شناسه خبر: 22576 منتشر شده در مورخ: 1399/10/5 ساعت: 23:29 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه شنبه 6 دی ۱۳۹۹

روزنامه شنبه 6 دی ۱۳۹۹

عناوین امروز: تشریح اقدامات جدید قوه قضاییه و شهرداری که موجب تسهیل تعاملات معلولان با این دو نهاد می شود - آشپزی: طرز تهیه ترشی بندری/ خود آرایی (معرفی رنگ ها) بخش دوم - صفحه‌خوانی که تعطیلات هم مانع پیشرفتش نیست - این راه به ترکستان است - جدول کلاسیک

روزنامه «ایران سپید»

شنبه 6 دی ۱۳۹۹

11 جمادی الاولی۱۴۴۲

26 دسامبر 2020

سال بیست و پنجم شماره 6596

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وب سایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

تشریح اقدامات جدید قوه قضاییه و شهرداری که موجب تسهیل تعاملات معلولان با این دو نهاد می شود

آشپزی: طرز تهیه ترشی بندری/ خود آرایی (معرفی رنگ ها) بخش دوم

صفحه‌خوانی که تعطیلات هم مانع پیشرفتش نیست

این راه به ترکستان است

جدول کلاسیک

........سخن هفته

* تشریح اقدامات جدید قوه قضاییه و شهرداری که موجب تسهیل تعاملات معلولان با این دو نهاد می شود: این هفته میخواهیم دو اقدام با شما در میان بگذارم هم به جهت آگاهی و هم جهت ارائه نظر و فعالیت های مثمر ثمری که در این زمینه ها می شود داشت. خبر اول شروع روند مجموعه ای از اقدامات در قوه قضائیه است که در حال پیگیری و جلساتی هم در این خصوص برگزار شده است. به صورت خلاصه هدف از این اقدامات تدوین دستورالعمل جامع حمایت از حقوق معلولان در کلیه عرصه های فعالیت های قوه قضایی، هم در عرصه دادرسی و هم در عرصه های دیگر خدمات، است. خیلی خلاصه می رویم به طرف اینکه دستورالعملی با استقبال خود مسئولان ارشد قوه قضایی تدوین شود که یک چتر حمایتی نسبتاٌ وسیعی از نیازهای افراد معلول در سطوح مختلف قوه قضاییه ایجاد کند از جمله سطح دسترس پذیری اعم از فیزیکی در تمام ساختمان های خدماتی قوه قضاییه و بویژه دسترس پذیری های الکترونیک و در عرصه مجازی از جمله مناسب سازی سایت های روزنامه رسمی، سازمان ثبت، دفتر خدمات الکترونیکی قوه قضاییه و سایر عرصه هایی که جنبه کاربری عمومی دارد. ضمن اینکه شبکه چاووش در این خصوص اقداماتی را شروع و جلساتی را داشته و می رویم به طرف اینکه آن دستورالعمل را تدوین کنیم از تمام دوستان و تشکل های سراسر کشور می خواهیم که کمک کنند اگر نیاز هایی را می شناسند. با ما در میان بگذارند. خیلی هم پیچیده فکر نکنند نیازهایی را که فکر می کنند افراد معلول در عرصه های مختلف قوه قضاییه دارند و مستلزم حمایت، تسهیل گری و توجه به این حقوق است. این نیازها را برای مدیریت شبکه چاووش ارسال کنند. تا انشاا... در جلسات تخصصی چکش کاریهای لازم با دوستان کارشناس قوه قضاییه صورت بگیرد و برویم به طرف یک دستاورد قابل قبول در یکی از قوایی که هم مردم خیلی با آن سر و کار دارند و هم تا کنون خیلی منشأ و مبدأ و مقصد پیگیری حقوق معلولان نبوده است. بحث بعدی که خوب است دوستان بدانند این است که شهرداری تهران اقدام به نصب چراغ راهنمای گویا و صوتی در چهار نقطه شهر کرده که دوستان ما هم بازدیدی را در یکی از این اماکن به عمل آورده اند و در حال بررسی این هستیم که این  صداهای چراغ ها و شرایط عملکردشان تا چه حد با استانداردهای جهانی مورد نیاز نابینایان تطبیق پیدا می کند. دوستان اگر در این خصوص نظری دارند حتماً به ما بدهند و اگر می توانند بازدیدهایی داشته باشند. چهار راه ولیعصر مولوی، چهار راه مطهری سهروردی در خیابان دولت، چهار راه طالقانی خیابان قرنی. دوستان به هر حال این را مدنظر داشته باشند که این چراغ ها استانداردهایی دارد و باید حتماً رعایت شود و دوستان ما در شهرستان این آمادگی را داشته باشند. چون عموماً به این شکل است که این چراغ ها  وقتی در تهران اجرا می شود تعمیم پیدا می کند به سراسر کشور. دوستان با حساسیت این بحث را دنبال کنند ما هم قطعاً دنبال می کنیم و اخبار و اطلاع رسانی های متعاقب خواهیم داشت که انشاا... این چراغ ها به شکل استانداردی در سراسر کشور اجرا شوند.

سهیل معینی

.........خانه داری به سبک نابینایی

* طرز تهیه ترشی بندری

برای تهیه ترشی بندری ابتدا باید یک مایع برای ترشی بندری آماده کنیم زیرا ترشی بندری مثل ترشی های دیگر نیست که فقط با سرکه آن را بپوشانیم.

مواد لازم: گوجه فرنگی یک کیلو ( برای شیشه متوسط دوکیلویی)، تمر هندی به مقدار 200 گرم، سرکه قرمز، مقداری سبزی خشک ترشی که شامل ( نعنا و مرزه خشک  است اگر مرزه خشک ندارید میتوانید از گلپر استفاده کنید)، کلم بنفش، هویج، لوبیا سبز، گل کلم، کرفس، سیب ترشی، موسیر، بادمجان در صورت نیاز، فلفل ترشی برای تندی بیشتر در صورت نیاز، نمک و فلفل قرمز به میزان لازم.

طرز تهیه: ابتدا گوجه فرنگی را به صورت میکس یا رنده آماده می کنیم و سپس روی شعله گاز قرار می دهیم تا آب گوجه کاملاً کشیده شود زیرا آب در گوجه باعث کپک زدن ترشی می شود. وقتی آب گوجه کاملاً کشیده شد گوجه را کنار می گذاریم و تمر هندی را می جوشانیم سپس از صافی رد می کنیم و به گوجه به اندازه یک قاشق غذا خوری اضافه می کنیم سپس نمک و فلفل قرمز را اضافه می کنیم. ترشی بندری اصولاً تند است اگر نمی خواهید خیلی تند شود کمتر فلفل قرمز اضافه کنید اما به اندازه یک قاشق مربا خوری فلفل قرمز اضافه می کنیم و سرکه قرمز را اضافه می کنیم به حدی که این مایع نه غلیظ باشد نه رقیق. این مواد را  کاملاً با هم مخلوط می کنیم. برای ترشی بندری میتوانید از قارچ، ذرت و نخود سبز هم استفاده کنید ولی من توصیه نمی کنم زیرا این مواد آبدار هستند و این میزان آب باعث می شود ترشی شما زودتر خراب شود. برای ترشی بندری می توانید از کلم بنفش، هویج،  لوبیا سبز خرد شده، گل کلم، کرفس، سیب ترشی و مقداری هم از موسیر استفده کنید از بادمجان هم در صورت نیاز می توانید استفاده کنید به این صورت که پوست بادمجان را بکنید و خورد کنید و بجوشانید البته این جوشیدن در حد دو تا سه دقیقه با سرکه کافی است. تمام مواد ترشی بندری باید به صورت ریز خرد شود به عنوان مثال هویج به صورت نگینی نه به صورت لیته و گلم کلم هم به صورت ریز خورد شود و بقیه مواد هم به همین صورت خرد می کنیم. همه مواد را  ریز خرد کرده با هم مخلوط می کنید و درون شیشه مورد نظر میریزید و از مخلوط مایعی که از گوجه فرنگی و در واقع سس مواد است اضافه می کنیم و شیشه را با سس کامل پر می کنیم و می توانیم در صورت نیاز از فلفل ترشی که از وسط نصف کرده که تندی فلفل را به ترشی پس دهد هم استفاده کنیم. امیدوارم که این ترشی را تهیه کنید و خوشتان بیاید.

* خود آرایی (معرفی رنگ ها) بخش دوم

در بخش اول به معرفی رنگ ها پرداختیم از رنگهای روشن به تیره و همچنین ضرورت آگاهی از رنگ بندی و انواع رنگ ها را برای نابینایان ذکر کردیم. در این قسمت می خواهم به رنگ های ترکیبی بپردازم. بعضی از رنگ ها از ترکیب دو رنگ تشکیل شده است. رنگ فسفری که از ترکیب رنگ زرد و سبز است اما رنگ زرد در آن بیشتر است، مثلاً رنگ خردلی از ترکیب زرد و سبز است که میزان رنگ سبز آن کم است. رنگ کله غازی ترکیب رنگ آبی و سبز است و یک رنگ درخشان و جالبی است. پرتقالی ترکیبی از رنگ قرمز و زرد است به طوری که رنگ قرمز و زرد به طور مساوی با هم ترکیب شده اند اما در در واقع در رنگ حنایی رنگ قرمز درآن بیشتر است. در رنگ پرتقالی رنگ قرمز و زرد به طور مساوی با هم ترکیب شده اند. در اینجا به یک نکته مهم اشاره می کنم که در واقع ترکیب رنگ قرمز و قهوه ای به چهار دسته رنگ تقسیم می شود: رنگ ماه گونی، فندوقی و بلوطی و آجری. اگر رنگ قرمز و قهوه ای با هم ترکیب شوند رنگ ماه گونی را ایجاد می کند که بیشتر در رنگ مو از آن استفاده می شود.  در رنگ فندوقی ترکیب رنگ قرمز در آن بیشتر است اما در رنگ بلوطی ترکیب رنگ قهوه ای در آن بیشتر است. در بین رنگ فندوقی و بلوطی ما رنگ آجری را داریم که ترکیب رنگ قرمز و قهوه ای است که رنگ قرمز در آن بیشتر ترکیب شده است. رنگ فندوقی که در واقع روشن است از رنگ قهوه ای روشن استفاده شده است و رنگ فندوقی روشن تر از رنگ بلوطی است و ماه گونی از رنگ بلوطی تیره تر است. رنگ های پرتقالی، نارنجی و حنایی در یک دسته قرار می گیرند که در رنگ حنایی ترکیب رنگ قرمز در آن بیشتر است. رنگ سفید که قبلاً به شما معرفی کرده بودم از جمله رنگ های درخشان است و سه دسته رنگ درخشان داریم: سفید یخچالی، کله غازی و فسفری است.

...........فناوری های امیدبخش

* صفحه‌خوانی که تعطیلات هم مانع پیشرفتش نیست: رسم هر ساله توسعه دهندگان صفحه‌خوان NVDA این است که در پایان سال ویرایش چهارم از نسخه مربوط به آن سال را عرضه می‌کنند. امسال هم به رسم هر سال کاربران این روز‌ها منتظر عرضه نسخه ۲۰۲۰.۴ هستند. نسخه‌ای که به تازگی ویرایش بتای آن برای دانلود بر روی پایگاه اینترنتی NVAccess قرار گرفته است. اما محض اطلاع کاربران این صفحه‌خوان باید به این نکته اشاره شود که امسال قرار نیست ویرایش چهارم در پایان همین سال منتشر شود. از شرکت NVAccess خبر می‌رسد قرار است این ویرایش را در آغاز سال بعد در اختیار کاربران بگذارند. آنها در این باره مدعی شده‌اند این رسم سالانه نمی‌تواند دلیلی برای اتخاذ تصمیمات شتاب‌زده از سوی NVAccess خواهد بود و برنامه‌نویس‌ها قرار است تعطیلات سال نو خود را به تکمیل ویرایش ۲۰۲۰.۴ اختصاص دهند. به رسم تقدیر از این فداکاری برنامه‌نویس‌ها هم که شده بهتر است نگاهی بیندازیم به حاصلِ احتمالی زحماتشان.

تازه‌های NVDA ۲۰۲۰.۴ طبق معمول به رفع برخی اشکالات و افزودن بعضی امکانات جدید خلاصه می‌شود. کتابخانه لویی که مسؤول مدیریت بریل در NVDA است ارتقا یافته و برخی اشکالات بریل برطرف شده و تغییراتی هم در قواعد خواندن علا|ئم نگارشی رخ داده است. از امکانات تازه هم می‌توان به قابلیتی اشاره کرد که به کاربران اجازه می‌دهد میانبر آشنای NVDA + F7 را به غیر از حالت مرور صفحه یا Brows mode, در حالت Focus‌هم استفاده کنند. نرم‌افزار‌های Mail, Outlook, Teams, Visual Studio, Azure Data Studio و Foobar2000 هم از جمله برنامه‌هایی هستند که کاربران می‌توانند منتظر پشتیبانی بهتری از سوی NVDA در آنها باشند. در پشتیبانی NVDA از Google Docs و ARIA هم گویا اتفاقات خوبی افتاده است.

یکی دیگر از حوزه‌هایی که دستخوش تغییرات جالبی شده، بخش Skim Reading‌است؛ Skim Reading را کاربرانی که از صفحه کلید رو‌میزی استفاده می‌کنند، موقع خواندن متن‌های طولانی با Insert + Down و در لپ تاپ‌ها با Insert + A به خاطر سپرده‌اند. در نسخه جدید NVDA این امکان در اختیار کاربران قرار گرفته که بعد از فشردن کلید‌های مربوط به Say All, گزینه‌هایی نظیر Find یا جستجو و Find next و previous یا جستجوی بعدی و قبلی را بدون اینکه خواندن متن متوقف شود استفاده کنند. به این ترتیب، کاربر در حین خواندن متن می‌تواند Insert + CTRL + F را بفشارد و کلمه مورد نظرش را وارد کند تا نشانگر بر روی آن کلمه قرار گیرد. افزون بر این، چنانچه کاربر بخواهد در هنگام خواندن، متن را از یک خط بالا‌تر باز‌خوانی کند، کافی است جهتنمای بالا را بفشارد. NVDA بدون اینکه متوقف شود خواندن متن را از یک خط بالا‌تر از سر خواهد گرفت.

نسخه بتای NVDA مخصوص آن دسته از کاربرانی است که دوست دارند نرم‌افزار را پیش از انتشار تست کنند. این گروه از کاربران می‌توانند به محض مشاهده اشکال در صفحه‌خوان NVDA آن را به توسعه دهندگان گزارش دهند تا در نسخه رسمی اصلاح شود. کاربرانی که حوصله این درد سر‌ها را ندارند می‌توانند دو سه هفته تا انتشار نسخه رسمی صبر کنند.

............هشتگ

* این راه به ترکستان است.

افراد مشهور که خارج از کشور زندگی می‌کنند با شهرتی که از راه‌های مختلف به دست آورده اند، پس از جلب اعتماد مخاطبان خود و رسیدن تعداد فالوئرهایشان به چندین هزار نفر کم کم شروع به تبلیغات سایت‌ شرط بندی و بازی‌های آنلاین می‌کنند. این سایت ها که با نام «بت» هم شناخته می‌شوند پایگاه‌هایی هستند که عملاً از کاربر کلاهبرداری می‌کنند و هیچ سودی برای او ندارند و فقط فرد را معتاد به قمار می‌کنند.

 این به اصطلاح سلبریتی ها، با نمایش دادن سبک زندگی لاکچری، ماشین و خانه‌های گران قیمت و بیان اینکه امکانات حاضر را از شرط بندی در این سایت‌ها به دست آورده اند، مخاطب را به سمت رفتن و سرمایه گذاری در این سایت‌ها هدایت می‌کنند. حتی فیلترینگ این سایت‌ها هم تأثیری در حضور و استفاده مردم از این قمارخانه‌ها ندارد و سایت‌‌های مذکور مدام راه جایگزین برای دور زدن فیلتر را به کاربران نشان می‌دهند و هر طور شده از آن‌ها می‌خواهند در این سایت‌ها ثبت نام کنند.

 ترکیه حیاط خلوت خوبی برای انجام هرگونه فساد و فحشا برای مهاجران ایرانی شده است که با نبود نظارت هر کاری برای جذب مخاطب می‌کنند. این افراد یا خواننده‌های دست چندم موسیقی هستند که مخاطبی نداشتند و حالا با فریب مخاطب با چالش‌های جنسی و نمایش دادن سبک زندگی لاکچری خود آنها را جذب می‌کنند و یا افرادی هستند که بدون هیچ هنری و صرفاً به دلیل به نمایش گذاشتن ظاهر خود و ایجاد جذابیت‌های بصری برای مخاطب او را به سمت خود جذب و اعتمادسازی و مدتی بعد شروع به تبلیغ سایت‌های شرط بندی می‌کنند.

 پویان مختاری، جوانی که دو سال پس از مهاجرت به ترکیه، کم کم شروع به تبلیغ سایت‌های شرط بندی در صفحه خود کرد و زندگی لاکچری‌اش را به نمایش گذاشت؛ او که خود را خواننده معرفی می‌کرد و در موزیک ویدئوهایش به تبلیغ سایتش می‌پرداخت، مخاطب را با جذابیت‌های جنسی به سمت این سایت هدایت می‌کرد. مختاری با انتشار محتواهایی در صفحه‌اش خبر تمام شدن نامزدی‌اش را می‌دهد و دسته دسته فالوئر می‌گیرد تا دوباره تبلیغات را شروع کند.

چندماه پیش، خبر دستگیری این فرد در رسانه‌ها منتشر شد که گفته بودند او به جرم پولشویی در اسپانیا دستگیر شده است. مدتی بعد، اما او پستی گذاشت و خبر از آزادی خود داد و فعالیت خود در این سایت‌ها را از سر گرفت.

گردانندگان دیگر سایت‌های قمار، دخترانی هستند که هیچ هنری ندارند و فقط با به اشتراک گذاشتن تصاویر مستهجن از خود سعی در جذب مخاطب دارند که متاسفانه موفق هم هستند و دست کم دو تا سه میلیون فالوئر دارند. این افراد هم پس از جلب اعتماد مخاطب شروع به تبلیغ سایت‌های خود می‌کنند و ادعا دارند اگر الان ثروتمند هستند و خانه و ماشین خوب دارند، نتیجه بازی در این سایت‌ها بوده است.

 هر بار که این به اصطلاح شاخ‌های مجازی می‌فهمند مردم دستشان را خوانده و مخاطبانشان ریزش کرده‌اند جنجال تازه‌ای راه می‌اندازند. یکبار با ازدواجی صوری با خواننده‌ای که تازه به ترکیه رفته، یکبار با خبر نامزدی با عروس سابق سفیر و بار دیگر با برپایی چالش‌های جنسی تهوع آور. میلاد حاتمی، فردی است که هیچ هنری ندارد و تنها اقدام به برگزاری چالش‌های جنسی می‌کند؛ او حتی در چالشی حرمت خانواده را زیر پا گذاشت و ویدئوهایی از بی احترامی به پدر و مادر توسط مخاطبانش به اشتراک گذاشت. او نیز یکی از گردانندگان این سایت‌هاست و روزانه پول‌هایی را که از این طریق به دست می‌آورد تبلیغ می‌کند تا مخاطب را به سمت فعالیت در سایتش ترغیب کند

ساشا سبحانی، فرزند یکی از دیپلمات‌های ایرانی، در زمان اوج گیری کرونا و زمانی که همه مردم در قرنطینه بودند با برگزار کردن چالش‌های جنسی و سوءاستفاده از دختران ایرانی در لایو اینستاگرامی مخاطبان بسیاری را جذب و سایت‌های خود را تبلیغ می‌کرد اما پس از مدتی یکی از شبکه‌های اجتماعی به دلیل سوءاستفاده از دختران حساب او را مسدود کرد

در اقدامی دیگر گردانندگان اصلی سایت‌های قمار دست روی هنرمندانی گذاشتند که چهره شان برای مخاطب آشناست، محبوبیت دارند و مخاطب به آن‌ها اعتماد دارد. این سایت‌ها حتی به صورت علنی در موزیک ویدئوهای خوانندگان خارج نشین نیز تبلیغ می‌شوند. از ریحانه پارسا تا مهراد جم، بهزاد لیتو، سپهر خلسه و حالا خواننده لس آنجلسی شادمهر عقیلی.

 شادمهر عقیلی، خواننده‌ای نام آشنا برای طرفداران موسیقی ایرانی است. او چند روز پیش با انتشار پستی تبلیغاتی از افتتاح سایت شرط بندی خود خبر داد؛ اقدامی که با واکنش منفی از سوی کاربران فضای مجازی و طرفدارانش رو به رو شد

 قطعاً هیچ فعالیتی بدون حمایت و طرد رسانه‌ای نمی‌تواند به جایگاه بالاتری برسد، چون عوامل اجرایی تا جایی توانایی تبلیغات دارند و از جایی به بعد این رسانه است که آن‌ها را تقویت یا تضعیف می‌کند.

امین فردین، فردی است که خودش را خبرنگار می‌نامد و ادعا می‌کند از پشت پرده زندگی افراد مشهور خبر دارد و حتی برنامه‌ای در شبکه‌های اجتماعی دارد که در آن از زندگی سلبریتی‌ها افشا گری می‌کند.

فردین دو سال قبل در ویدئویی درباره سایت‌های قمار و افرادی که آن‌ها را تبلیغ می‌کنند گفت: " کسانی که سایت‌های شرط بندی را تبلیغ می‌کنند فرقی با فروشندگان مواد مخدر ندارند".

به تازگی، اما نظر این فرد درباره تبلیغ کنندگان این سایت‌ها و قمارخانه‌ها ۱۸۰ درجه تغییر کرده است. او حالا در لایو‌های شبانه با گردانندگان این سایت‌ها شرکت می‌کند و سعی در القای این موضوع به مخاطب دارد که گویی من دارم مچ این افراد را می‌گیرم و مخاطب از همه جا بی خبر هم این ماجرای ساختگی را باور می‌کند. در جای دیگر، اما فردین مدعی می‌شود این سایت‌ها بد نیست و اگر به سایت‌های خوب بروید نه تنها چیزی از دست نمی‌دهید بلکه پولدار هم می‌شوید

سعدالله امیرشقاقی و پسرش فرشید امیر شقاقی با نام مستعار مونتیگو که خواننده رپ اینستاگرامی است. تمامی تبلیغ کنندگان سایت‌های قمار مهره‌های بازی امیرشقاقی و پسرش هستند و سناریویی را اجرا می‌کنند که آن‌ها چیده اند و خودشان به نسبت این پدر و پسر از سهم کمتری در این بازی کثیف برخوردارند.

قمار بر سر چه؟

در این سایت‌های شرط بندی روی همه چیز قمار می‌کنند. از شرط بندی روی فوتبال تا انتخابات آمریکا، بازی‌های کازینویی، تعداد فوتی‌های کرونا و حتی واکسن کرونا.

اگر در شبکه‌های مجازی عضو باشید و سری به صفحه‌های به‌اصطلاح شاخ‌های مجازی ساکن خارج کشور بزنید، بی‌شک به سایت‌های شرط‌بندی می‌رسید که شما را دعوت به بازی آنلاین و ثروتمند شدن می‌کنند. تعداد سایت‌های شرط‌بندی بیش از ۲۰۰ سایت تخمین زده می‌شود. اما ظاهرا ۱۰ درصد این سایت‌ها، معروف هستند. روش پرداخت نیز در سایت‌های شرط‌بندی علاوه بر اجاره درگاه، اجاره کارت بانکی افراد است. معمولا این افراد سراغ کسانی می‌روند که وضعیت مالی خوبی ندارند و با اجاره کارت‌های بانکی افراد به مدت یک هفته تراکنش‌ها را به آن حساب منتقل می‌کنند و خرید‌های خود را از این طریق انجام می‌دهند. تراکنش مالی سایت‌های شرط‌بندی حداقل روزانه یک‌میلیارد تومان است که به‌دلیل استفاده از حساب‌های اجاره‌ای قابل رصد نیست. بر اساس گزارش‌های منتشر شده کاربران معمولاً در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال هستند، هرچند میان آن‌ها برخلاف مقرراتی که سایت‌ها روی تارنمای خود قرار داده‌اند، کاربر زیر ۱۸ سال هم هست و کاربران با سن‌های بالاتر نیز زیاد در این سایت‌ها شرط می‌بندند.

 برای عضویت در سایت، کاربر باید تمامی اطلاعات و مشخصات کارت ملی و کارت حساب بانکی خود را در اختیار سایت قرار دهد و کارت بانکی حتماً باید به نام خود کاربر باشد. بجز شارژ اولیه، در بیشتر سایت‌ها کاربر برای هر نوبت شرط‌بندی، باید حساب خود را با توجه به مبلغ تعیین‌شده شارژ کند. شارژ اولیه در سایت‌های مختلف بین ۱۰ هزار تومان تا ۵۰ هزار تومان متغیر است. کاربر اگر ببازد هم نمی‌تواند مبلغ شارژ اولیه خود را برداشت کند؛ چون برداشت‌ها کف دارد و معمولاً زیر ۵۰ هزار تومان قابل‌برداشت نیست. تعداد کاربران بازدیدکننده سایت‌هایی که معروف‌تر و به‌اصطلاح معتبر هستند، روزانه تا هزار نفر هم می‌رسد؛ اما تعداد کاربر‌های فعال و میزان تراکنش آن‌ها در دوره‌های مختلف، متفاوت است. نکته‌ای که باعث می‌شود تمام شرکت‌کنندگان در این سایت‌ها درنهایت بازنده باشند این است که دستشان به هیچ جا نمی‌رسد. به دلیل غیرقانونی بودن قمار در ایران هیچ‌یک از مالباختگان نمی‌توانند شکایت کنند و همین مسئله هم باعث شده حتی افرادی که در سایت‌های این‌چنینی مبالغ سنگین می‌برند، حسابشان بدون دلیل مسدود شود و حتی توان پیگیری هم ندارند

.........کشکول

* جدول کلاسیک: برای پیدا کردن رمز 25 حرفی ما باید به 25 سؤال پاسخ دهید و حروف اول پاسخها را پشت هم بچینید تا رمز جدول، که اثری از ایتالو کالونیا بدست آید. سؤالات: 1.نصیحت پذیرفتن (پنج) 2. راه میان دو کوه(چهار) 3. هادی الکتریسته (پنج) 4. شاه شاعر(دو) 5. هوا سنج (هفت) 6. نوعی از سحر و ساحری (سه) 7. ناله بیمار(چهار) 8. نمک متبلور (سه) 9. شمع فروش(چهار) 10.شب ماندن در جایی (شش) 11. برادر حضرت موسی (پنج) 12. هرس کردن درختان (سه) 13. نگهبان (پنج) 14. نحل (پنج) 15.کهنسال (چهار) 16.شاعر حدیقه الحقیقه (پنج) 17. کلاه جنگی(سه) 18. همراه شکلک (سه) 19. همراه صرف (سه) 20. همزن (پنج) 21. ناودان (سه) 22.کاشف پنی سیلین (پانزده) 23. نامه رسان (چهار) 24. سازنده اولین بمب اتم (سیزده) 25. حرف عطف (دو).

رمزجدول هفته گذشته: هر وقت امکان دارد مهربان باش همیشه امکان دارد.

پاسخ سؤالات جدول هفته گذشته: 1.هویدا 2. رسم 3. واویلا 4. قرنیه 5. تسبیحات6. ویکنت دوبراژلون 7. مدح 8. کاین 9. افست 10. نام آور 11. دیو 12. اسلوب 13.رت 14. دغل 15. میگرن 16.هبا 17. رویش 18. بانکه 19. امبریولوژی 20. نگین 21. بومی 22. احسن  23. شهرت 24. هم بازی 25. مسالمت 26. سینا 27. شیک 28. همانا 29. ایوان 30.مرتع31. کل32. ارنست رادرفورد 33. نب 34.دایر 35. اوکاهاما 36.رول 37.دژخیم.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *