شناسه خبر: 22496 منتشر شده در مورخ: 1399/9/24 ساعت: 12:33 گروه: اجتماعی  
بررسی روش‌های تامین ابزارهای هوشمند برای دانش‌آموزان استثنایی

بررسی روش‌های تامین ابزارهای هوشمند برای دانش‌آموزان استثنایی

نشست هماهنگی نحوه جلب ظرفیت‌های عمومی و دولتی برای تهیه تجهیزات هوشمند برای دانش‌آموزان در محل سالن کنفرانس سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست که بعدازظهر یک شنبه 23 آذرماه 99 برگزار شد، اظهار کرد: برخی از دانش آموزان کشور هیچگونه وسیله ای برای استفاده از فضای مجازی و شبکه شاد ندارند و تهیه این ابزار هوشمند اعتبار بسیار زیادی نیاز دارد. کرونا ما را به فضای جدیدی وارد کرده است که استفاده از ابزارهای دیجیتال برای آموزش ضروری است و تامین این تجهیزات و ابزار هوشمند مشارکت گسترده ای را طلب می کند.

حسینی با بیان اینکه وزیر محترم آموزش و پرورش چند سوال اساسی در این زمینه تجهیزات هوشمند مورد نیاز برای دانش آموزان مطرح کردند اظهار کرد: چه کسانی از این امکانات بی بهره اند، این دانش آموزان از چه نوع امکاناتی بی بهره اند، این دانش آموزان در کدام قلمرو جغرافیایی کشور و کدام استانها، مناطق و مدارس تحصیل می کنند، چگونه می توان با بسیج امکانات وزارتخانه، بخش دولتی، عمومی و مردمی با مشارکت همگانی این امکانات را تهیه کرد، این تجهیزات و امکانات را از کجاها می توان تهیه نمود ومکانیزم تسهیل تهیه این امکانات و نیز توزیع مناسب آن چگونه باید باشد شش سوال اساسی مطرح شده توسط وزیر آموزش و پرورش است که بر همین اساس تجهیزات هوشمند مورد نیاز دانش آموزان باید تا حد امکان تهیه شود.

وی با تشریح اهداف طرح اظهار کرد: تلاش جهت دسترسی پذیری همه دانش آموزان برای استفاده از فضای مجازی یا شبکه شاد، تحقق آرمانها و اهداف بلند سند تحول بنیادین برای استفاده از فناوری های نوین در زمینه آموزش و پرورش، شناخت دقیق از وضعیت دسترسی ناپذیری دانش آموزان استانها، مناطق، نواحی و مدارس کشور خصوصاً مناطق لازم التوجه با رویکرد عدالت آموزشی و خصوصاً تأکید بر عدالت ترجیحی و بسیج همه امکانات درون و برون سازمانی، بخش های دولتی، عمومی و مردمی، حقیقی و حقوقی با نگاه توسعه مشارکت خیرین توان افزا برای تهیه امکانات و تجهیزات فناورانه برای مناطق و دانش آموزان لازم التوجه از جمله اهداف تهیه تجهیزات هوشمند است.

وی افزود: توزیع مناسب امکانات و تجهیزات در مناطق کشور و دسترسی پذیر کردن آن برای کسانی که به این امکانات نیازمند هستند، شناخت دقیق منابع داخلی و خارجی تولید تجهیزات و تسهیل خرید ورود از مسیرهای قانونی، شناخت دقیق تجهیزات و امکانات در دسترس مردم و واگذاری آن به شکل داوطلبانه به دانش آموزان مثل تلفن همراه و تبلت های اضافی که مورد استفاده خانواده نیست و می توانند واگذار شود از دیگر اهداف تهیه تجهیزات هوشمند است.

وی گفت: طراحی کمپین یا کمپین های مناسب برای جلب و جذب مشارکت همه ظرفت های جامعه دولتی، عمومی و مردمی ونخبگان در گروهای مختلف، یکبارچه سازی و همسوسازی کمک ها در سطح کشوربرای جلب و جذب مشارکت همه ظرفت های جامعه و ایجاد حساسیت در مدیران کل و مدیران مناطق برای جلب و جذب مشارکت از جمله دیگر اهداف تهیه تجهیزات هوشمند است.

معاون وزیر تصریح کرد: شناخت وضعیت و ظرفیت تسهیلاتی بانکها، افزایش عزت نفس دانش آموزان، اجتماعی شدن آموزش و برورش، برندسازی مشارکت کنندگان و شناخت مکانیزم های تشویقی مشارکت کنندگان از دیگر اهدافی است که در تهیه تجهیزات هوشمند دنبال می شود.

حسینی گام اول را شناخت دقیق ابعاد طرح دانست و افزود: شناخت دقیق از تعداد دانش آموزانی که وسایل و تجهیزات کافی برای استفاده از شبکه شاد و دنیای فناورانه را ندارند و اینکه این دانش آموزان در چه مناطقی و در چه مدارسی، چه نوع وسیله و تجهیزاتی را ندارند، شناخت دقیق ظرفیت های بخشهای عمومی و نیز بخشهای غیردولتی، مردمی و خیرین از جمله استفاده از ظرفیت های گوشی ها و تبلت های اضافی و غیر مستعمل در خانواده، استفاده از ظرفیت مطبوعات و خبرگزاری ها، صدا و سیما، مجمع خیرین مدرسه ساز، تبلیغات مدرسه ای، روابط عمومی های سازمان های دولتی و عمومی و خصوصاً وزارت آموزش و پرورش از ستاد تا مدرسه، امامان جمعه و جماعت شناخت دقیق منابع داخلی و خارجی تولید تجهیزات و تسهیل خرید ورود از مسیرهای قانونی و شناخت دقیق دانش آموزان نیازمند به تفکیک منطقه، مدرسه و جنس و خصوصا شناخت اولویت واگذاری این امکانات به دانش آموزان مراحل شناخت دقیق ابعاد طرح است.

وی با اشاره به منابع تأمین تهیه تجهیزات هوشمند اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز، خیرین حامیان دانش آموزان محروم، شرکت های تلفن همراه، بنیاد برکت، اتاق بازرگانی، شرکت ها و کارخانه های سازنده تجهیزات، اقشار مختلف مردم، کمپین های مختلف نظیر پزشکان، معلمان، مهندسان، پوشش های متعدد نظیر نذر و وقف از جمله بخش های مردمی برای تأمین اعتبار طرح ملی مشارکتی نهضت توان افزایی هستند. تمامی بانک های کشور، صندوق های قرض الحسنه، شوراهای شهر و روستا و شهرداری ها نیز بخش های عمومی برای تأمین اعتبار طرح هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *