شناسه خبر: 23151 منتشر شده در مورخ: 1399/12/11 ساعت: 14:47 گروه: اجتماعی  
جریمه ۱۰۰ هزارتومانی خودروهایی که در محل ویژه پارک می‌کنند

جریمه ۱۰۰ هزارتومانی خودروهایی که در محل ویژه پارک می‌کنند

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از جریمه ۱۰۰ هزارتومانی خودروهایی که در محل ویژه جانبازان و معلولان پارک می‌کنند، خبر داد و گفت: ۱۲۰۰ جای پارک ویژه جانبازان و معلولین در سطح تهران وجود دارد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایلنا، سرهنگ "مصطفی زینی وند" در خصوص  محل پارک ویژه جانبازان و معلولین گفت: با جمع بندی های صورت گرفته تعداد ۱۲۰۰ تابلوی ویژه جانبازان و معلولین در سطح پایتخت و مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران  نصب شده است.

وی ادامه داد: این تابلوها بر اساس نیاز سنجی‌ها در محل‌های مشخص نصب گردیده است و این آدرس ها در اختیار عوامل اخطاریه نویس ما قرار دارند و روزانه ضمن مراجعه به این محل‌ها و کنترل آن خوردوهایی که به صورت غیر مجاز در این محل‌ها پارک کرده‌اند مورد اعمال قانون قرار می‌دهند.

سرهنگ زینی وند  افزود: بیشترین نصب این تابلوها در مناطق مرکزی و تمرکز ما بر این مناطق بوده است و محدوده کاربری این تابلوها بیشتر در مناطق تجاری  و اداری و تردد بیشتر جانبازان و معلولین بوده است و جاهایی که بیشتر این عزیزان تردد می نمایند و محل هایی که پارک برای این افراد مشکل می باشد مد نظر بوده است .

وی ادامه داد: قبل از دوم فروردین ماه امسال قانون گذار مبلغ ۴۰ هزار تومان جریمه برای متخلفین و خودروهایی  که در این محل ها به صورت غیر مجاز پارک می کردند در نظر گرفته بود و همکاران بنده با همین مبلغ این خودروها را مورد اعمال قانون قرار می دادند.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ همچنین افزود: بر اساس مصوبه هئیت محترم دولت  و تصویب آن در اسفند ماه و ابلاغ جریمه جدید در فروردین ماه امسال این ابلاغیه به پلیس راهور داده شد و آنهم این بود که مبلغ جریمه به صد هزار تومن افزایش پیدا کرد و اجرایی شد و هر خودرویی که در این محل ها پارک نماید مورد اعمال قانون صد هزار تومانی قرار خواهد گرفت.

زینی وند بیان داشت: پلیس راهور علاوه بر این جریمه ، حمل با جرثقیل هم برای این متخلفین در نظر گرفته است و اگر خودرویی در این محل ها پارک کرده باشد و همکاران بنده این تخلف را مشاهده نمایند و راننده خودرو چنانچه در محل حضور نداشته باشد حتما ضمن اعمال جریمه صد هزار تومانی این خودرو با جرثقیل به پارکینگ منتقل خواهد شد.

وی گفت: عوامل اخطاریه نویس پلیس راهور تهران بزرگ در همه ساعات به این محدوده ها مراجعه می نمایند و ضمن گشت زنی در این معابر به اعمال قانون خودروهای متخلف اقدام می نمایند و علاوه بر آن از ظرفیت دوربین های نظارتی نیز استفاده نموده و این محل ها را کنترل می نماییم.

زینی وند گفت: بر اساس پیگیرهایی که اداره حقوقی پلیس راهور ناجا در سال ۹۶ انجام داده است یک بسته حمایتی برای قشر معلولین عزیز برای دولت ارسال کرد و بر اساس مصوبه ای که هئیت دولت داشت ویلچر به عنوان عابر پیاده محسوب می شود و رانندگان موظف و مکلفند هستند  در مواجه با این عزیزان و ویلچر سواران حتما از سرعت خود کاسته و ضمن توقف کامل اجازه تردد به این عزیزان را بدهند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *