شناسه خبر: 22675 منتشر شده در مورخ: 1399/10/17 ساعت: 14:04 گروه: اجتماعی  
همه حرفه‌ها در سال آینده مکلف به نصب پایانه فروشگاهی هستند
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس:

همه حرفه‌ها در سال آینده مکلف به نصب پایانه فروشگاهی هستند

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: در جلسه امروز این کمیسیون مصوب شد تا در سال آینده همه حرفه‌ها از جمله وکلا و پزشکان مکلف به نصب پایانه فروشگاهی شوند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا رحیم زارع در نشست خبری کمیسیون تلفیق افزود: جلسه کمیسیون تلفیق در حوزه مالیات‌ها و حمایت از اقشار محروم در خصوص معافیت‌های مالیاتی و حمایت از تولید و کارآفرینی بود که مصوباتی هم داشت.وی عنوان کرد: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰  عنوان کرده بود که  ۱۵ درصد عوارض گمرکی و سود بازرگانی برای واردات محصولات آرایشی در نظر گرفته شد که این  مصوب شده و مقرر شد مبالغ آن به هیات امنای صرفه جویی ارزی برای خرید عضو مصنوعی، کاشت حلزون شنوایی، بیماران خاصی و بیماران  اوتیسم لحاظ شود.سخنگوی کمیسیون تلفیق افزود: پیشنهاد دولت برای اخذ ۱۰ درصد مالیات  از پزشکان در همه درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها نیز تصویب شد. همچنین دیگر پیشنهاد دولت در لایحه برای افرادی است که مالیات معوق دارند نیز مقرر شد همه موسسات اعتباری و بیمه ها  اطلاعات هویتی مالی و اقتصادی را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند. البته در صورتی که این اطلاعات را در اختیار امور سازمان مالیاتی قرار ندهند هم بانک ها و بیمه ها جریمه خواهند شد.سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به دیگر مصوبه کمیسیون مبنی بر اخذ ۱۰ ریال مالیات برای هر پیامک در تلفن‌های همراه گفت: مبالغ دریافتی صرف حمایت  از معلولان و کودکان کار خواهد شد. همچنین مقرر شد از اپراتورهای تلفن همراه نیز مبلغ دو هزار میلیارد تومان مالیات اخذ شده  و برای کارهای فرهنگی در مناطق محروم و در حوزه‌های مخابراتی از قبیل اینترنت هزینه شود.سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: دیگر پیشنهاد نمایندگان که مصوب شد، بر اساس قانون ۱۶۹ مالیات مستقیم بود که باید همه حرفه ها از جمله پزشکان و وکلا پایانه فروشگاهی( دستگاه پوز) را در محل کار و حرفه خود نصب کنند.وی ادامه داد: دیگر مصوبه کمیسیون مربوط به پیمانکاران و کارفرمایان بود که در هر مرحله از کار باید مالیات بر ارزش افزوده آنها کسر شود. البته سهام خزانه برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به تصویب رسید و پیمانکاران می توانند به جای پرداخت نقدی، اسناد خزانه را پرداخت کنند.زارعی با اشاره به موضوع قانون عوارض خروج از کشور گفت: برای زائران عتبات و مرزنشینان فقط یک بار عوارض در سال اخذ خواهد شد و مرز نشینان بر اساس سامانه ای که در  وزارت کشور دارد، مشخص خواهند شد. همچنین زائرانی که از ۴ شهریور ۱۴۰۰ تا ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ از مرزهای  زمینی به عراق سفر می کنند از عوارض خروج معاف هستند. وی ادامه داد: عوارض خروج تیم های ملی که با مجوز وزارت ورزش و جوانان به خارج از کشور اعزام می شوند در هر مرحله خروج از کشور، مبنای عوارض همان مرحله نخست خواهد بود و افزایش تصاعدی نخواهد داشت.سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: مقرر شد در شهرهای بالای ۱۱۰ هزار نفر جمعیت برای سال های ۹۷ تا ۱۴۰۰ واحدهای مسکونی خالی از سکنه توسط سازمان امورمالیاتی و شهرداری ها شناسایی شده و قانون اخذ مالیات از واحدهای خالی برای آنها لحاظ شود.وی خاطرنشان کرد طبق مصوبه کمیسیون پایگاه های بسیج از مالیات حق انشعاب آب، برق و گاز معاف هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *