شناسه خبر: 2260 منتشر شده در مورخ: 1392/11/9 ساعت: 14:06 گروه: مشاوره  
تئاتر به زندگی دوران اسارت «سید آزادگان» می‌پردازد
برای نخستین بار

تئاتر به زندگی دوران اسارت «سید آزادگان» می‌پردازد

نمایشنامه «من زنده‌ام» نوشته عبدالحی و کارگردانی مژده ساعی که در مورد دوران اسارت زنده یاد «سیدعلی‌اکبر ابوترابی» است ،در سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر 11 بهمن ماه در تئاتر شهر خوانش می‌شود.

 

مژده ساعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تئاتر فارس که قصد دارد نمایشنامه «من زنده‌ام» را در سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش نمایشنامه‌خوانی کارگردانی کند، اظهار داشت: نمایشنامه «من زنده‌ام» نوشته عبدالحی شماسی درباره زندگی سیدعلی‌اکبر ابوترابی که به «سید آزادگان» معروف  است، مربوط می‌شود..

وی ادامه داد: این نمایشنامه به دوران زندگی دوران اسارت ایشان و برخی از اسرای دیگر است.

کارگردان نمایشنامه خوانی «من زنده‌ام» در خصوص چگونگی انتخاب این متن تصریح کرد: حس می‌کنم این نمایشنامه به سراغ من آمد؛‌دوستان دبیرخانه پیشنهاد نمایشنامه‌خوانی آن را دادند و پس از خواندن آن به دلیل بکر بودن موضوع و اینکه تا به حال این اثر اجرا نشده است، پذیرفتم.

ساعی با بیان اینکه در 50 شخصیت نمایشنامه را 12 بازیگر نقش‌خوانی می‌کنند، گفت: در گروه بازیگران تغییرات زیادی داشتیم زیرا اکثر انها به دلیل مشغله نتوانستند همراه ما شوند اما در نهایت گروه ما با حضور کوروش زارعی، علی یعقوب‌زاده، محسن جهان بانی، بهرام سروری نژاد، پیسمان غریب‌پناه، بهنام قربانی، مرجان بنی‌سعید شهرام خانی پور، مهران مرادی و مجتبی واشیان کامل شد.

به گزارش فارس، برای نخستین بار است که در قالب هنرهای نمایشی به زندگی «سید آزادگان» پرداخته می‌شود. نمایشنامه خوانی «من زنده‌ام» نوشته عبدالحی شماسی و کارگردانی مژده ساعی روز جمعه 11 بهمن ماه ساعت 16:30 در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.


  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *