شناسه خبر: 2349 منتشر شده در مورخ: 1392/11/14 ساعت: 15:33 گروه: سیاسی  
تنها پرچمدار جمهوری اسلامی مقام معظم رهبری است / دولت تدبیر و امید به شفاف سازی و راستگویی به مردم معتقد است
دکتر روحانی در دیدار با وزیر، معاونان، مدیران و کارمندان وزارت اطلاعات:

تنها پرچمدار جمهوری اسلامی مقام معظم رهبری است / دولت تدبیر و امید به شفاف سازی و راستگویی به مردم معتقد است

رییس جمهوری در دیدار با وزیر، معاونان، مدیران و کارمندان وزارت اطلاعات گفت: در جمهوری اسلامی ایران تنها یک پرچم و یک پرچمدار وجود دارد و آن مقام معظم رهبری است و همه باید تحت لوای همان پرچم حرکت کنند و اینکه پرچم دیگری در کشور باشد نه عقلی است و نه شرعی.

به گزارش ایران سپیددکتر حسن روحانی در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از مجاهدت ها و تلاش های سربازان گمنام امام زمان (عج)، گفت: مردم ولی نعمت ما هستند و دستگاه اطلاعاتی ما حافظ امنیت شهروندان است، تلاش دولت ایجاد آرامش و امنیت خاطر برای همه مردم است.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر پایه ایثار و فداکاری مردم و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) به پیروزی رسید، گفت: عده ای ابتدا می گفتند مگر می شود این انقلاب پیروز شود، بعد که پیروز شد، پیش بینی کردند دوام زیادی نخواهد آورد، اما امروز 35 سال از آن روز گذشته است و انشالله با حمایت مردم با قدرت بیشتری دوام خواهد داشت.

دکتر روحانی وزارت اطلاعاتِ مطلوب را خانه امید ستم دیدگان دانست و تصریح کرد: رعایت حقوق شهروندی و حقوق اقوام، مذاهب و اقلیت ها ضرورتی انکار ناپذیر است.

رییس جمهوری استفاده حداکثری از توانمندی های تمامی سلایق، گروه ها و طوایف مختلف را مولفه های ضروری برای ایجاد امنیت پایدار دانست و خطاب به کارکنان وزارت اطلاعات گفت: در کنار دیگر وظایف سنگین، صیانت از آبرو، حیثیت و اسرار مردم و حفظ اعتماد عمومی در عالی ترین سطح، از وظایف اصلی شما است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی افزود: دولت تدبیر و امید به اصول خدشه ناپذیری چون شفاف سازی و راست گویی به مردم به عنوان ولی نعمتان خود معتقد است و بر اصل نقد و سلیقه های مختلف در جامعه پای می فشارد و در این مسیر حمایت از حقوق شهروندی جزء وظایف وزارت است.

دکتر روحانی افزود: تلاش همه ما در جامعه تأکید بر تعامل با احزاب، نخبگان، دانشگاهیان، حوزویان، اصحاب رسانه و حمایت از فضای نقد در این مجامع است. جریان افراط و تفریط این فضا را برنمی تابد و عده ای با سخنان تند و غیر منطقی محیط بحث و نقد را تیره می کنند و عده ای دیگر با رفتارهای خشن و تحریک کننده فضا را متشنج می کنند.

رییس جمهوری با اشاره به خطر نفوذگری در سطوح کلان مدیریتی گفت: وزارت اطلاعات دیده بان نظام است و این وزارتخانه و کارکنان آن به هیچ حزب، دسته و گروهی تعلق ندارند. وزارت اطلاعات متعلق به ملت، متعلق به نظام، متعلق به راه امام و رهبری است. نظام مانند قلعه ای است که وزارت اطلاعات از فراز آن تحرکات دشمن را رصد کرده و البته نگاه لازم به داخل قلعه نیز دارد.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از امنیت مطلوبی برخوردار می باشد، اما در منطقه ای به شدت ناآرام قرار دارد، اظهار داشت: وزارت اطلاعات در حکم چشم نظام است و باید با رصد دقیق تحولات، اطلاعات و تحلیل دقیقی از اوضاع به مسوولان کشور ارائه کند.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت نامناسب معیشتی بخش قابل توجهی از مردم اشاره و تصریح کرد: در کنار این شرایط نامناسب، فساد اقتصادی نیز دامنه گسترده ای داشته و مقابله با آن یک وظیفه بسیار مهم، فوری و ضروری برای همه بویژه وزارت اطلاعات است.

دکتر روحانی از همه کارکنان و مدیران وزارت اطلاعات خواست تا به طور جدی در عرصه مبارزه با فساد اقتصادی وارد شده و ضمن صیانت و حراست از بیت المال و حقوق مردم نسبت به بازگرداندن اموال و حقوق از دست رفته مردم توسط عده ای سودجو و ویژه خواران اقتصادی اقدام قاطع به عمل آورند.

دکتر روحانی با اشاره به پیام مهم هشت ماده ای امام خمینی(ره) در سالهای آغازین انقلاب اسلامی اظهار کرد: کارکنان وزارت اطلاعات در عین اینکه باید وظایف خود را برای حفظ نظام، قاطعانه و دقیق انجام دهند، همانگونه که حافظ اسرار نظام هستند، باید حافظ آبرو و اسرار مردم نیز باشند.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در جمهوری اسلامی ایران تنها یک پرچم و یک پرچمدار وجود دارد و آن مقام معظم رهبری است و همه باید تحت لوای همان پرچم حرکت کنند و اینکه پرچم دیگری در کشور باشد نه عقلی است و نه شرعی.

رییس جمهوری با بیان اینکه ارتقاء امنیت سایبری یکی از سیاست های کلان دولت است، گفت: وزارت اطلاعات باید با همکاری دستگاه های مرتبط هم هوشیارانه اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با حملات سایبری را دنبال کند و هم اجازه ندهد مردم از دستیابی به نیازهای اطلاعاتی، آموزشی، تفریحی و سایر فواید فضای مجازی محروم شوند.

دکتر روحانی با تحلیل شرایط اجتماعی و تلاش دشمنان برای ایجاد اختلاف و چند دستگی در میان مردم گفت: در شرایطی که دشمنان به دنبال تفرقه در جامعه اند، تلاش در جهت حفظ آرامش و امید بهترین روش برای خنثی کردن برنامه های آنان است.

دکتر روحانی با تاکید براینکه این نظام با توطئه های داخلی و خارجی زیادی مواجه است، گفت: شما ببینید به محض اینکه ما یک قدم برای تعامل با دنیا برداشتیم تا از این فشار ظالمانه و نابحقی که علیه ملت ایران اعمال شده بکاهیم، دشمن تحرکات وسیع خود را برای خدشه وارد کردن به این حرکت آغاز کرد.

رئیس جمهوری با بیان اینکه اکنون دشمنان و بدخواهان، میلیاردها دلار و هزاران ساعت وقت برای توطئه علیه این نظام هزینه می کنند، گفت: این شما سربازان گمنام و کارکنان زبده وزارت اطلاعات هستید که باید همه این تحرکات را زیر نظر داشته باشید. این شمائید که باید گزارش دهید که چقدر رژیم صهیونیستی از این حرکت ما عصبانی و خشمگین شده است، این شمائید که باید بگویید تا چه حد گروهک های ضد این نظام در خارج از کشور به تکاپو افتاده اند و روزانه با مقامات کنگره آمریکا و دیگران دیدار می کنند تا مانع از رسیدن این نظام به اهداف خود شوند.

رییس جمهوری در ادامه با تاکید بر اینکه جامعه امروز بیش از هرچیز به امید و آرامش و نشاط نیاز دارد، نقش وزارت اطلاعات در تامین این نیازها و ایجاد امنیت و ثبات بر پایه آن را مهم توصیف کرد و گفت: بدون تعارف به وزارت اطلاعات و نیروهای فداکار آن افتخار می کنم، چرا که نیروهای زبده و توانمند وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی سرمایه ای گرانبها و دُرّ ثمین ملت و نظام هستند.//23

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *