شناسه خبر: 2297 منتشر شده در مورخ: 1392/11/12 ساعت: 10:20 گروه: سیاسی  
جشن های دهه فجر آغاز شد

جشن های دهه فجر آغاز شد

جشن های سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بزرگداشت سالروز پرشکوه ترین استقبال تاریخی از امام خمینی (ره) در ساعت 9و 27 دقیقه و 30 ثانیه همزمان با فرود هواپیمای حامل حضرت امام (ره) در ترمینال شماره یک فرودگاه آغاز شد.

مراسم سی و پنجمین سالگرد انفجار نور، لحظه فرود هواپیمای حامل رهبر کبیر انقلاب امسال با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی فرزند یادگار امام (ره) در ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد برگزار می شود. عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و حجت الاسلام محمود دعائی نماینده ولی فقیه در موسسه اطلاعات از دیگر سخنرانان این مراسم خواهند بود.

در این مراسم احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران و علی محمد نوریان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی نیز حضور یافته اند.

در این مراسم از برخی از چهره های فرهنگی، هنری و اجرایی که در زمان ورود حضرت امام به فرودگاه مهرآباد به انجام وظیفه مشغول بودند، تجلیل می شود و سپس با پخش فیلم پرواز انقلاب، سرودهای انقلابی با حضور استاد شاهنگیان به صورت زنده اجرا خواهد شد.

یادآور می شود؛ در روز 12 بهمن ماه 1357 به مناسبت ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) گروهی از دانش آموزان سرود خمینی ای امام را در سالن فرودگاه مهرآباد اجرا کردند و دانشجویی به نمایندگی از جامعه دانشجویان متنی را در خوشامدگویی امام (ره) خواند، که گفته شد شهید مطهری آن را به رشته تحریر در آورده بود.

در مراسم امسال در فرودگاه مهرآباد استاد ابوالقاسمی قاری بین المللی به قرائت قرآن خواهد پرداخت و یکی از گروه های موسیقی سمفونی کشور برنامه اجرا می کند.

این زمان مصادف با ورود پیروزمندانه امام خمینی (ره) به وطن، لحظه پایان نظام سلطنتی و آغاز دوران توسعه ملی و اسلامی ایران بود که به عنوان تصویری تاریخی در اذهان ایرانیان به ثبت رسیده است و به همین مناسبت در سالروز لحظه ورود امام خمینی (ره) به ترمینال یک، مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی نیز از این مکان آغاز می شود.

در روز 12 بهمن 1357، پرشکوه ترین استقبال تاریخی از بنیانگذار جمهوری اسلامی صورت گرفت و حضرت امام خمینی (ره) پس از 15 سال هجرت، پا به خاک میهن اسلامی گذاشتند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *