شناسه خبر: 22288 منتشر شده در مورخ: 1399/9/1 ساعت: 14:01 گروه: اجتماعی  
حمایت‌های ویژه بهزیستی فارس از معلولان
معاون توانبخشی بهزیستی فارس خبر داد

حمایت‌های ویژه بهزیستی فارس از معلولان

معاون توانبخشی بهزیستی فارس از تامین دو برابری بسترها و تمهیدات لازم بهداشتی، درمانی و معیشتی برای معلولین استان خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا حمید گودرزی با بیان اینکه بهزیستی فارس از مراکز تجمعی و شبانه روزی تحت نظارت حمایت‌های ویژه‌ای می‌کند، گفت: با توجه به حساسیت ناتوانی و معلولیت این موضوع مهم جامعه هدف سازمان بهزیستی است. او افزود: این سازمان با هدف عدم کاهش کیفیت خدمت رسانی در مراکز خود و به ویژه مراکز تجمعی و شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی فارس، علاوه بر یارانه ماهانه اقدام به پرداخت کمک هزینه‌های نقدی و غیرنقدی دیگری می‌کند. گودرزی با اشاره به کارهایی که انجام می‌شود، اضافه کرد: اقداماتی تحت عناوین مختلف جهت تجهیز این مراکز به وسایل بهداشتی و درمانی  (پالس اکسی متر،ماسک، گان، کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز ، مواد ضدعفونی کننده) انجام خواهد شد و همچنین تامین نیروی انسانی و تشویق پرسنل این مراکز به جهت کار در شرایط سخت در چندین نوبت از جمله اقدامات دیگر خواهد بود. او همچنین ادامه داد: تمام افرادی که ضایع نخاعی، معلولین شدید و خیلی شدید بسترگرای تحت پوشش هستند، به ازای هر نفر مبلغ ۲۵۰ هزار تومان جهت تامین وسایل بهداشتی علاوه بر دریافت‌های مستمر پرداخت شده است. همچنین تمهیدات لازم برای همه بازدیدها و پذیرش‌های جدید در مراکز با توجه به پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها به صورت مجازی فراهم شده است. گودرزی در خصوص پذیرش‌های جدید عنوان کرد: تمام پذیرش‌های جدید شهرستان‌های سفید و نارنجی، منوط به داشتن تست منفی کرونا و گذر از اتاق قرنطینه خواهد بود.او بیان کرد: سازمان بهزیستی فارس با داشتن بیش از ۵۳ مرکز شبانه روزی توانبخشی، ۱۰۱ کمپ ترک اعتیاد و ۳۰ مرکز شبه خانواده به دلیل رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و پیگیری مجدانه تاکنون کمترین آسیب ممکن را داشته است. معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی فارس با اشاره به پذیرش افرادی با دستور مقام قضایی تحت عنوان بی سرپرست، فاقد سرپرست و مجهول الهویه، گفت: پذیرش افراد به علت نداشتن آزمایشات کرونا و لازم الاجرا بودن این دستورات مشکل ساز می‌شود، بنابر این جا دارد که همکاری لازم در این راستا انجام شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *