شناسه خبر: 23145 منتشر شده در مورخ: 1399/12/11 ساعت: 10:14 گروه: فرهنگی  
جشنواره فیلم کوتاه معلولان در کرمان به کار خود پایان داد

جشنواره فیلم کوتاه معلولان در کرمان به کار خود پایان داد

نخستین جشنواره عکس و فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه ای افراد دارای معلولیت با معرفی برگزیدگان در کرمان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، آثار  ارسالی معلولان به این جشنواره در موضوع های بیان مسائل و مشکلات معلولان در حوزه های مناسب سازی، اشتغال، آموزش، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و آموزش مهارت های زندگی، استفاده بهینه از توانمندی و اوقات فراغت، استفاده حداکثری از امکانات موجود، انتظارات معقول معلولین از جامعه، ترغیب جامعه برای ورود به شناخت توانمندی های معلولین و تلاش در ارتقا و استفاده مناسب از این توانمندی ها و در سه حوزه فرهنگی، هنری، ورزشی بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان شامگاه یکشنبه در این آیین با قدردانی از مشارکت افراد دارای معلولیت در این جشنواره افزود: ایجاد ارتباط موثر افراد دارای معلولیت با جامعه از اصول اصلی و ابتدایی توانمند سازی معلولان است و به همین دلیل استفاده از ابزار هنر با بهره گیری از امکانات وسیع فضای مجازی از موثر ترین شیوه های بیان مشکلات و نقطه نظرات آنان پیرامون مسائل مختلف مرتبط با خویش است. 

عباس صادق زاده با بیان اینکه جای خالی برگزاری این قبیل جشنواره ها برای افراد دارای معلولیت در میان برنامه های مختلف بهزیستی بسیار خالی بود گفت: این جشنواره به‌ شکل استانی در کرمان و برای اولین بار در کشور برگزار شد. 

وی پیوند پایدار و موثر جامعه هدف بهزیستی به ویژه افراد دارای معلولیت با جامعه از طریق توانمند سازی آنان با استفاده از ابزار هنر را از ارزشمند ترین شیوه های بازتوانی وتوانمند سازی دانست وافزود : حمایت فعال و مسئولانه هنرمندان و همه کسانی که به نوعی در تحقق ورود موفق افراد دارای معلولیت به این حوزه دخیل بوده اند، بسیار  ارزشمند و ماندگار است و به دنبال رفع نواقص این جشنواره هستیم تا در سال های آینده در قالب جشنواره ملی برگزار شود. 

صادق زاده با قدردانی از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری کرمان با اشاره به کیفیت مطلوب آثار منتخب بیان داشت : با نگاهی به آثار برگزیده شده درمی یابیم که استعداد های بالقوه ای در میان معلولان وجود دارد که اگر مدیران ارشد استان زمینه شکوفایی این استعداد ها را فراهم کنند می‌توان شاهد تولید آثار فاخری توسط این عزیزان باشیم. 

 معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان نیز در این آیین با اشاره به شرایط به وجود آمده به واسطه شیوع بیماری کرونا برای افراد جامعه به ویژه افراد دارای معلولیت افزود:  بدلیل لزوم ایجاد روحیه نشاط  و شادابی در بین این قشر و به منظور شکوفایی استعداد آنان در عرصه های هنری و رقابت سالم آنان با استفاده گسترده از امکانات فضای مجازی برگزاری جشنواره فوق در دستور کار قرار گرفت. 

علیرضا احمدی پور با اشاره به استقبال گسترده معلولان از این جشنواره گفت: تعدد آثار ارسالی و راه یافته به بخش مسابقه این جشنواره ما را بر آن داشت تا در فکر برگزاری آن در قالب جشنواره منطقه ای وحتی کشوری باشیم. 

در ادامه این مراسم بیانیه هیات داوران قرائت شد. 

در بخش عکس مهدیه کاظمی با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به عنوان برگزیده اول شد و هیات داوران دراین بخش هیچ اثری را شایسته رتبه دوم تشخیص ندادند و یاسین فلاحی از رودبار جنوب به عنوان برگزیده سوم با اهدای تندیس جشنواره ،تقدیر نامه و جایزه نقدی انتخاب شد و  هیات داوران جشنواره هیچ عکسی را به عنوان برگزیده بخش ویژه شایسته تقدیر ندانستند. 

در بخش فیلم های صد ثانیه ای فیلم مهدیه کاظمی از رفسنجان با عنوان (ما میتوانیم )، فیلم یزدان شهنوازی و امیرعباس کرمعلی زاده از بم با عنوان (دوستی نیز گلی است...)، فیلم پریسا نیرومندی از کرمان با عنوان ( در آرزوی بهار )، فیلم پونه لنگری زاده از کرمان با عنوان (ماجراهای من و قندی) و فیلم سعید سلطانی از کرمان با عنوان (زندگی جاری است) به عنوان برگزیدگان اول تا پنجم این جشنواره معرفی شدند. 

هیات داوران جشنواره در این بخش به علت تداخل فیلم‌های برگزیده بخش مسابقه و بخش ویژه (کرونا) با ادغام این ۲ بخش پنج نفر را به عنوان برگزیدگان بخش فیلم‌های صد ثانیه ای معرفی کردند. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *