شناسه خبر: 233 منتشر شده در مورخ: 1392/7/30 ساعت: 14:32 گروه: اقتصادی  
حذف یارانه ۳ دهک طبق‌ زمان‌بندی قانون
نوبخت خبر داد

حذف یارانه ۳ دهک طبق‌ زمان‌بندی قانون

معاون‌برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور با بیان اینکه برای حذف سه دهک درآمدی از یارانه نقدی طبق قانون و براساس زمان‌بندی تعیین شده در آن عمل می‌کنیم، گفت: تلاش می‌کنیم که هیچ اقدامی بدون داشتن آمار و اطلاعات کافی و دقیق انجام نشود.

به گزارش ایران سپید به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور امروز در حاشیه همایش روز آمار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امیدواریم ستاد بودجه کشور لایحه بودجه 93 را در زمان مقرر به مجلس ارائه کند.

وی افزود: ‌با توجه به لایحه اصلاحیه بودجه 92 با همکاری مجلس توانستیم سقف بودجه را در حد درآمدهای واقعی کاهش دهیم و به همین جهت تا پایان سال جاری هیچ کسری در بودجه نخواهد بود.

معاون‌برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: قیمت نفت در بودجه امسال در همان رقم پیش‌بینی شده در قانون است، اگر چه هم میزان درآمدهای نفتی و هم درآمدهای مالیاتی کمتر از میزان مصوب بود، اما چون کمیسیون و برنامه بودجه پیشنهاد لایحه دولت برای ارقام جدید را پذیرفت مشکلی نخواهد بود.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد چگونگی حذف 3 دهک پردرآمد از یارانه نقدی گفت: این کار در حال بررسی است، اما قطعا اطلاعات موجود ناکافی است و باید تقویت و پردازش شود، چون دولت اعتقاد دارد هیچ گونه تنش و چالشی نباید در جامعه به وجود آید.

وی افزود: با توجه به واقعیت‌ها نسبت به اصلاح روند اجرای قانون هدفمندی تا پایان امسال عمل می‌کنیم و آنچه برای سال آینده در لایحه بودجه دیده می‌شود، مطابق روند اصلاح شده است.

وی در مورد تغییر نرخ سپرده و سود بانکی گفت: این کار در حوزه مسئولیت شورای پول و اعتبار و باید یک تصمیم جمعی در این خصوص اتخاذ شود.

نوبخت ادامه داد: قطعا این رقم باید متناسب با واقعیت‌ها باشد و الان هیچ جمع‌بندی مشخصی در دولت نسبت به این ارقام وجود ندارد.

معاون‌برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی در مورد برنامه دولت برای افزایش نرخ سوخت گفت: دولت باید قوانین مصوب مجلس را رعایت کند و با توجه به اصلاحی که در روند اجرای قانون هدفمندی به وجود آمده سعی کنیم، به گونه‌ای عمل کنیم که کمترین چالش برای مردم به وجود آید.

نوبخت درباره رقم نرخ ارز در بودجه سال آینده گفت: سه مولفه درآمد نفتی را تشکیل می‌دهد که این موارد میزان فروش، قیمت هر بشکه نفت و نرخ تسعیر است که در حال جمع‌آوری اطلاعات در این زمینه هستیم و بعد از نهایی شدن لایحه این نرخ اعلام می‌شود.

وی در مورد سقف بودجه سال آینده گفت: امسال برای سقف بودجه یک رقم 210 هزار میلیارد تومان در قانون آمده که ما این سقف را در اصلاحیه قانون بودجه به 150 هزار میلیارد تومان کاهش دادیم و قطعا بودجه 93 نسبت به رقم جدید تهیه و به همان نسبت رشد خواهد داشت.

معاون‌برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد اینکه آیا دولت امسال برای حذف سه دهک پردرآمد اقدام می‌کند، گفت: دولت نهایت تلاش خود را برای اجرای قانون خواهد کرد و وقتی که قانون برای دولت زمان تعیین می‌کند ما هم قطعا در سقف تعیین شده در قانون عمل می‌کنیم.

نوبخت در مورد اینکه بانک اطلاعاتی موجود برای حذف سه دهک کامل نیست، گفت: هم اکنون اطلاعات وجود، اما کافی نیست و ما باید هر گونه تکلیف قانونی را در پایه اطلاعات دقیق انجام دهیم.

وی افزود: بدون داشتن آمار و اطلاعات کافی و دقیق نباید کاری را آغاز کنیم.

نوبخت در مورد احیای سازمان مدیریت اظهار داشت: در تلاش هستیم تا سازمان مدیریت جدید دقیقا همان سازمان ثابت نباشد و یک سازمان کارآمد، چابک و متناسب با مأموریت‌هایش باشد.

وی اضافه کرد: طرح یک فوریتی در این خصوص در مجلس در حال رسیدگی است که هنوز نهایی نشده است.

سخنگوی دولت در مورد برنامه دولت برای کاهش نرخ تورم گفت: قانون برنامه پنجم که برای کاهش نرخ تورم تکلیف تعیین کرده است، در حال اجرا است و همین لایحه اصلاحیه بودجه که سقف آن از 210 به 150 هزار میلیارد کاهش یافته نشان دهنده اقدام دولت برای کاهش تورم است.

وی اضافه کرد: اگر منابع کافی در بودجه نباشد حتما باید از بانک مرکزی استقراض کنیم و این کار موجب تزریق پول پرفشار به اقتصاد و افزایش تورم می‌شود.

به گفته وی، در برنامه‌ای که برای سال 93 تعیین شده نرخ تورم بسیار پایین‌تر از رقم فعلی است.

وی در خصوص نتایج جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: گزارشاتی در خصوص نظام بانکی کشور ارائه شد و تقسیم کاری صورت گرفت که بتوانیم جلوی بی‌نظمی‌های مالی که موجب فساد است را بگیریم

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *