شناسه خبر: 2313 منتشر شده در مورخ: 1392/11/13 ساعت: 10:31 گروه: اجتماعی  
نرخ بیکاری معلولان به صورت صعودی بالا می‌رود
عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی اصفهان:

نرخ بیکاری معلولان به صورت صعودی بالا می‌رود

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی اصفهان گفت: بیکاری به عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات و دغدغه‌های معلولان و به ویژه معلولان آسیب نخاعی است و نرخ بیکاری معلولان در سطح شهر‌ها روز به روز به صورت صعودی و فزاینده بالا می‌رود.

رضا عباسی امروز  با اشاره به اینکه معلولان برای فعالیت خود در سطح شهر دارای قوانین مدون هستند، اظهار کرد: این قوانین در هیچ زمانی برای حمایت از معلولان به درستی و به صورت کامل اجرا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در قانون جامع حمایت از معلولان بند‌های قانونی برای حمایت از قشر معلول جامعه تصویب شده است، اضافه کرد: به عنوان مثال بر اساس این قانون تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید سه درصد از سهم اشتغال خود را به معلولان اختصاص بدهند، اما اکثر ادارات و دستگاه‌های اجرایی این قانون را رعایت نمی‌کنند.

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان با اشاره به دیدگاه نا‌درست حاکم بر جامعه نسبت به معلولان تصریح کرد: در حال حاضر بیشتر افراد  معلولان را افرادی نا‌توان می‌دانند و عدم رعایت قانون حمایت از معلولان در زمینه اختصاص سه درصد از سهم اشتغال ادارات و دستگاه‌های اجرایی به معلولان نیز ناشی از این دیدگاه است.

وی با تاکید بر اینکه قوانین حمایتی از اشتغال معلولان نباید تنها بر روی کاغذ باقی بماند و این قوانین باید در حوزه اجرا خود را نشان بدهند، ادامه داد: بیکاری به عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات و دغدغه‌های معلولان و به ویژه معلولان آسیب نخاعی است و نرخ بیکاری معلولان در سطح شهر‌ها روز به روز به صورت صعودی و فزاینده بالا می‌رود.

عباسی با بیان اینکه مسئولان باید از توانایی‌های معلولان در بخش‌های مختلف آگاه شوند و به توانایی‌های معلولان اعتماد کنند، تاکید کرد: سیاست‌های مناسب باید در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی برای معلولان اتخاذ شود و مسئولان نباید به دلیل معلولیت افراد معلول برای آنها محدودیت ایجاد کنند.

وی به ضرورت توجه به وضعیت معلولان اشاره کرد و افزود: ایجاد اشتغال مناسب برای معلولان به منظور تأمین بخشی از هزینه‌های زندگی این افراد باید جزو اولویت‌های سیاست‌های دولت در راستای رسیدگی به امور جامعه باشد.

انتهای پیام

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *