شناسه خبر: 22349 منتشر شده در مورخ: 1399/9/5 ساعت: 23:42 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 6  آذر ۱۳۹۹

روزنامه پنجشنبه 6 آذر ۱۳۹۹

عناوین امروز: حضور فعال 150 هزار نفر از معلولان در فعالیت های ورزشی - روحانی: خداروشکر که شرِ ترامپ از سر مردم آمریکا و دنیا کم شد - رویکرد جدید نقاهتگاه ها در قطع زنجیره انتقال ویروس - پیانیست نابینا پا جای پای بزرگان می‌گذارد - فعالیت 130 ورزشکار در هیأت نابینایان مازندران - رفیق کشی در باغ خانوادگی/ قاتل با پای خودش به کلانتری رفت - چاردیواری

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 6 آذر ۱۳۹۹

11 ربیع الثانی ۱۴۴۲

26 نوامبر 2020

سال بیست و پنجم شماره 6571

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وب سایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

حضور فعال 150 هزار نفر از معلولان در فعالیت های ورزشی

روحانی: خداروشکر که شرِ ترامپ از سر مردم آمریکا و دنیا کم شد

رویکرد جدید نقاهتگاه ها در قطع زنجیره انتقال ویروس

پیانیست نابینا پا جای پای بزرگان می‌گذارد

جهان در سوگ «دون دیگو»

رفیق کشی در باغ خانوادگی/ قاتل با پای خودش به کلانتری رفت

چاردیواری

........ویژه

* حضور فعال 150 هزار نفر از معلولان در فعالیت های ورزشی:

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به فعالیت 150 هزار نفر از افراد دارای معلولیت در حوزه ورزش گفت: این معلولان در بیش از  50 رشته مختلف ورزشی حضور داشته و مدال های خوشرنگی کسب کرده اند.

تفاهمنامه همکاری مشترک سازمان بهزیستی کشور و معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با توجه به ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها در کاهش کم‌تحرکی ایرانیان که زمینه افزایش قابل توجه بیماری‌های غیرواگیر را فراهم کرده است و همچنین با توجه به نیاز مبرم کشور به توسعه ورزش همگانی و فعالیت بدنی در بین اقشار مخاطب بهزیستی به ویژه کودکان، سالمندان، افراد کم‌توان، آسیب‌دیدگان اجتماعی و ... با حضور «وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور و «سید عبدالحمید احمدی» معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان امضاء شد.

وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان بهزیستی و معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان که در در محل سازمان بهزیستی برگزر شد عنوان کرد:این تفاهم نامه با هدف تسهیل ورزش معلولین و پرداختن به ورزش به عنوان یک عامل برای بهبود کیفیت زندگی افراد نوشته و اجرا خواهد شد.

وی افزود: افراد دارای معلولیت باید در ارتباط با افراد دیگر خانواده و همچنین جامعه نقش‌های اجتماعی ایفا کنند درواقع آنها باید از درون خانه‌ها بیرون بیایند که در این مسیر، ورزش عاملی مهم برای اجتماعی شدن افراد است.

قبادی دانا تصریح کرد: فرزندان دارای معلولیت در برنامه‌های مختلف که بهزیستی برگزار می‌کند حضور فعال دارند به گونه‌ای که در 14 سال اخیر 10 هزار نفر در رقابت های ورزشی شرکت کردند اکنون هم به دلیل شیوع ویروس کرونا درکشور،  مسابقات ورزشی را به صورت مجازی برگزاری می‌کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: سال گذشته طرح ورزش افراد دارای معلولیت را در روستاها اجرا کردیم تا کسانی که در خانه هستند و به دلیل عدم تحرک مشکل بسیاری برای آنها به وجود می‌آید،  به عرصه ورزش راه پیدا کرده و با یکدیگر رقابت کنند.

قبادی ادامه داد: همکاری خوبی با فدراسیون‌ها ورزشی، معلولین، جانبازان، ناشنوایان و نابینایان داشتیم و این همکاری همیشه مداوم بوده است و آنها اماکن ورزشی خود را در اختیار ما قرار دادند که انشالله به انعقاد این تفاهم نامه، همکاری ما و وزارت ورزش و جوانان بیشتر از همیشه شود و آن را تقویت کنیم.

قبادی دانا بیان کرد: 150 هزار نفر افراد دارای معلولیت در  عرصه‌های ورزشی به صورت فعال مشارکت دارند و در سطح ملی و بین المللی شرکت می‌کنند در بیش از 50 رشته مختلف ورزشی فعال هستند.

وی افزود: در ورزش قهرمانی هم زمینه خوبی در پارالمپیک و پارآسیایی فراهم بوده است به گونه‌ای که افراد دارای معلولیت در سطح جهانی هزار مدال کسب کردند و در مسابقات پارآسیایی 7 هزار مدال کسب کردند که یک افتخار برای جامعه معلولیت است.

رئیس سازمان بهزیستی عنوان کرد: ورزش در سالمندان امید به زندگی را افزایش داده و سلامت آنها را ارتقا می‌دهد بنابراین در اهداف ماست تا ورزش سالمندی را در کشور نهادینه کنیم البته اگر کودکان و جوانان ورزش را برای خود لازم و ضروری  بدانند امید به زندگی در آنها بالا می رود و شرایط بهتری را در سالمندی تجربه می‌کنند.

قبادی دانا گفت: با امضای این تفاهم نامه جشنواره‌های ورزشی در سطح محلی و استانی را با وزارت ورزش و جوانان تجربه خواهیم کرد و در برنامه خود داریم باشگاه‌هایی که برای افراد دارای معلولیت مناسب‌تر هستند را شناسایی کنیم و به صورت رایگان در اختیار آنها قرار دهیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: هرچند هدف جهانی بر تلفیق افراد دارای معلولیت با افراد عادی است اما ضروری‌ست اماکن ورزشی مناسب سازی شوند.

رئیس سازمان بهزیستی در ادامه بیان کرد: توسعه ورزش همگانی برای معلولین و سالمندان شهری و روستایی از اهداف مشترک ما و وزارت ورزش و جوانان  است که انشالله بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

قبادی دانا گفت: در قانون حمایت از افراد دارای معلولیت صریحا ذکر شده که اماکن ورزشی باید رایگان در اختیار معلولین قرار گیرد امیدواریم وزارت ورزش و جوانان پرچم دار این مسئله باشد. باوجود اینکه بسیاری از اماکن ورزشی به دستگاه‌های غیردولتی واگذار شده است اما باید بتوانیم آنها را به نفع معلولین و جوانان آزاد کنیم و همینطور بنده تأکید دارم اماکن ورزشی جدیدی که تاسیس می‌شود حتما مناسب سازی شده باشد و امکان قدیمی هم مناسب سازی شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان خطاب به مدیران ‌کل بهزیستی استان‌ها خواستار بهینه‌سازی تمام اماکن ورزشی متعلق به بهزیستی برای استفاده جامعه هدف سازمان شد و یادآور شد: اماکن لازم را برای ورزش قهرمانی افراد دارای معلولیت در اختیار آنها قرار دهید؛ همچنین ۲۱ هزار پرسنل و کارمندان خدوم بهزیستی نیز باید موضوع ورزش را جدی بگیرند چراکه افرادی می‌توانند خدمت‌رسانی مناسبی به جامعه هدف داشته باشند که خودشان از سلامت نسبی برخوردار و آشنایی لازم به این موضوع را داشته باشند.

* افزایش بودجه مناسب سازی منازل معلولان

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کل کشور طی بخشنامه از افرایش بودجه مناسب سازی منازل معلولان خبرداد.

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور طی ابلاغ بخشنامه ای به شماره 900/99/100810 به مدیران کل بهزیستی استان ها در تاریخ 1399/9/3 دستور افزایش بودجه مناسب سازی منازل و خودروی افراد دارای معلولیت را صادر کرد.

متن بخشنامه به این شرح است: با توجه به ضررورت دسترس‌پذیری امکانات زندگی برای افراد دارای معلولیت و اهمیت مناشب‌سازی منزل و خودرو در کاهش ناتوانی افراد دارای معلولیت و افزایش کیفیت زندگی آنان، سقف پرداخت کمک هزینه مناسب‌سازی مسکن تا مبلغ 000/000/100 ریال و مناسب‌سازی خودرو تا مبلغ 000/000/50 ریال می‌یابد. مقتضی‌ است دستور فرمائید ترتیبی اتخاذ گردد تا حداکثر بهره‌وری در هزینه کرد اعتبارات از محل اعتبارات ابلاغی اعمال گردد.

............اخبار روز

* روحانی: خداروشکر که شرِ ترامپ از سر مردم آمریکا و دنیا کم شد

رئیس جمهور: از مقاومت سه ساله مردم ایران در جنگ اقتصادی تشکر می‌کنم، در ایران دو دفاع مقدس داشتیم، یکی در برابر عراق و دیگری در برابر ترامپیان.

یکی از مظاهر پیروزی ایران و شکست قطعی دشمن در جنگ اقتصادی، پایان دوره ترامپیسم است، حتی او اجازه نداد کمک 5 میلیاردی بین‌المللی برای مبارزه با کرونا به ایران برسد.

ترامپ جریان پوپولیستی را پیش گرفت و خداروشکر که شر او از سر مردم آمریکا و سایر جهان کم شد.

*  امارات صدور ویزا براى ١٣ کشور اسلامى از جمله ایران را متوقف کرد

ویزاى توریستى و کار براى شهروندان ١٣ کشور از ١٨ نوامبر متوقف شده است.

افغانستان، یمن، سومالى، سوریه، لیبى، الجزایر، لبنان، پاکستان، تونس، عراق، ترکیه و کنیا نیز در میان کشورهایى هستند که ویزاى امارات نخواهند گرفت.

دلیل این تصمیم اعلام نشده است.

* توقف روند صعودی بستری بیماران کرونا در تهران

معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران:

خوشبختانه روند بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها طی چند روز اخیر افزایشی نداشته، ولی تا زمانی که این روند آماری به سطح معنی داری نرسد نمی‌توانیم در مورد آن قضاوت و نتیجه‌گیری قطعی داشته باشیم

درصد مرگ و میر بیماران کرونایی در تهران نزدیک به دو درصد  تعیین شده است.

* رئیس دفتر رئیس جمهوری در حاشیه جلسه هیات دولت:

امروز بخش قابل توجهی از وقت دولت به دیداری که شورای عالی هماهنگی اقتصادی روز گذشته در محضر مقام معظم رهبری بودیم، تخصیص داده شد و آقای رئیس‌جمهور تک تک اعضای دولت و معاونین رئیس جمهور را در ارتباط با موضوعات جلسه روز گذشته، مخاطب قرار دادند.

رئیس‌جمهور در ارتباط با تنظیم بازار از وزیر صمت و وزیر جهاد کشاورزی خواست تا با جدیت بیشتر روی قیمت ها و توزیع نظارت داشته باشند.

قولی که داده شده و تلاشی که صورت می‌گیرد، در روزهای آینده در بازار تعادل برقرار می‌شود.

* رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۹۰ درصد رسید

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا:

بر اساس گزارش‌های دریافتی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم به ۸۵ تا ۹۰ درصد رسیده که بسیار امیدوار کننده است.

شلوغی مترو بیشتر به علت تردد کارمندان است؛ برای کاهش تردد کارکنان با وسایل حمل‌ونقل عمومی پیشنهاد شناور شدن ساعت کار کارمندان نیز در دستور کار قرار گرفت.

 اگر ساعت کار کارمندان شناور شود در این صورت عده‌ای از کارکنان ساعت ۸ تا ۱۴ و عده‌ای نیز مثلا از ساعت ۱۰ تا ۱۵ در  ادارات حضور خواهند یافت.

.........بهداشت و سلامت

* رویکرد جدید نقاهتگاه ها در قطع زنجیره انتقال ویروس

قرنطینه افراد مبتلا به کرونا در مکان هایی غیر از خانه آنها، می تواند از انتقال ویروس به سایر اعضای خانواده جلوگیری کرده و مانع از انتشار بیماری شود.

به نقل از مهر، در روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور، شاهد راه اندازی و برپایی مکان‌هایی تحت عنوان نقاهتگاه بودیم که می‌بایست میزبان بیماران بهبود یافته باشند تا زمانی که اطمینان حاصل شود فرد بهبود یافته، ناقل بیماری نیست. متأسفانه به رغم هزینه‌ها و تدارکات زیادی که برای راه اندازی این نقاهتگاه‌ها صرف شد، اما در نهایت شاهد خالی ماندن این نقاهتگاه‌ها بودیم. حالا، وزارت بهداشت به همراه ستاد ملی مبارزه با کرونا، تصمیم گرفته‌اند بار دیگر موضوع راه اندازی نقاهتگاه‌ها را مورد توجه قرار دهند.

جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: آن طور که پیش بینی شده بود، مردم از این نقاهتگاه‌ها استقبال نکردند.این دفعه تصمیم گرفته شد این نقاهتگاه‌ها به گونه‌ای جانمایی و راه اندازی شود که مورد استقبال بیماران کرونایی و خانواده‌های آنها قرار بگیرد.

بر اساس آنچه در طرح شهید سلیمانی برای اجرا در تهران تعریف شده و سازمان بسیج مستضعفین نیز در اجرای آن همکاری دارد، هتل‌ها، مهمانسراها و اقامتگاه‌های گردشگری تبدیل به نقاهتگاه می‌شوند. به این ترتیب مراکز قرنطینه که در دور اول شیوع کرونا سوله‌ای و مجتمعی بودند، حالا قرار است به محل‌های اقامتی تبدیل شوند که شرایط مناسب‌تری داشته باشند و شبیه فضای خانه و در شأن مردم باشد.

آن طور که پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور، عنوان داشته است؛ مسئولیت راه اندازی فضاهای نقاهتی به سازمان اورژانس کشور محول شده که در درجه اول فضاهای هتل و مهمانسراها و بقیه فضاهایی که قابلیت و استانداردهای لازم را دارد، در نظر گرفته شده است.

عیسی مالمیر رئیس بسیج جامعه پزشکی تهران نیز گفت: با هماهنگی انجام‌شده برای ایزوله و قرنطینه بیماران، هتل‌ها و مهمانسراهای بنیاد مستضعفان مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

مالمیر اظهار داشت: موارد معیشتی از جمله تهیه ارزاق و سبد غذایی و تهیه اقلام پزشکی دارویی را نیز بسیج سازندگی حمایت خواهد کرد.

قطعاً یکی از مشکلات در کنترل بیماری و قطع زنجیره انتقال ویروس، مراقب از بیماران است که اجازه ندهیم در سطح جامعه تردد کنند و باعث انتقال بیماری شوند. در این بین، حجم زیادی از بیماران را افراد بی بضاعت و اقشار آسیب پذیر تشکیل می‌دهند که اگر مراقبت و حمایت نشوند، می‌توانند بر تشدید بیماری بیفزایند. بنابراین، استفاده از نقاهتگاه‌ها در دستور کار ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار گرفته تا از این طریق، زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز گفت: با اجرای این طرح افراد شناسایی شده درگیر بیماری کرونا خصوصاً اقشار آسیب پذیر، باید سریعاً قرنطینه خانگی یا قرنطینه معکوس شوند چرا که احتمال خطر برای این افراد بیشتر است.

اگر در این مدت که تعطیلات دو هفته‌ای شهرهای قرمز کرونایی آغاز شده است، بتوانیم به خوبی بیماران را قرنطینه کرده و از انتقال ویروس جلوگیری کنیم، می‌توان با خیال آسوده‌تر وارد زمستان سخت کرونایی شد.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، از ایجاد قرنطینه معکوس برای جلوگیری از بیمار شدن افراد نیازمند خبر داد و گفت: این برنامه برای کسانی اجرا می‌شود که توانایی مراقبت از خودشان را ندارند که در قالب طرح محله و خانواده محور اجرا می‌شود.

احتمال کاهش حداکثری حضور کارمندان دولت: محدودیت‌های کرونایی از اول آذر ماه به شکل گسترده‌تری اجرا شده، اما همچنان خیابان‌ها و وسایل حمل ونقل عمومی قبل از ساعت ۲۱ شلوغ هستند و همین موضوع باعث طرح احتمال کاهش حداکثری حضور کارمندان دولت و شناور شدن ساعت کاری شده است.

به نقل از ایرنا، در حال حاضر کارکنان اداره‌های دولتی با یک سوم نیرو فعال هستند.بر اساس اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، پیشنهاد کاهش تعداد کارمندان و شناور شدن ساعت حضور در جلسه هیات دولت بررسی می‌شود.

علی رضا رئیسی در این زمینه گفت: علت این‌که متروها همچنان شلوغ هستند، به دلیل حضور کارمندان است. موضوعی در هیات دولت مطرح می‌شود که اختیار لازم به وزارتخانه‌ها داده شود تا هم تعداد کارمندان بسیار کمتر شود و هم ساعت حضور بر اساس تصمیم وزارتخانه‌ها، شناور شود. بر اساس اعلام استانداری تهران، تاکنون ۱۵ درصد کارمندان دولت در استان تهران مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند و نظارت‌ها در زمینه اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه کاهش حضور کارکنان اداره‌ها در حال انجام است.

معاون استانداری تهران گفت: کارمندانی که استفاده از ماسک یا فاصله گذاری فیزیکی را رعایت نکنند، در مرحله اول با تذکر کتبی و درج در پرونده و در مرحله بعدی با کسر از حقوق مواجه خواهند شد.

.........از شش نقطه جهان

* پیانیست نابینا پا جای پای بزرگان می‌گذارد: تاریخ موسیقی را که ورق بزنی به اسامی زیادی بر‌می‌خوری که از قضای روزگار یا نابینا به دنیا آمده‌اند، یا در اثر حادثه‌ای بینایی‌شان را از دست داده‌اند. نام‌هایی که بعضاً شهرتشان قاره‌ها را در‌نوردیده و عالم‌گیر شده‌اند. اسم‌هایی همچون رِی چارلز، آندره بوچلی، استیوی واندر و خوزه فلیسیانو که هیچ کدامشان نیازی به معرفی ندارند. حالا چند سالی است که یک جوان نابینا پیدا شده و اینطور که پیش می‌رود به نظر می‌رسد به زودی قرار است یک صندلی در میان این بزرگان برای خود دست و پا کند. کسی که به او لقب حیولای پیانو داده‌اند. او که کئینسی جونزِ کبیر در باره‌اش گفته صدای نت‌هایش یک گربه شیطان و خوشگل را در ذهن تداعی می‌کند. نامش «Justin Kauflin» است. در مریلند آمریکا در سال ۱۹۸۵ به دنیا آمده و فقط هفت ماه توانسته دنیا را ببیند و بعد از هفت ماه، در اثر بیماری بینایی چشمانش را از دست داده است.

جاستین موسیقی را در چهار سالگی آغاز کرده؛ با یک ویلن مارک سوزوکی. ده سالی را با ویلن و پیانو سر کرده و در چهارده سالگی مسحور زیبایی‌های موسیقی جَز شده و سبک نوازندگی‌اش را پیدا کرده و کم کم خودش را به عنوان یک نوازنده تمام عیار جَز تثبیت کرده است. تاستین در سال ۲۰۰۴ تحصیل در رشته موسیقی را در دانشگاه آغاز کرده است. در همان بدو ورود به دانشگاه هم با Clark Terry, نوازنده شهیر ترومپت آشنا شده و این نوازنده افسانه‌ای او را زیر پر و بال گرفته و در گروه موسیقی خودش جایی را هم به عنوان نوازنده پیانو برای او خالی کرده است. او همچنین به لطف حضور در دانشگاه و آشنایی با کلارک تری توانست از محضر دو نفر از نوازندگان که در دوران کودکی‌اش به چشم قهرمانان نوازندگی به آنها می‌نگریسته یعنی «Mulgrew Miller» و «Harold Mabern» بهره برده است.

کافلین اولین آلبوم شخصی‌اش را در بیست و سه سالگی به بازار داد. آلبومی که نامش را «معرفی جاستین کافلین» گذاشته بود. آلبومی که بازخورد‌های مثبتِ زیادی را برایش به ارمغان آورد و او را به عنوان یک نوازنده تمام و کمال به جامعه موسیقی جَزِ آمریکا معرفی کرد. جاستین همچنین در ۲۰۱۴ شانس دیگری هم به دست آورد و آن، چیزی نبود مگر آشنایی با کئینسی جونز، نوازنده، آهنگساز و تهیه کننده شناخته شده آمریکایی و کسی که سالیان سال آهنگسازی و تهیه بسیاری از آثار مایکل جکسون را به عهده داشته است. کوئینسی کبیر در آلبوم شخصی خودش در سال ۲۰۱۴ از جاستین به عنوان نوازنده پیانو بهره برده است. همین همکاری نام جاستین را در سر تا سر آمریکا سر زبان‌ها انداخت. او از آن پس تا سال ۲۰۲۰ پنج آلبوم شخصی را روانه بازار کرده و در بیست و پنج آلبوم دیگر هم به عنوان دستیار تهیه یا نوازنده پیانو همکاری داشته است. حضور در پنج فیلم در نقش آهنگساز هم از دیگر فعالیت‌های کافلین است. او نوازنده برگزیده برند یاماها هم لقب گرفته است. تور‌هایی را هم به شکل مرتب از سال ۲۰۱۵ به این سو در اروپا برگزار می‌کرد که به خاطر شیوع ویروس کرونا فعلاً همگی به حالت تعلیق در آمده‌اند. جاستین اما بی‌کار ننشسته و در دوران قرنطینه کرونا، برنامه‌هایی را به طور منظم و به شکل هفتگی در کانالش در یوتوب برای علاقمندانش اجرا می‌کند. او روز‌های یکشنبه و چهارشنبه هر هفته به مدت یک ساعت برای علاقمندانش ساز می‌زند و با آنها گفتگو می‌کند. جاستین یک جمله معروف دارد که آن را سر‌لوحه زندگی‌اش قرار داده است. او همیشه می‌گوید: «نابینایی تنها یکی از خصوصیت‌های ما است؛ نباید بگذاریم این یک ویژگی معرف ما نزد دیگران باشد.»

..........ورزشی

* دیگو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین و جهان در ۶۰ سالگی به دلیل حمله قلبی در خانه‌اش در بوئنوس آیرس درگذشت. مارادونا قبلا به دلیل لخته شدن خون در مغزش در بیمارستان بستری شد و جراحی کرد، اما دو هفته پیش از بیمارستان مرخص شد.

تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ۱۹۸۶ با کاپیتانی مارادونا قهرمان شد. نمایش مارادونا در آن جام جهانی یکی از به یادماندنی‌ترین لحظات تاریخ فوتبال را رقم زد، به خصوص دو گلی که به تیم ملی فوتبال انگلیس زد.

پله، اسطوره فوتبال برزیل در واکنش به درگذشت مارادونا گفت: امروز یکی از دوستانم را از دست دادم؛ مطمئنم روزی من و دیگو در جایی بالاتر از آسمان‌ها فوتبال بازی خواهیم کرد.

..........حوادث

* رفیق کشی در باغ خانوادگی/ قاتل با پای خودش به کلانتری رفت

ایران نوشت: پسر جوان که در جریان اختلاف مالی دوستش را در یک باغ خانوادگی با اسلحه کلت کمری به قتل رسانده بود خودش را به پلیس معرفی کرد.

سرهنگ کریم‌خانی رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران در تشریح این خبر به «ایران» گفت: شامگاه ۲۹ آبان امسال به‌دنبال درگیری خونین و شلیک گلوله در یک باغ خانوادگی واقع در وحیدیه شهریار تیمی از کارآگاهان جنایی در محل حادثه حضور یافتند و با پیکر خونین پسر جوانی به‌نام میلاد ۲۲ ساله روبه‌رو شدند. پس‌از انتقال میلاد به بیمارستان وی جان باخت.

براساس نخستین تحقیقات میدانی کارآگاهان جنایی دریافتند که ضارب به‌دنبال اختلاف مالی که با میلاد داشته به باغ آن‌ها آمده و پس‌از درگیری و قتل فرار کرده است.

مادر مقتول که در باغ حضور داشت به‌کارآگاهان گفت: پسرم با فرید دوست بودند، اما پسرم به او بدهکار بود. شب حادثه فرید به باغ ما آمد آن‌ها باهم جر بحث کردند چند لحظه طول نکشید که با شلیک گلوله پسرم را زد و پا به فرار گذاشت.

دو روز بعد درحالی‌که متهم تحت تعقیب بود با پای خودش به اداره پلیس آگاهی رفت وتسلیم شد. فرید در نخستین بازجویی‌ها گفت: میلاد به من مبلغی پول بدهکار بود به‌خاطر همین اختلاف داشتیم. من نمی‌خواستم او را بکشم فقط برای ترساندن مرحوم با خودم اسلحه بردم که در جریان درگیری نمی‌دانم چه شد که دست به اسلحه شدم و به او شلیک کردم. الان هم خیلی پشیمانم و عذاب وجدان باعث شد خودم را تسلیم کنم.

...........چاردیواری

* با سلام  و درود به خوانندگان ایران سپید و آرزوی دوری از بلای ویروس کرونا و با تأکید بر رعایت اصول ایمنی برای خوانندگان عزیزمان و خانواده هایشان. در این هفته تماس ها و کامنت های نسبتاً محدودی داشتیم از جمله آقای هانی عباسی با اشاره به گواهی امضا در محضر برای افراد نابینا در موارد مورد نیاز اشاره کرده اند که علت این گواهی امضا در دفاتر رسمی بی سوادی فرد ذکر می شود که عملاً توهینی به افراد نابینای تحصیلکرده است و خواهان پیگیری این شدند که این متن اصلاح شود و علت  ضرورت گواهی امضا نابینایی و عدم توانایی خواندن متن به طور مستقیم توسط فرد اعلام شود که خواسته درستی است و قابل پیگیری. آقای هادی ندیمی طی کامنتی ضمن درخواست اینکه مطالب مربوط به پادکست از جمله فعالیت های فضای مجازی نابینایان و سایت ها و کانال های گروهی آن ها به طور دقیق آدرسشان ذکر شود و خواهان این شدند که این مطالب در روز شنبه آنلاین روزنامه چاپ و منتشر شود تا آن کسانی که دسترسی به پادکست ندارند بتوانند از این بخش استفاده کنند که تذکر درستی است. آقای مومنی از آمل خواهان این شدند که غیر از تلگرام از فضاهای های ارتباطاتی دیگر مانند واتس آپ استفاده شود و ایران سپید کانال واتس آپی خودش را هم داشته باشد. آقای فرجی از تهران در مورد محل های تهیه کاغذ پرسیده اند برای نابینایان در پاسخ به ایشان باید ذکر کنیم که کاغذ ایران سپید توسط خریدهای عمده و از یک سری شرکت ها تأمین می شود البته بازار عمده کاغذ از جمله کاغذ بریل در ظهیرالاسلام تهران است در خیابان جمهوری اما واقعیت این است که به دلیل نابسامانی واردات کاغذ خیلی این بازار سر و سامان ندارد و برای جستجوی کاغذ باید آدم ها به جاهای مختلفی مراجعه کنند که البته وظیفه سازمان بهزیستی کشورهم است که  وضعیت کاغذ مورد نیاز نابینایان را ساماندهی کند و در این امر مداخله کند. آقای شمس الدین از تهران نیز با پرسش از اینکه چرا روزنامه به خط بریل چاپ نمی شود به طور شک قید کرده اند که آیا فقط مسئله کرونا است یا کمبود کاغذ هم دخیل است؟ دوست عزیزنه واقعیت این است که جدا از کمبود کاغذ که در این سال ها همیشه مشکل عمده ما هم بوده است علت اصل قطع بریل مسئله کرونا است و مسئله کاغذ و کمبود آن علت توقف بریل نبوده است و امیدواریم در اولین فرصت بتوانیم این امکان را ایجاد کنیم که ایران سپید بریل دردسترس دوستان قرار بگیرد. با تشکر از شما و تماس هایتان و با امید حفظ سلامتیتان تا هفته های بعد خدایتان یا ر و سعی کنید امیدوار و با برنامه زندگی کنید.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
دانیال امیری 1399/9/7 - 22:18
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment درود ضمن تشکر لطفا راهنمایی کنید چگونه میتوان از طریق اینترنت به رادیو شجاع دسترسی داشت ، با تشکر
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *