شناسه خبر: 2430 منتشر شده در مورخ: 1392/11/19 ساعت: 10:56 گروه: بهداشت و سلامت  
حفظ "سلامت روانی" در بارداری به اندازه مراقبت‌های جسمی اهمیت دارد

حفظ "سلامت روانی" در بارداری به اندازه مراقبت‌های جسمی اهمیت دارد

حفظ سلامت روانی در بارداری به‌‌ همان اندازه مراقبت‌های جسمی اهمیت دارد.

نادر آقاخانی دکترای پرستاری  افزود: یکی از اتفاقات دوران بارداری تهوع است و هر چند اغلب زنان این حالت تهوع را طبیعی می‌دانند، ممکن حداقل چیزی که در مورد این مشکل می‌توان گفت این است که ممکن است این حالت نشانه مشکل جدی تری باشد اثرات بسیار خطرناکی را در زنان باردار به خصوص از دست دادن محسوس وزن، بدغذایی و از دست دادن آب بدن به دنبال داشته باشد. 
 وی گفت: این اثرات احتمال آسیب به جنین را نیز به همراه دارد. به دنبال این بیماری، اشکالاتی در خانواده و روابط خانوادگی به وجود می‌آید و درست در زمانی که زنان نیاز بیشتری به مراقبت دارند در معرض بحران‌هایی با مشکلات احساسی همچون ناامیدی و افسردگی قرار می‌گیرند که‌گاه به علت بی‌توجهی و درک نادرست اطرافیان این پیامد‌ها تشدید می‌شوند. 
وی تصریح کرد: حفظ سلامت روانی در بارداری به‌‌ همان اندازه مراقبت‌های جسمی اهمیت دارد. زنانی که دچار استرس ناشی از بارداری نیستند شدت و مدت تهوع در آن‌ها کمتر است. 
وی اظهارکرد: با آموزش‌های لازم، پرهیز از زدواج‌های ناخواسته، حمایت‌های خانوادگی مخصوصا توسط شوهر در هنگام بارداری، از شدت این مساله که‌گاه باعث عوارض شدید آب و الکترولیت و آسیب به جنین می‌شود کاست. نقش پرستاران در بررسی و مشاوره در این دوران غیر قابل انکار است.
 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *