شناسه خبر: 238 منتشر شده در مورخ: 1392/7/30 ساعت: 14:54 گروه: سیاسی  
مطالب منتشر شده درباره مذاکرات ژنو کذب است/جزییات مذاکرات در زمان خود اعلام می شود
عراقچی:

مطالب منتشر شده درباره مذاکرات ژنو کذب است/جزییات مذاکرات در زمان خود اعلام می شود

سیدعباس عراقچیˈ عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران مطالب منتشر شده در رسانه های خارجی درباره محتوای مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو را تکذیب کرد و گفت: این مطالب گمانه زنی بوده و برای آلوده کردن فضای موجود و ایجاد ابهام و تردید در مردم ایران از سوی رژیم صهیونیستی است

به گزارش ایران سپید عراقچی روز سه شنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت روز ملل متحد این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی ایرنا درباره مطالب منتشر شده از سوی رسانه های خارجی درباره محتویات مذاکرات ایران و گروه 1+5 در ژنو بیان کرد.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران تصریح کرد: تمام این مطالب فضاسازی های رسانه های معاند و در صدر آن رسانه های مرتبط با رژیم صهیونیستی است و هدف آنها گل آلود کردن آب و پریشان کردن فضای روانی موجود چه در داخل و چه در سطح بین المللی است.
**ایران و 1+5 کماکان متعهد به منتشر نشدن محتوای مذاکرات هستند
به گزارش ایرناعراقچی ادامه داد: ما و طرف های 1+5 در خصوص اینکه جزییات مذاکره نباید منتشر شود، کماکان متعهد هستیم و البته کلیات را در مصاحبه های مختلف بیان کرده ام و مردم شریف ایران در جریان آن هستند.
معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه توضیح داد: کلیاتی را که در مذاکره بحث کردیم موضوع محرمانه ای نیست، ما چارچوب ها و قالب بحثمان را معرفی کرده ایم و اتفاقا مورد پذیرش واقع شده است.
وی اضافه کرد: در مورد جزییات تاکنون مطلبی منتشر نشده و هر چه که رسانه های خارجی گفته اند، مورد تایید نیست.
**جزییات مذاکرات در زمان خود اعلام می شود
خبرنگاری از عراقچی پرسید، رسانه های خارجی گفته اند که در قبال گام های ایران، تحریم ها برداشته نمی شود و فقط اموال بلوکه شده ایران بازگردانده خواهد شد، نظر شما چیست؟
عراقچی درپاسخ با بیان اینکه همه این مطالب گمانه زنی است و جزییات مذاکرات در زمان خود اعلام می شود، اظهار داشت: درباره جزییات فعلا در حد تبادل نظر با طرف مقابل، گفت و گو کرده ایم.
وی اضافه کرد: ˈآنچه در ژنو مورد توافق واقع شد قالب و مدالیته مذاکرات بود اما در مورد محتوا صرفا در حد تبادل ایده ها صحبت کردیم و هیچ چیز هنوز قطعی نیست.ˈ
معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه گفت: به نظرم یک دست پنهان پشت تمام این فضاسازی رسانه های خارجی قرار داد که مرتبط با محافل رسانه های صهیونیستی است.
عراقچی سپس اظهار امیدواری کرد که کسی به این فضاسازی ها توجه نکند و مذاکرات روند، معقول، منطقی و متین خود را طی کند و انشاءالله به نتیجه برسد.
**سخنان مقامات رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان اهمیتی ندارد
وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره سخنان شیمون پرز رییس رژیم صهیونیستی که گفته است؛ نباید تنها فعالیت هسته ای ایران متوقف شود بلکه باید دانشمندان هسته ای نیز حذف شوند، تاکید کرد: صحبت های وی برای ما به هیچ عنوان اهمیت ندارد.
** مذاکرات فنی
معاون حقوقی و بین الملل وزارت امورخارجه در پاسخ به سوالی دیگر درباره این که مذاکرات ایران و 1+5 چه زمانی به گام فنی می رسد؟ اظهارداشت: هفته آینده پس از مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی،مذاکرات فنی و تخصصی بین ایران و 1+5 برگزار خواهد شد. 
عراقچی با بیان این که مذاکرات فنی و تخصصی به طور حتم قبل از نشست آینده ایران و 1+5 در ژنو برگزار می شود، اظهار امیدواری کرد که دو جلسه در این خصوص تشکیل شود.
** معرفی کارداران ایران و انگلیس
معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایرنا درباره زمان تعیین کاردارهای جمهوری اسلامی ایران و انگلیس گفت که طی هفته آینده کاردارهای دو کشور مشخص می شوند.
عراقچی خاطرنشان کرد که هنوز کاردار جمهوری اسلامی ایران در انگلیس مشخص نشده است.
**راهکار سیاسی تنها راه حل بحران سوریه 
معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره اظهار ناامیدی بشار اسد رییس جمهوری سوریه در مورد کنفرانس ژنو 2 درباره بحران این کشور گفت: امیدوارم نهایتا راهکاری سیاسی برای سوریه یافت شود.
وی تصریح کرد که حل این بحران تنها از طریق گفت و گو و تعامل بین همه مردم سوریه، دولت و گروه های معارض واقعی امکانپذیر است.
عراقچی افزود: اینکه تردیدهایی برای دولت سوریه درباره کنفرانس ژنو 2به وجود آمده به دلیل عدم برخورد منسجم و مناسب گروه های معارض است.
معاون وزیرامور خارجه اظهار داشت:هنوز شاهد نبوده ایم که گروه های معارض به طور منسجم در گفت و گو ها شرکت کنند اما امیدواریم که راهکار سیاسی به پیش رود و هیچ راهکار دیگری را قایل نیستیم

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *