شناسه خبر: 22530 منتشر شده در مورخ: 1399/9/26 ساعت: 23:38 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 27 آذر ۱۳۹۹

روزنامه پنجشنبه 27 آذر ۱۳۹۹

عناوین امروز: کمک نقدی به نگهداری معلولان و سالمندان در مراکز شبانه‌روزی - روحانی: از آمدن بایدن خوشحال نیستیم اما از رفتن ترامپ خوشحالیم - آلودگی هوا از علل افزایش کرونا و آنفلوآنزا - کنسرت خیریه نابغه نابینا به نفع بنیاد پیشگیری از نابینایی - نگاهی به فینال لیگ قهرمان آسیا پرسپولیس-اولسان هیوندای - ادعای جدید مرد اعدامی در یک‌قدمی چوبه دار: همسرم فریبا که قاتل اصلی است فرار کرده - چاردیواری

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 27 آذر ۱۳۹۹

2 جمادی الاولی۱۴۴۲

17 دسامبر 2020

سال بیست و پنجم شماره 6589

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وب سایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

کمک نقدی به نگهداری معلولان و سالمندان در مراکز شبانه‌روزی

روحانی: از آمدن بایدن خوشحال نیستیم اما از رفتن ترامپ خوشحالیم

آلودگی هوا از علل افزایش کرونا و آنفلوآنزا

کنسرت خیریه نابغه نابینا به نفع بنیاد پیشگیری از نابینایی

نگاهی به فینال لیگ قهرمان آسیا پرسپولیس-اولسان هیوندای

ادعای جدید مرد اعدامی در یک‌قدمی چوبه دار: همسرم فریبا که قاتل اصلی است فرار کرده

چاردیواری

.......ویژه

* کمک نقدی به نگهداری معلولان و سالمندان در مراکز شبانه‌روزی

شریعتمداری، وزیر تعاون جزئیات مصوبه دولت برای کمک به نگهداری معلولان، سالمندان و بیماران خاص در مراکز شبانه‌روزی و منازل را اعلام کرد.

محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در مورد کمک‌هزینه به مراکز شبانه‌روزی، مراکز روزانه، نگهداری معلولان در منازل و نگهداری بیماری اتیسم در منازل و مراکز، پارسال نیز اعتباراتی تعیین شده بود.

وی ادامه داد: کمک هزینه به سازمان بهزیستی کشور، مراکز شبانه روزی نگهداری معلولین و دارای معلولیت های شدید و غیرشدید و همچنین نگهداری در منازل،  نگهداری بیماران اتیسم در منازل و مراکز از مهمترین مصوبه ها بود که در سال گذشته هم این جدول را داشتیم، این رقم در مراکز درجه یک به 753 هزار تومان،  در مراکز درجه دو  672 هزار تومان و برای سالمندان دارای بیماری روانی مزمن در مراکز شبانه روزی بین یک میلیون و 110 هزار تومان و یک میلیون و 10 هزار تومان از اول سال 99 قابل پرداخت خواهد بود.  همین طور برای ارایه خدمات تخصصی توان بخشی در منزل 276 هزار تومان، برای مراقبت در منزل 672 هزار تومان، برای کارگاه های تولیدی حمایتی 814 هزار تومان و مراکز پشتیبانی شغلی که قبلا مبلغی دریافت نمی کردند در سال جاری این مبلغ به 538 هزار تومان طبق مصوبه دولت افزایش پیدا کرد تا این مراکز بتوانند، برای کاریابی و ایجاد شغل استفاده کنند. 

شریعتمداری گفت: برای بیماران روانی مزمن در مراکز شبانه‌روزی همین مبلغ در مراکز درجه یک، 1میلیون و 110 هزار تومان و مراکز درجه دو 1میلیون و 10 هزار و همچنین برای ارائه خدمات تخصصی در منزل 672 هزار تومان از ابتدای سال 99 قابل پرداخت خواهد بود. برای کارگاه‌های تولیدی حمایتی 814 هزار تومان، مراکز پشتیبانی شغلی که پیش از این مبلغی دریافت نمی‌کردند در سال جاری این مبلغ به 538 هزار تومان رسید که بتوانند برای کاریابی و ایجاد شغل برای معلولین اقدام کنند. همینطور برای معلولین و سالمندان فاقد سرپرست در مراکز شبانه‌روزی درجه یک، یک میلیون و 335هزار تومان و مراکز درجه دو مبلغ یک میلیون و 235 هزار تومان در اختیار مراکز قرار خواهیم داد. برای نگهداری آنهایی که دچار بیماری های هپاتیت، ام اس، ضایعات نخاعی و بیماری های خاص هستند با توجه به نیازهای خاص در مراکز شبانه روزی یک میلیون و 325 هزار تومان از ابتدای سال 99 در اختیار آن‌ها، قرار می گیرد.

وزیر کار بیان کرد: در مجموع این ارقام نسبت به سال گذشته به طور متوسط بیشتر از 20 درصد رشد داشته و تعیین آن با نظر دولت، سازمان برنامه و بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انجمن مراکز غیردولتی حوزه توانبخشی تنظیم و ارائه شده است.

* تأمین اعتبار خرید ۲۳۱ تبلت مورد نیاز دانش آموزان استثنایی استان لرستان توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی
دکتر سید جواد حسینی اظهار کرد: ۴۶۲ دانش آموز استثنایی استان لرستان به تجهیزات هوشمند ارتباط  دسترسی ندارند که نیمی از اعتبار تأمین تبلت برای این دانش آموزان از طرف سازمان آموزش و پرورش استثنایی تأمین خواهد شد و بقیه اعتبار نیز از طریق اعتبارات استانی تأمین خواهد شد.
وی افزود: عدم دسترسی به اینترنت بویژه در مناطق روستایی  یکی از مشکلات بزرگ است  که تاکنون و با همت وزارت ارتباطات ۳۹ هزار روستا  به اینترنت متصل شده‌ اند
حسینی تصریح کرد: تأمین تجهیزات فناورانه  مورد نیاز دانش آموزان نیز در قالب طرح هدایت با راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی در وزارت آموزش و پرورش کلید خورده است.
حسینی با بیان اینکه نگاه آموزش و پرورش استثنایی به دانش آموزان با نیازهای ویژه نگاهی انسان مدارانه، توانمند سازانه و فرصت آفرینانه است اظهار کرد: در آموزش و پرورش استثنایی سه بسته تحولی تدوین شده است  که بیش از ۹۳‌درصد فعالیت های این بسته ها نوآورانه و تأسیسی است.
وی مناسب سازی محتواهای آموزشی را یکی از برنامه های اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانست و اظهار کرد: تاکنون ۱۰۰۰ محتوای آموزشی در آموزش و پرورش استثنایی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه مناسب سازی و یا تالیف شده است.
وی افزود: در سال جاری بیش از ۲۹ هزار کتاب ویژه نابینایان در سطح کشور توزیع شده است.
حسینی با بیان اینکه مناسب سازی شاد در حال انجام است اظهار کرد: به‌زودی نسخه سوم نرم افزار شاد رونمایی می شود که در این نسخه بسیاری از مشکلات مرتفع شده است.
وی افزود: تاکنون بیش از ۲ هزار محتوای آموزشی برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه در شاد بارگذاری شده است.
وی گفت: ارسال درسنامه ها و آموزش در منزل نیز از دیگر شیوه های آموزش است که توسط آموزش و پرورش استثنایی استان ها پیگیری می شود.
حسینی تصریح کرد: راه اندازی یک پایگاه آموزش مجازی در هر استان و ایجاد اپلیکیشن جامع آموزش و پرورش استثنایی از دیگر برنامه های در دست اقدام می باشد.
معاون وزیر با بیان اینکه اعتبارات توانبخشی صد درصد افزایش یافته است اظهار کرد: ۲۳ مدرسه ویژه نابینایان در کشور داریم که تمامی این مدارس به اتاق بازی مجهز شده اند و تا پایان سال تمامی این مدارس دارای اتاق چند حسی خواهند شد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه نشست به بیان تعهدات این سازمان در خصوص استان لرستان پرداخت و گفت: در صورت  تأمین زمین توسط استان،  اعتبار ساخت یک سالن ورزشی ویژه دانش آموزان استثنایی توسط سازمان آموزش و پرورش استنثایی تأمین خواهد شد.
وی افزود: اعتبار ساخت ۵ سالن ورزشی ۲۰۰ متر مربعی درون مدرسه ای دانش آموزان استثنایی نیز  به استان لرستان پرداخت می شود
حسینی با بیان اینکه ۲۰ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در استان لرستان وجود دارد گفت:  تا پایان سال  یک مرکز مشکلات ویژه یادگیری و دو مرکز مشاوره دانش آموزان با نیازهای ویژه در استان لرستان راه اندازی خواهد شد.
معاون وزیر با بیان اینکه بر اساس آمایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور برای رسیدن به استاندارد آموزشی مورد نیاز است اظهار کرد: ۱۰ مدرسه از این تعداد در استان لرستان مورد نیاز است که در صورت تأمین زمین توسط استان، با همت خیرین و راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کلنگ احداث  ۵ مدرسه در سال جاری به زمین زده می شود.
وی افزود: ۱۰ درصد اعتبار مورد نیاز برای تأمین تجهیزات آموزشی و توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه که در قالب نهضت توان افزایی در حال پیگیری است تا پایان سال به استان لرستان اختصاص خواهد یافت.
حسینی با بیان اینکه اعتبار سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه در دولت تدبیر و امید ۴۲ برابر رشد داشته است گفت: علیرغم افزایش اعتبارات این میزان فقط نصف هزینه های ایاب و ذهاب را پوشش میدهد که پنجاه درصد دیگر را می توان از طریق شوراهای شهر، استانداری و فرمانداری ها تأمین نمود.
وی افزود: در استان لرستان تاکنون ۳ باشگاه پیشکسوتان استثنایی  راه اندازی شده است و تا پایان سال  ۵ باشگاه دیگر نیز راه اندازی خواهد شد
وی تصریح کرد: مناسب سازی الگویی یک مدرسه پذیرا و یک مدرسه اتیسم در تمامی ابعاد از جمله برنامه های آموزش و پرورش استثنایی در استان ها است که امید است این دو مدرسه در استان لرستان نیز به صورت کامل مناسب سازی شود

 ........اخبار روز

* روحانی: از آمدن بایدن خوشحال نیستیم اما از رفتن ترامپ خوشحالیم

رئیس‌جمهوری: روزی که درباره برجام مذاکره می‌کردیم شمشیری به نام ۶ قطعنامه شورای امنیت بالای سر ما بود که امروز شکسته شده؛ آن روز شمشیر PMD هم بود که شکسته شد و‌ دور انداخته شد. نشان دادیم که متعهدترین کشور هستیم. با ۱+۵ مذاکره کردیم و آمریکا که هیچ؛ ۱+۴ هم به تعهداتشان عمل نکردند

روزی که مذاکره می‌کردیم بنزین و گازوییل وارد می‌کردیم امروز صادر می‌کنیم؛ در زمستان گاز وارد می‌کردیم اما امروز صادر می‌کنیم؛ در بسیاری از محصولات در مرز خودکفایی قرار گرفته‌ایم. امروز قدرت نظامی و پدافندی ما هم با ۲۰۱۵ قابل قیاس نیست؛ بهترین سیستم موشکی را داریم

شرایط با ۲۰۱۵ فرق کرده چون قدرت ما در همه جنبه‌ها افزایش یافته. در هسته‌ای هم پیشرفت کرده‌ایم؛ آن زمان IR1 و حداکثر IR2 داشتیم ولی امروز IR6 و IR8 داریم. در عین حالی که امروز قدرتمندتریم، اگر ۱+۵ به کل تعهداتش برگشت ما هم در همان ساعت به کل تعهداتمان برمی‌گردیم

یاغی‌ترین و قانون‌شکن‌ترین آدم رئیس‌جمهور آمریکا بود؛ از آمدن آقای بایدن خوشحال نیستیم ولی از رفتن ترامپ خوشحالیم، که چنین آدم تروریست و آدمکشی که به واکسن کرونا هم رحم نمی‌کند، رفته.

دولت آینده آمریکا خودش می‌داند؛ راه درست خواست‌ آماده است، راه غلط هم خواست برود

* دانشجویان چقدر و چگونه کتاب می‌خوانند؟

نتایج این نظرسنجی دانشجویی حاکی از آن است که خانواده حدود ۶۴ درصد دانشجویان شرکت‌کننده در حد متوسط تا زیاد با مقوله مطالعه کتاب و کتابخوانی مأنوس بوده‌اند و برای ۵۵ درصد از این دانشجویان در حد متوسط تا زیاد کتاب به عنوان کالایی در سبد خرید خانواده جایگاه دارد.

هم‌چنین نیازهای ۹۶ درصد دانشجویان تا حد متوسط، زیاد و بسیار زیاد با مطالعه کتاب و کتابخوانی پاسخ داده شده استو ۷۷ درصد دانشجویان از خیلی کم تا کم و متوسط محتوای ضعیف کتاب را عاملی برای دوری آن‌ها از کتاب دانسته اند

* بی خیالی مردم در شب یلدا غول کرونا را بیدار می کند

دکتر سعید نمکی:

 با همکاری مردم نمودار کرونا در کشور نزولی شده است اما خطر بر طرف نشده است، ویروس کرونا در اروپا جهش پیدا کرده است. نگرانی جدی مراسم شب یلداست و اگر مردم با بی خیالی دور هم جمع شوند، غول کرونا بیدار و آتش این بیماری شعله ورتر می شود

* ۴ سال سابقه مدیریت اجرائی؛ شرط کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری

نمایندگان در نشست علنی روز (چهارشنبه ۲۶ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران با اصلاح جزء ۱۰ بند الف ماده ۱ این طرح در ارتباط با کاهش حداقل سابقه تصدی از ۶ سال به ۴ سال برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری با ۱۴۱ رأی موافق، ۷۰ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

* همتی: حتما باید تغییراتی در بودجه ۱۴۰۰ داده شود

رئیس کل بانک مرکزی درباره نامه رهبر معظم انقلاب در خصوص بودجه ۱۴۰۰ گفت:

در بودجه درخواست شده بود که سهم صندوق توسعه ملی از فروش ۲ میلیون ۳۰۰ هزار بشکه همان ۲۰ درصد باشد ایشان فرمودند تا یک میلیون بشکه نفت همان بیست درصد باشد و باقی آن ۳۸ درصد باشد؛ همچنین در تبصره ۴ که حدود ۲ و خورده‌ای میلیارد یورو بابت تقویت بنیه دفاعی هست داخل بودجه رود.

همچنین مواردی مثل برداشت یک میلیارد یورو برای بحث کرونا باید به صندوق توسعه ملی بازگردد که رقم قابل توجهی می‌شود و حتما با توجه به نامه رهبری باید تغییراتی در بودجه داده شود.

.........بهداشت و سلامت

* آلودگی هوا از علل افزایش کرونا و آنفلوآنزا /غذاهای سرشار از ویتامین و آنتی‌اکسیدان مصرف کنید: سخنگوی وزارت بهداشت گفت: آلودگی هوا در سطح جهان به عنوان چهارمین علت مرگ زودرس پس از فشارخون بالا، مصرف دخانیات و سوء تغذیه بوده و دومین عامل اصلی مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیر واگیر پس از استعمال دخانیات شناخته شده است.

به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری افزود: افزایش آلودگی هوا می‌تواند میزان آسیب پذیری دستگاه تنفسی را افزایش دهد و کیفیت پایین هوا خطر جدی برای بیماری‌های حاد و مزمن تنفسی و بیماری‌های قلبی و عروقی است. افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و در مناطق آلوده زندگی می‌کنند، در معرض خطر بیشتر ابتلا به کرونا هستند و بر اساس مطالعات، آلودگی هوا یکی از عوامل افزایش بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزا و کرونا است.

لاری ادامه داد: توصیه می‌کنیم به منظور کاهش اثرات سوء ناشی از کرونا در زمان اپیدمی کرونا مرتبا وضعیت کیفیت هوای منطقه محل سکونت خود را از طریق رسانه‌ها بررسی کنید. در شرایط آلودگی هوا بهترین راه کاهش مواجه با آلاینده‌ها، ماندن در خانه است که این موضوع در زمان اپیدمی کرونا به همراه رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی بسیار مهم است.

وی افزود: ضروری است هنگام خروج از منزل حتما از ماسک استفاده کنید. هنگام آلودگی هوا از قدم زدن در پارک و دویدن در فضای باز خودداری کنید و در منزل نیز فعالیت روزانه خود را کاهش دهید. غذاهای سرشار از ویتامین و آنتی‌اکسیدان شامل میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید و از مصرف غذای چرب، فست‌فود و فرآوری شده خودداری کنید.

لاری در خاتمه گفت: اگر در خانه از سیستم‌های تهویه هوا استفاده می‌کنید فیلترهای آن را به موقع تمیز و در صورت نیاز تعویض کنید. درضمن استفاده از دستگاه تصفیه هوای دارای سیستم ازن ساز و اشعه ماورا بنفش به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. ضروری است در این شرایط از فعالیت‌هایی که باعث آلودگی هوا در فضای بسته می‌شود مانند روشن کردن شمع و عود خودداری کنید.

* آمادگی چین برای تأمین واکسن کرونا برای کشورهای در حال توسعه: همزمان با آغاز واکسیناسیون کرونا در برخی کشورهای توسعه یافته، چین اعلام آمادگی کرد ،واکسن کرونا کشورهای در حال توسعه را با شرایط مناسبی تأمین کند.

به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: چین می تواند به روش های گوناگون از جمله ارائه کمک های مورد نیاز، مقرون به صرفه بودن و فراهم کردن زمینه های دسترسی، واکسن کرونا این کشورها را تأمین کند.

وانگ ون بینافزود: واکسن های چینی کرونا به عنوان محصولات عمومی در جهان عرضه می شود و این امر نیز به تحقق دسترسی پذیری و مقرون به صرفه بودن واکسن ها در کشورهای در حال توسعه کمک خواهد کرد.

او با یاداوری اینکه در حال حاضر چند نوع واکسن کرونای چین وارد مرحله سوم آزمایش های بالینی شده است افزود: چین نیز ضمن حفظ ارتباطات مناسب با سازمان بهداشت جهانی و اتحادیه جهانی واکسن، به سازوکار کواکس و ابتکار «همکاری جهانی برای توسعه، تولید و دسترسی عادلانه به ابزارهای جدید پیشگیری و مهار کرونا» پیوسته است.

وانگ خاطرنشان کرد که دولت چین به همکاری خود با جامعه بین المللی ادامه خواهد داد تا همه کشورها فرصت های برابری برای دسترسی به واکسن های ایمن و اثربخش داشته باشند.

واکسن ضد کرونای تولید شرکت «سینوفارم» چین در امارات متحده عربی و بحرین برای استفاده اضطراری مورد تأیید قرار گرفته است.

طبق اعلام رسانه های چین، فاز سوم آزمایش بالینی این واکسن که در خارج از چین انجام گرفته، نشان می دهد که اثربخشی آن به ۸۶ درصد می رسد و تبدیل آنتی بادی خنثی کننده ۹۹ درصد است و می تواند صد درصد از تبدیل علائم خفیف بیماری کرونا به علائم وخیم جلوگیری کند.

فاز سوم آزمایش بالینی واکسن های دیگر شرکتهای چینی مانند «سینواک» و «کانسینو» نیز در کشورهایی مانند پرو، آرژانتین، مصر و برزیل در حال انجام است.

واکسن کرونا از مطمئن ترین منابع وارد کشور می شود: وزیر بهداشت گفت: اگر قرار باشد واکسنی برای کرونا وارد شود، از مطمئن‌ترین منابع که در بیرون از این سرزمین ریسک خود را طی کرده، وارد خواهد شد.

..........از شش نقطه جهان

* کنسرت خیریه نابغه نابینا به نفع بنیاد پیشگیری از نابینایی: کنسرت‌های خیریه، اتفاقی است که در همه جای دنیا نمونه‌های گوناگونی از آن دیده می‌شود. یا برای ورودی قیمتی تعیین می‌شود و اعلام می‌کنند که هرچه عایدی از ورودی‌ها به دست بیاید به فلان بنیاد یا بهمان کار خیر خواهد رسید، یا اینکه کنسرت را به شکل همت عالی برگزار می‌کنند و ورود را برای عموم رایگان در نظر می‌گیرند و هر کدام از تماشا‌چی‌ها هرچه که در توانشان باشد به برگزار کننده می‌پردازد. حالا قرار است روز هجدهم دسامبر، یعنی همین فردا، یکی از همین کنسرت‌های شکل دوم برگزار شود. کنسرتی به نفع بنیاد پیشگیری از نابینایی که از شناخته شده‌ترین بنیاد‌های خیریه این حوزه در دنیا است. اما ببینیم ماجرای کنسرت چیست و چه کسی قرار است برای مردم بخواند و بنوازد.

پا بر جا ماندن بساط کرونا در جهان باعث شده این کنسرت به جای سالنی در قلب کالیفرنیا، در یک گردهمایی لایو فیسبوکی برگزار شود. اتفاقی که علیرغم تمام نکات منفی، یک نکته مثبت هم دارد و آن هم اینکه علاقمندان از سر تا سر دنیا می‌توانند تماشاچی‌اش باشند. اما نکته حائز اهمیت این کنسرت، هنرمندی است که قرار است اجرا در این کنسرت یک ساعته را به عهده داشته باشد. «Kodi Lee»، نام پیانیست و خواننده نابینایی است که باید آن را به خاطر بسپاریم. دنیا در سال‌های آینده نام او را بیشتر از امروز تکرار خواهد کرد.

کُدی ۲۴ سال دارد. اولین فرزند تینا و اریک است که در ۱۹۹۶ به دنیا آمده است. اصالتی کره‌ای دارد و پنج روز بیشتر از تولدش نگذشته بوده که پزشکان مجبور شدند عمل جراحی سنگینی بر رویش انجام دهند. عملی که احتمال زنده ماندنش را بعد از پنجاه پنجاه در نظر می‌گرفتند. کدی اما زنده ماند. چه، او قرار بود الگویی برای پیشرفت و موفقیت باشد. از تبعات این عمل، آسیب بینایی شدیدی بود که به او وارد شد. بینایی را از دست داد و به زودی تینا و اریک دریافتند که پسرشان علاوه بر نابینایی، دچار اوتیسم هم هست. این اما برای این خانواده پایان راه نبود. کدی از همان کودکی علاقه عجیبی به موسیقی نشان می‌داد. والدینش همین را دستاویزی برای پیشرفت فرزندشان کردند و همه تلاششان را برای موفقیت او در این رشته متمرکز کردند و بالاخره شد آنچه باید می‌شد.

کدی جزو آن دسته موزیسین‌هایی است که به آنها در اصطلاح اهل فن، «Perfect pitch» گفته می‌شود؛ به این معنا که او از توانایی تشخیص نت‌ها بلافاصله بعد از اجرا برخوردار است. می‌تواند چندین نت را به محض اجرا بر روی پیانو تشخیص دهد و نامشان را بگوید. او همچنین از یک قابلیت ذهنی عجیب و غریب هم برخوردار است که کمتر انسانی در دنیا آن را دارد؛ ذهن کدی قادر است از صدا‌ها عکاسی کند؛ یعنی می‌تواند هر آهنگی را فقط با یک بار شنیدن به خاطر بسپارد و آن را اجرا کند. او حالا حافظه‌ای دارد که پر شده است از انواع و اقسام آهنگ‌های راک و پاپ و جَز و R-and-B. به اینها می‌توانید کلی قطعه کلاسیک از گریگورین و باروک تا معاصر را اضافه کنید. او به مدد این حافظه قادر است با هر دستگاه پخش صوت رقابت کند.

اوج موفقیت کدی به سال ۲۰۱۹ باز می‌گردد؛ جایی که او در رقابت استعداد‌یابی آمریکا موسوم به «America’s got talent» شرکت کرد و توانست با قاطعیت تمام، همه رقیبان را از سر راه بردارد و عنوان نفر اول این رقابت را به خودش اختصاص دهد. برنامه‌های AGT صد‌ها میلیون بیننده از سر تا سر دنیا دارد و همین اتفاق باعث شد نام او در تمام دنیا شنیده شود. جایزه یک میلیون دلاری AGT هم نصیبش شد که در نوع خود می‌تواند اتفاق تأثیر‌گذاری در زندگی او باشد.

کدی حالا قرار است در یک کنسرت یک ساعته، برای مخاطبانش هنرنمایی کند. کنسرت او از صفحه فیسبوک Foundation Fighting Blindness  به صورت زنده پخش خواهد شد. اگر کنجکاو شده‌اید و دوست دارید هنرنمایی این نابغه نابینا را ببینید و بشنوید، کافی است صبح روز ۱۸ دسامبر، کمی زود‌تر از حد معمول، در ساعت هفت صبح از خواب بیدار شوید و با مراجعه به فیسبوک، از اجرای او لذت ببرید.

.........ورزشی

* نگاهی به فینال لیگ قهرمان آسیا پرسپولیس-اولسان هیوندای

پرسپولیس برای دومین بار به فینال لیگ قهرمانان فوتبال آسیا رسیده است. آن‌ها دو سال قبل تا یک قدمی تصاحب جام پیش رفتند اما دستشان کوتاه ماند.

به وضوح، شباهت‌هایی غیرقابل کتمان میان هر دو صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان وجود دارد. آن‌ها در بزنگاهی می‌درخشند که کمتر کسی انتظارش را نمی‌کشد.

شنبه ۲۹ آذر از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران، پرسپولیس و اولسان هیوندای کره جنوبی برای تعیین قهرمان آسیا در سال ۲۰۲۰ با هم رقابت خواهند کرد.

اولسان هیوندای، سال ۲۰۱۲ با پیروزی مقتدرانه ۳ بر صفر مقابل الاهلی عربستان، جام لیگ قهرمانان آسیا را به خانه برده بود. پرسپولیس اما هنوز به‌جز یک قهرمانی جام در جام باشگاه‌های آسیا، هیچ عنوان قهرمانی در آسیا ندارد.

برای پرسپولیس، لیگ قهرمانان آسیا به دو بخش پیش و پس از کرونا تقسیم می‌شود.

کرونا، تمام باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان را درگیر خود کرد، رقابت‌ها را به تعطیلی و سپس برگزاری متمرکز در قطر کشید، اما پرسپولیس داستانی متفاوت از سایرین داشت.

این بار هم مثل فینال دو سال پیش، تاریخ تکرار شده بود؛ مسدود شدن مهلت نقل و انتقالاتی و کوچ ستاره‌ها.

البته تفاوتی هم وجود داشت. پرسپولیس می‌دانست از ۲۲ شهریور، با حکم فدراسیون جهانی فوتبال دو پنجره نقل و انتقالاتی‌اش بسته خواهد شد. به همین دلیل سعید آقایی، حامد لک، عیسی آل‌کثیر، احسان پهلوان، میلاد سرلک و آرمان رمضانی را به خدمت گرفت.

نگاهی به مسیر صعود پرسپولیس نشان می‌دهد که فینالیست ایرانی لیگ قهرمانان آسیا، برای رسیدن به فینال، از مدعیان جدی قهرمانی امارات، قطر، ازبکستان و عربستان عبور کرده است. قرعه ساده‌ای در کار نبود و آن‌ها از مسیر سنگلاخی عبور کردند.

موفقیت با تیم بی‌ستاره

تیم یحیی گل‌محمدی، پیش از جدایی ستاره‌هایی مانند علیرضا بیرانوند، علی علیپور و مهدی ترابی، ۴ گل خورد و ۲ گل زد. اما با چهره جدیدش، در ۷ بازی فقط دو بار از روی نقطه پنالتی دروازه‌اش باز شد و ۱۰ گل زد.

این که آقای گل‌محمدی در غیاب ستاره‌هایش هم می‌تواند از بازیکنان جایگزین به بهترین نحو استفاده کند، یک فرضیه است و این‌که همین پرسپولیس برای بازی فینال، تعداد قابل توجهی از باقی‌مانده مهره‌های کلیدی خود را در اختیار ندارد هم یک صورت مساله خطرناک.

پس از صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا، شجاع خلیل‌زاده مدافع میانی پرسپولیس، این تیم را ترک کرد و به باشگاه الریان قطر پیوست.

عیسی آل‌کثیر، بهترین مهاجم پرسپولیس در این رقابت‌ها با حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا، فینال لیگ قهرمانان را از دست داده است. او با ۴ گل، بهترین گلزن پرسپولیس در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ بود.

وحید امیری، با کارت زردی که در بازی پرسپولیس و النصر عربستان گرفت، دو اخطاره شد و فینال را از دست داد. یعنی یحیی گل‌محمدی در خط حمله پرسپولیس نه عیسی آل‌کثیر و نه وحید امیری را در اختیار نخواهد داشت. احسان پهلوان مدافع و هافبک چپ پرسپولیس هم به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی نیمه نهایی، از حضور در فینال محروم است. احسان پهلوان با سه پاس گل در لیگ قهرمانان آسیا، یکی از بهترین پاسورهای این مسابقات بود.

به موازات تمام مصائب کنونی پرسپولیس، از ۱۹ روز استراحت این تیم هم نباید غافل شد.

پرسپولیس از روز ۱۰ آذر که مقابل شهرخودرو به پیروزی سه بر صفر رسید تا فینال آسیا، به استراحت اجباری رفته است.

۱۹ روز استراحت و بعد ایستادن مقابل بهترین تیم از شرق آسیا که در کوران رقابت‌ها قرار داشته، بیش از آن‌که مفید باشد، برای پرسپولیس مضر است.

باشگاه پرسپولیس تاکنون موفق به قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نشده و در ساختار قبلی این مسابقات هم به عنوانی بهتر از مقام سوم دست نیافته بود.

پرسپولیس یک قهرمانی در رقابت‌های جام در جام باشگاه‌های آسیا را در کارنامه دارد.

در صورت پیروزی نماینده ایران در فینال و قهرمانی، پرسپولیس برای نخستین بار به قهرمانی این رقابت‌ها دست می‌یابد و البته اولین باشگاه ایرانی خواهد بود که در ساختار جدید لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا، جام را بالای سر می‌برد.

اولسان هیوندای کره جنوبی، از یکم آذر که نخستین بازی‌اش در سری جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان را مقابل شانگهای شنهوای چین انجام داد تا روز ۲۹ آذر، هشت بازی سنگین در این رقابت‌ها برگزار کرده است. یعنی به صورت میانگین هر سه و نیم روز یک بازی. این آمار به حفظ آمادگی بازیکنان تیم رقیب پرسپولیس در فینال کمک بیشتری خواهد کرد.

معرفی حریف پرسپولیس

اولسان هیوندای حریف قدرتمند پرسپولیس در فینال آسیا، یک بار سابقه قهرمانی در سطح قاره را در کارنامه دارد.

تیم اولسان هیوندای که امسال در لیگ کره جنوبی در دو جام داخلی لیگ و حذفی قافیه را به چونبوک موتورز واگذار کرد و به مقام دومی بسنده کرد، حریف قدرتمندی برای پرسپولیس است. تیمی که ریشه آن به کارخانجات کشتی سازی در کره جنوبی بازمیگردد.

در ادامه، مرور کوتاهی داریم بر تاریخچه و افتخارات اولسان هیوندای، حریف پرسپولیس در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا

تاریخچه:

این تیم در 6 دسامبر 1983 به عنوان چهارمین تیم فوتبال حرفه ای کره با نام تیم فوتبال هیوندای تایگر یا هورانگی تأسیس شد. هورانگی در زبان کره ای به معنای ببر است. نمادی که هم اکنون نیز در لوگوی این تیم کره ای دیده می شود. آنها تنها یک سال پس از تأسیس زمان نیاز داشتند تا وارد لیگ حرفه ای کره جنوبی شوند. آنها چهارمین تیم فوتبال حرفه ای فوتبال کره جنوبی هستند.

آنها در ابتدا نماینده ای برای شهر اینچئون در نزدیکی استان گیونگی به میدان رفتند. اولسان در سال 1984 و در اولین سال حضور در لیگ کره جنوبی، در سوپرلیگ نهایی به مقام سوم رسید. آنها به عنوان یک باشگاه در استان گانگوون، در شمال شرق کره جنوبی و در کنار دریای ژاپن فعال بودند و در پایان سال 1989 و پس از آنکه اتحادیه فوتبال کره از اجرای سیستم اتصال به مناطق شهری خبر داد، به کلانشهر اولسان، جایی که هم اکنون حضور دارند، نقل مکان کردند. آنها در نزدیکی کارخانجات صنایع سنگین هیوندایی به فوتبال ادامه دادند. این کارخانه بزرگترین کشتی سازی دنیا را دارد.

افتخارات داخلی:

آنها دوبار و در سالهای 1996 و 2005 در لیگ کره جنوبی قهرمان شده اند. آنها 9 بار تا پای قهرمانی کی لیگ رفتند ولی از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماندند. دو دوره از این 9 دوره، در 2 سال اخیر بوده است. آنها در سالهای 2019 و 2020 قهرمانی کره جنوبی را به تیم چونبوک موتورز واگذار کردند.

آنها طی 4 سال اخیر 3 بار به فینال جام حذفی راه یافتند که تنها در سال 2017 موفق شدند عنوان قهرمانی را کسب کنند. اولسان 5 قهرمانی در رقابت های لیگ کاپ کره جنوبی دارد. رقابت هایی که از سال 2012 برگزاری آن لغو شد.

یک قهرمانی در آسیا:

جدا از افتخارات این تیم در سطح داخلی، اولسان در سطح آسیا نیز یک بار موفق به فتح لیگ قهرمانان قاره کهن شده است جایی که این تیم کره‌ای موفق شد در سال ۲۰۱۲ با پیروزی ۳ بر صفر برابر الاهلی عربستان به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا برسد تا این جام را نیز در ویترین افتخاراتشان داشته باشند.

........حوادث

* ادعای جدید مرد اعدامی در یک‌قدمی چوبه دار: همسرم فریبا که قاتل اصلی است فرار کرده

شرق نوشت: مرد جوانی که متهم است فردی را به قتل رسانده تا با همسر او ازدواج کند، در یک‌قدمی چوبه دار قرار داشت و حکم قصاص او تأیید شده بود، اما با نقض حکم برائت همدستش و اظهارات جدید او اجرای حکم قصاص متوقف شد و پرونده دوباره به جریان افتاد.

این مرد متهم است سال 90 مردی را که شوهر همسر فعلی‌اش است، به قتل رسانده و جسد او را در باغچه خانه دفن کرده است. این جسد زمانی پیدا شد که خانه فروخته شد و صاحب جدید تصمیم گرفت یک استخر در حیاط خانه احداث کند. زمانی ‌که چاله‌ای وسط حیاط خانه کنده شد، استخوان‌های یک انسان و تکه لباس‌های او پیدا شد و صاحب جدید خانه موضوع را به مأموران گزارش داد.

با حضور مأموران و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد زنی به نام فریبا که قبلا در این خانه ساکن بود، سال 90 گم‌شدن شوهرش را به مأموران گزارش داده و از سعید -مرد مفقودشده- نیز ردی پیدا نشده بود. همچنین مشخص شد فریبا مدتی بعد با مردی ازدواج کرده و در شهرستان دیگری با شوهر جدید و فرزندش زندگی می‌کند. به این ترتیب، فریبا و شوهرش شناسایی و دستگیر شدند. شوهر فریبا به قتل اعتراف کرد و مدعی شد برای دفاع از فریبا مرتکب قتل شده است.این مرد گفت: فریبا دوست خواهرم بود. شوهرش او را کتک می‌زد و او از ما کمک خواست. این‌طور بود که پای من به ماجرا باز شد.
 تشریح قتل
در ادامه همسر مقتول گفت: شوهرم مرد بداخلاقی بود. او قبلا دو بار ازدواج کرده و همسرانش را طلاق داده بود. بعد از آن به خواستگاری‌ام آمد. ما با هم ازدواج کردیم و صاحب دو فرزند شدیم، اما سعید دست از بدرفتاری برنمی‌داشت. آخرین‌بار وقتی با هم درگیر شدیم او به شدت مرا کتک زد. به همین دلیل با دوست صمیمی‌ام تماس گرفتم و از او کمک خواستم. همان موقع خسرو که برادر دوستم بود، برای وساطت به خانه‌مان آمد. شوهرم با او درگیر شد و من و خسرو، شوهرم را کشتیم. من دهان شوهرم را گرفتم و خسرو با چاقو او را زد. ما جسد را در باغچه خانه دفن کردیم. چند ماه بعد از این ماجرا خسرو به خواستگاری‌ام آمد و ما با هم ازدواج کردیم و برای زندگی به شهرستان دیگری رفتیم.

با اعتراف‌های این زن خسرو نیز بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد. متهمان در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه رفتند.

در ابتدای آن جلسه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و از طرف فرزند صغیر قربانی برای متهمان مجازات خواست. پسر بزرگ مقتول نیز درخواست قصاص را مطرح کرد. سپس خسرو در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: فریبا دوست صمیمی خواهرم بود و سال‌ها بود او را می‌شناختم‌. او همیشه با خواهرم درددل می‌کرد. آخرین‌بار که فریبا به خواهرم زنگ زد و از او کمک خواست، خواهرم مرا برای وساطت به خانه آنها فرستاد. او ادامه داد: من برای میانجیگری آنجا رفته بودم اما سعید عصبانی بود. با چاقو به سمت همسرش حمله کرد و من هم برای دفاع از فریبا چاقو را که روی اُپن آشپزخانه بود، برداشتم و یک ضربه به او زدم. وقتی او روی زمین افتاد، ترسیدم و با فریبا دعوا کردم. من گفتم به خاطر او مرتکب قتل شده‌ام ولی فریبا همان‌جا قول داد اگر پلیس به قتل پی برد، به دروغ همدستی در قتل را گردن بگیرد و بگوید او هم چند ضربه به شوهرش زده است. او به خاطر من به دروغ گفته بود به شوهرش با چاقو ضربه زده است.

این مرد گفت: آن روز فرزندان مقتول در خانه نبودند. ما جسد را رها کردیم و صبح روز بعد من و فریبا آن را در باغچه خانه دفن کردیم. چند روز بعد فریبا به پلیس آگاهی رفت و به دروغ گفت شوهرش گم شده است. پنج ماه بعد وقتی به شیراز به خانه پدر فریبا رفته بودم از او خواستگاری کردم و او را به عقد موقتم درآوردم.
این متهم درباره زندگی شخصی‌اش به قضات گفت: من با همسرم مشکل داشتم. سال‌ها قبل همسرم تمام اموالم را به نام خودش سند زد و مرا ترک کرد. من با فرزندانم زندگی می‌کردم و هنوز هم همسرم را طلاق نداده‌ام. به همین دلیل بعد از مرگ سعید با فریبا ازدواج کردم و صاحب فرزند شدیم، اما قبل از آن ما هیچ ارتباطی با هم نداشتیم.

سپس فریبا، متهم ردیف دوم، برای دفاع از خود فراخوانده شد. او اتهام را رد کرد و گفت خسرو واقعیت را می‌گوید. او گفت: خسرو در دفاع از من شوهرم را کشت و ما با هم جسد را در باغچه دفن کردیم، اما من ضربه‌ای به شوهرم نزدم و بی‌گناه هستم. او ادامه داد: شوهرم قبلا دو بار ازدواج کرده و از همسرانش جدا شده بود. او مرد بدخلقی بود و مرا به شدت اذیت می‌کرد. من حتی درخواست طلاق داده بودم، اما شوهرم راضی به این جدایی نبود. او می‌گفت اگر از هم جدا شویم همه فکر می‌کنند او آدم بدی است.

این زن درباره جزئیات درگیری خونین گفت: آخرین‌بار شوهرم وقتی با من درگیر شد، به سمتم حمله کرد و مرا به شدت کتک زد. به همین دلیل با خواهر خسرو تماس گرفتم و از او کمک خواستم. خسرو برای میانجیگری به خانه‌مان آمده بود که شوهرم با چاقو به من حمله کرد و همان موقع خسرو او را با چاقو زد.

در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند و خسرو را به قصاص محکوم کردند. زن جوان از مشارکت در قتل تبرئه و به زندان محکوم شد. این حکم مورد اعتراض خسرو و فریبا قرار گرفت و آنها درخواست رسیدگی دوباره کردند، اما این اتفاق به نفع آنها تمام نشد و دیوان عالی کشور بعد از بررسی پرونده حکم قصاص خسرو را تأیید و اعلام کرد به نظر می‌رسد فریبا هم در قتل نقش داشته و برائت او از اتهام قتل عمدی درست نیست.
 محاکمه دوباره
با این اظهارنظر، پرونده فریبا این‌بار به اتهام مشارکت در قتل شوهرش به شعبه 10 دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا او بار دیگر محاکمه شود. قرار بود زن جوان بار دیگر از خود دفاع کند اما او که با تأمین وثیقه آزاد شده بود، در جلسه دادگاه حاضر نشد.
این در حالی بود که خسرو این‌بار جزئیات جدیدی را مطرح کرد؛ او گفت: من از فریبا بچه دارم و برای کمک به فرزندم واقعیت را نگفتم. البته اینکه شوهر سابق فریبا بداخلاق بود و خیلی همسرش را کتک می‌زد، واقعیت است. بچه‌هایش هم این موضوع را می‌دانستند. آن روز وقتی من وارد خانه شدم شوهر فریبا مرده بود و این من بودم که برای دفن جسد کمک کردم. وقتی ما شناسایی شدیم به خاطر فرزندم تصمیم گرفتم اتهام قتل را قبول کنم.

متهم گفت: من به خاطر فرزندم و فریبا فداکاری کردم، اما فریبا من را به چوبه اعدام سپرد. او حتی حاضر نشد از بچه‌هایش برای من رضایت بگیرد و فرار کرد. وقتی قضات دادگاه فریبا را از دست‌داشتن در قتل تبرئه کردند، او من را هم ترک کرد، دیگر به دیدنم نیامد و تلفنش را هم عوض کرد. من از هیچ ‌چیز خبر ندارم و نمی‌دانم فریبا و فرزندم کجا هستند. به همین دلیل تصمیم گرفتم واقعیت را بگویم. ممکن است من اعدام شوم و اعترافاتی که حالا کردم کارساز نباشد؛ چون اولیای‌دم از من خیلی عصبانی هستند. اما برایم مهم است بدانم چه سرنوشتی در انتظار فرزندم است. من دلم برای بچه‌ام تنگ شده و فریبا او را برداشته و با خود برده بدون اینکه توجه کند من به خاطر او زیر تیغ اعدام هستم.

با این ادعا قضات دادگاه پرونده را به دادسرا برگرداندند تا تحقیقات درباره ادعای جدید خسرو از سر گرفته و تلاش برای ردیابی زن جوان آغاز شود.

.........چاردیواری

* با سلام و درود به خوانندگان ایران سپید با تبریک پیشاپیش شب یلدا و تأکید بر رعایت ضوابط حفظ سلامتی در این شب یلدای خاص که امیدوارم که تنها شب یلدایی باشد که در چنین ایامی ما شاهد برگزاریش خواهیم بود. می پردازم به پاسخ تماس ها و پیامک های شما. آقای حجت ناصریان از مشهد با اشاره به اینکه برای گشایش حساب به بانک ملی مراجعه کرده اند و در آن جا برخوردهای نامناسبی با ایشان شده از جمله اینکه ایشان را به محضر ارجاع داده اند تا از آنجا گواهی امضا بیاورد و بحث های دیگر تقاضا کرده اند که در این خصوص پیگیری شود که قطعاً این پیگیری ها بوده و از این به بعد بیشتر هم خواهد بود وما به دنبال این هستیم که بلاخره سیستم بانکی کشور را به جایی برسانیم که برای حفظ حقوق افراد نابینا تمهیدات درستی بیاندیشند و این تمهیدات منجر به نقض احترام فرد نابینا و نقض حقوق آن نشود.آقای ستوده با اشاره به آغاز ترویج داستان نویسی توسط استاد دکترسعید عباس پور سؤال کرده اند که اشاره ایشان به اینکه آقای جمال زاده در واقع سرسلسله داستان نویسان کوتاه  در ایران است به چه دلیل و براساس چه مستنداتی این صحبت مطرح شده است که این پرسش به آقای عباس پور ارجاع داده شده است ولی آقای ستوده و سایر دوستان بدانند که از طریق  @iransepid1 در تلگرام می توانند پرسش هایشان را مطرح کنند. آقای م.م از شهر بم نوشته اند که معلول هستند و دارای زن و فرزند هستند و ادعا کرده اند که از تمام حمایت های سازمان بهزیستی محروم هستند و علی رغم اینکه 13 سال است که ضایع نخاعی هستند کمکی را دریافت نمی کنند که البته امر بسیار عجیبی است و طبق معمول این دوست عزیزمان مثل بقیه دوستان مستندتات دقیقی در زمینه ادعایشان مطرح نکرده اند. دوست دیگری به نام آقای رضا گفته اند که خواهری دارند و ایشان معلول است و ایشان هم ادعا کرده اند که خواهرشان تسهیلاتی دریافت نمی کنند و پرسیده اند که آیا از خودروهای وارداتی می توانند برای خواهرشان استفاده کنند که در پاسخ باید بگوییم که خودرو وارداتی در کار نیست و خودروهای وارداتی که برای افراد جانباز و معلول بوده است قبلاً وارد شده اند و خواهر ایشان هم اگر هیچ تسهیلاتی ندارند چطور می خواهند از خودرو استفاده کنند. آقای به اسم داریوش نوشته اند که بسیار خوب است که اسطوره کشتی ایران می خواهد  به کشتی نابینایان و کم بینایان کمک کند و از این امر قدردانی کرده اند و آقایی به اسم یوسف اشاره کرده اند که سال گذشته در آزمون های استخدامی شرکت کرده اند و متأسفانه در مصاحبه ایشان را نپذیرفته اند و گله کرده اند که با توجه به محدودیت دانشگاه فرهنگیان برای پذیرش نابینایان عملاً راه ورود نابینایان به آموزش و پرورش چیست؟ و ایشان از عدم برخورد مناسب گله کرده اند. در پاسخ باید بگویم چند ساله به شدت و خیلی دقیق در حال تماس و پیگیری حقوق افراد نابینا در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش هستیم که البته دستاوردهایی هم داشته ایم اما به حد مطلوب نرسیده ایم. به هر حال ایشان در آزمون شرکت کنند و دقت داشته باشند که از محل شغل هایی استفاده کنند در تعیین رشته هایشان که محل شغل های ویژه سهمیه معلولان است و در آن صورت ما می توانیم دفاع کنیم از حقوق ایشان با تشکر و سپاس و امید حفظ سلامتیتان.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
دانیال امیری 1399/9/27 - 23:11
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment درود ضمن تشکر لطفا اخبار المپیاد شطرنج معلولان جهان که از یک تا سیزده آذر به صورت آنلاین به میزبانی مسکو روسیه برگزار شد را اطلاعرسانی نمایند. عدم حضور ایران دلیل بر عدم آگاهی از این رقابت های نیست همچنین دوازدهم و سیزدهم آذرماه قرار بود نشست چهل و چهار کشور آسیایی به میزبانی پارالمپیک آسیا بصورت آنلاین برگزار شود آیا این نشست برگزار شد یا خیر. لطفا به این دو سوال جواب دهید. اگه مسعول بخش شش نقطه بابت معرفی کدی و خانوم محبوبه مسترقانی بابت معرفی سریال دیدن و سایر بخش ها سپاسگزاریم. با تشکر
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *