خواهد شد.

بی تردید، در صورتی که نحوه اطلاع رسانی از دریافت سبد کالا به گونه ای بود که مردمی که وضعیت نامشخصی به لحاظ دریافت سبد کالا داشتند، در صف ها منتظر نمی شدند، زمان انتظار دریافت کنندگان سریعتر می شد.

 

** توسعه در گرو حمایتهای دولت و مردم

یکی از شهروندان در فروشگاه سپه به ربیعی گفت: بیش از سه دهه است که مردم با مشکلات معیشتی دشواری مواجه هستند و این در حالی است که عده ای دیگر بیشترین منافع را در سالهای اخیر کسب کرده اند.

ربیعی صبورانه به درد دلهای این مرد گوش داد و گفت: می دانم طی مسیر توسعه همواره دشوار است. این نحوه کمک در بسیاری از کشورها برای کمک به اقشار آسیب پذیر از سوی دولتها انجام می شود و دولت تدبیر و امید با هدف افزایش رفاه جامعه کار خود را آغاز کرده است.

وی تاکید کرد: حمایتهای مردمی همواره پشتیبان دولتهای مردم نهاد است و اطمینان داشته باشید دولت یازدهم تمام فعالیت های خود را با هدف ارتقا سطح معیشتی مردم انجام می دهد.

دیدار با مردم در فروشگاه سپه خیابان فاطمی تهران بیش از یکساعت به طول انجامید و ربیعی در این دیدار با دهها شهروند صمیمانه به گفت و گو نشست.

همچنین رئیس فروشگاه سپه به ربیعی اعلام کرد که نحوه توزیع با افزایش دستگاههای کارتخوان بسیار سهلتر از روزهای نخست شده و خوشبختانه مشکلات روزهای نخست برطرف شده است.

 

** دیدار با مردم در فروشگاه شهروند یافت آباد

سپس وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به فروشگاه شهروند واقع در منطقه یافت آباد(بهاران) رفت و در آنجا که بیشتر اقشار کارگری در صف ها حضور داشتند به گفت و گوی صمیمانه پرداخت و از نحوه توزیع سبد کالا مطلع شد.

ربیعی در منطقه یافت آباد که بیشتر اقشار کارگری در صف برای دریافت سبد ایستاده بودند، صحبت کرد و با برخی از افراد با گویش آذری به گفت و گو نشست.

برخی از خانوارها که سبد به آنها تعلق نگرفته بود از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی علت را جویا شدند که ربیعی به مردم اطمینان داد که دولت تدبیر و امید، اقشار ضعیف را فراموش نمی کند و این هفته اسامی کارگران و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نیز اعلام می شود.

خانمی در صف که نتوانسته بود سبد خود را دریافت کند از ربیعی پرسید چرا این سبد به مستاجرها تعلق نگرفته که وی به او اطمینان داد که توزیع سبد براساس صاحبخانه و یا مستاجر بودن تعیین نشده و اطمینان داشته باشد که سبد به آنها هم تعلق می گیرد.

ربیعی با کارگرانی که کیسه های برنج را به فروشگاه حمل می کردند، گفت و گو و از کار و تلاش آنها قدردانی کرد.

وی همچنین در گفت و گویی صمیمانه با مسئولان توزیع سبد در فروشگاه از زحمات آنها تقدیر کرد و از نحوه توزیع روزانه پرسید که کارکنان فروشگاه اعلام کردند، روزانه کمتر از پنج هزار نفر سبد خود را دریافت می کنند. روزهای نخست کار دشوار بود اما خوشبختانه با رفع موانع آرامش به صف ها بازگشته است.

یادآور می شود، مشکلات روزهای نخست توزیع سبد کالا با تدابیری که از سوی مسئولان دولت یازدهم اتخاذ شد بسرعت برطرف و مردم با شرایط مناسبتری سبد خود را دریافت می کنند.

افزایش دستگاههای کارتخوان در فروشگاهها و همچنین افزایش تعداد مراکز و زمان توزیع در هفته آتی که از سوی مسئولان حوزه رفاه اتخاذ شده است، باز هم شرایط دریافت سبد را برای شهروندان سهل تر می کند

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *