شناسه خبر: 22355 منتشر شده در مورخ: 1399/9/8 ساعت: 15:12 گروه: ورزشی  
کلهر: اسکی برای شهروندان ساکن در نزدیکی پیست‌ها، تفریح است

کلهر: اسکی برای شهروندان ساکن در نزدیکی پیست‌ها، تفریح است

عضو تیم ملی پارااسکی با اشاره به رواج این رشته ورزشی در بین چند نام تکراری گفت: در مناطقی که به پیست‌های اسکی نزدیک هستند این ورزش برای مردم یک تفریح است که از کودکی آن را می‌آموزند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا «صادق کلهر»  با اشاره به رد چشمگیر پارااسکی در ایران افزود: من پیش از معلولیت به صورت حرفه‌ای در رشته اسکی فعالیت داشتم اما یک اتفاق روند زندگیم را تغییر داد و مجبور شدم به پارااسکی روی آورم. از سال ۷۶ در این بخش هستم و چند دوره به صورت انفرادی نماینده ایران در پارالمپیک زمستانی بودم. اما اکنون شمار اسکی بازان معلول از عدد ۳۰ عبور کرده و ما سال ۲۰۱۸ با پنج ورزشکار در پارالمپیک زمستانی شرکت کردیم.وی با اشاره به تلاش‌های عیسی ساوه شمشکی برای توسعه این رشته در بین معلولان گفت: در کنار رییس انجمن پارااسکی افرادی مانند محمود خسروی وفا و محمدرضا مظلومی هم همکاری لازم داشتند تا امروز شاهد افزایش  شمار ورزشکاران باشیم امیدوارم در پارالمپیک ۲۰۲۲ با ۱۰ ورزشکار به مسابقات رویم. البته امروز اسکی هم در بین معلولان و هم نابینایان رواج دارد و پرچمدار ایران در کره جنوبی خانم الهه قلی فلاح بود که نابینای مطلق است.عضو تیم ملی پارااسکی ایران با اشاره به رواج اسکی در بین خانواده‌های ساوه شمشکی و کلهر گفت: یکی از دلایل این امر نزدیک بودن محل زندگی افراد به پیست‌های اسکی است؛ اسکی برای ساکنان مناطقی مانند شمشک و دیزین یک نوع تفریح است و بسیاری از مردم این مناطق از بچگی با اسکی آشنا می‌شوند البته در مسیر اسکی‌باز شدن من، پدرم کمک‌های زیادی کرد و من را از لحاظ مادی و معنوی تشویق کرد.کلهر ادامه داد: در خانواده ما چهار برادر و همسرم اسکی باز هستند و همسرم عضو تیم ملی اسکی است که به همراه سایر ورزشکاران به مسابقات پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی اعزام شد.وی با اشاره به توسعه اسکی در استان‌های دیگر گفت: متاسفم اینگونه می‌گویم اما شرایط اسکی به گونه‌ای است که با نرخ ارز کنونی و مشکلات اقتصادی امکان فراگیر کردن آن در کشور وجود ندارد و اگر اینگونه ادامه داشته باشد بدون شک اسکی در آینده با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *