شناسه خبر: 22604 منتشر شده در مورخ: 1399/10/7 ساعت: 15:51 گروه: اجتماعی  
حداقل ۳۰ درصد دانش آموزان از وسایل هوشمند برای اتصال به فضای مجازی بی‌بهره‌اند

حداقل ۳۰ درصد دانش آموزان از وسایل هوشمند برای اتصال به فضای مجازی بی‌بهره‌اند

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار دانش آموز در کشور داریم که ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار از این تعداد از فضای مجازی و شبکه شاد استفاده می کنند گفت: بیش از دو میلیون از فضای مجازی غیر شبکه شاد استفاده می کنند. همچنین نزدیک به سه میلیون نفر از دانش آموزان از شبکه شاد و یا فضای مجازی استفاده نمی کنند. این در حالیست که دست کم ۳۰ درصد دانش آموزان از وسایل هوشمند برای اتصال به فضای مجازی و شبکه شاد بی‌بهره‌اند.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، معاون آموزش و برنامه‌ریزی و مدیرکل توسعه مدیریت و منابع انسانی این سازمان با دکتر حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در محل این کمیسیون دیدار و گفتگو کردند.

دکتر سید جواد حسینی در این دیدار ضمن تقدیر از زحمات حاجی بابایی بابت تلاش مستمر ایشان در امر تعلیم و تربیت و توجه خاص به امر آموزش و پرورش اظهار کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی مولود انقلاب است و از سال ۱۳۷۰ که کار خود را شروع کرد تاکنون پوشش تحصیلی ۱۸ برابر و اعتبارات این سازمان ۸ برابر افزایش یافته است.

وی گفت: این سازمان علاوه بر خدمات آموزشی و پرورشی خدمات توانبخشی نیز به دانش آموزان با نیازهای ویژه ارائه می کند و تمام تلاش این سازمان این است که در چهار مولفه نیروی انسانی، فضا و تجهیزات، فرایند ها و منابع انسانی به حد استاندارد برسد.

وی افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی از حیث بودجه دارای ردیف مستقل است و در ردیف های پژوهش‌های کاربردی، برنامه آموزش استثنایی، برنامه توانبخشی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی و آموزش دوره پیش حرفه ای و حرفه ای به این سازمان بودجه اختصاص می یابد.

حسینی با بیان اینکه بودجه پیشنهادی امسال سازمان ۳۳.۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد و این نظام بودجه‌ریزی از دو جهت دست‌کم نیازمند نگاهی نو می باشد اظهار کرد: در شورای سازمان و بر اساس استانداردهای جهانی مصوب شده است که سرانه دانش آموزان استثنایی دست کم پنج برابر دانش آموزان عادی باشد و در عمل این چنین نیست و فاصله زیادی از این جهت وجود دارد.

وی گفت: همچنین برخی از برنامه ها در نظام بودجه ریزی نیازمند توجه ویژه تر است به عنوان مثال برنامه آموزش استثنایی و فعالیت‌های مربوط به توسعه آموزش های تلفیقی فراگیر و خصوصاً ارائه خدمات حمایتی که در سال ۹۹ با برنامه ای تحت عنوان نهضت توان افزایی در حال پیگری است  بودجه خاص خود را می طلبند.

وی تصریح کرد: بودجه اختصاص یافته به برنامه ارائه خدمات حمایتی ۱۶ میلیارد تومان است در حالی که نیاز این سازمان به ۴۵۰ میلیارد تومان است.

معاون وزیر با بیان اینکه در برنامه توانبخشی دانش‌آموزان استثنائی نیز بودجه اختصاصی با حجم فعالیت متناسب نیست اظهار کرد: در  حوزه خدمات توانبخشی درون  و برون مدرسه‌ای به طور جدی نیازمند به توجه ویژه است.

وی افزود: آموزش دوره پیش حرفه ای و حرفه ای، هم در بخش بودجه مواد مصرفی و هم تجهیز کارگاه ها نیازمند عنایت خاص هستند.

معاون وزیر با اشاره به طرح هدایت( هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس و یک مدرسه) که وی به عنوان نماینده ویژه وزیر در این حوزه نیز مسئولیت برعهده گرفته است اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار دانش آموز در کشور داریم که ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار از این تعداد از فضای مجازی و شبکه شاد استفاده می کنند.

وی افزود: ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار  دانش آموز به طور مشخص از شبکه شاه بهره می‌برند و لذا بیش از دو میلیون از فضای مجازی غیر شبکه شاد استفاده می کنند.

وی گفت: همچنین نزدیک به سه میلیون نفر  از دانش آموزان از  شبکه شاد و یا فضای مجازی استفاده نمی کنند.

حسینی تصریح کرد: دست کم ۳۰ درصد دانش آموزان از وسایل هوشمند برای اتصال به فضای مجازی و شبکه شاد بی‌بهره‌اند که نزدیک به ۵ میلیون دانش آموز را شامل می‌شود و رقم نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار را طلب می کند.

شایان ذکر است در این نشست دکتر حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات مجلس ضمن بیان اهمیت نظام تعلیم و تربیت و نقش آن در توسعه جامعه اظهار کرد: هیچ جامعه ای بدون اتکا به آموزش و پرورش و توجه به آن توسعه نخواهد یافت و مهمترین عنصر ارتقاء نظام تعلیم و تربیت نیز به نیروی انسانی مربوط می شود.

وی افزود: تمام توان مجلس شورای اسلامی در حوزه برآوردن نیازهای آموزش و پرورش و  با توجه به ظرفیت های موجود در خدمت نظام تعلیم و تربیت قرار خواهد گرفت. 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ وی تصریح کرد: در حد مقدورات با هماهنگی‌هایی که با سایر بخش ها باید شکل بگیرد ارتقاء نظام تعلیم و تربیت در ابعاد مختلف مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *