شناسه خبر: 21859 منتشر شده در مورخ: 1399/7/6 ساعت: 13:51 گروه: اجتماعی  
از اهدای کتاب شاعر دارای معلولیت به معاون توانبخشی سازمان بهزیستی تا بازدید از طرح های اشتغال‌زایی
در سفر معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی به شهرستان صحنه صورت گرفت

از اهدای کتاب شاعر دارای معلولیت به معاون توانبخشی سازمان بهزیستی تا بازدید از طرح های اشتغال‌زایی

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور به همراه دکتر شهبازی مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور به شهرستان صحنه از توابع استان کرمانشاه سفر کردند.

به گزارش ایران سپید به نقل از بهزیستی،  محمد نفریه معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور به همراه دکتر شهبازی مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور به شهرستان صحنه سفر کردند.

این مسئولان ابتدا با حضور اداره بهزیستی شهرستان صحنه در کمیسیون تشخیص و تعیین نوع شدت معلولیت این شهرستان شرکت کردند و در این کمیسیون به بررسی، ارزیابی و چگونگی تشخیص و تعیین معلولیت افراد متقاضی پرداختند و بر اجرای نحوه برگزاری کمیسیون نظارت صورت گرفت.

در ادامه این سفر دکتر نفریه معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور به همراه دیگر مسئولان از مزرعه سبزی کاری که توسط یک معلول موفق در شهرستان صحنه اداره می شود بازدید کردند و از نزدیک در جریان چگونگی راه اندازی و بهره برداری از زمین مزرعه توسط مددجو بهزیستی قرار گرفتند.

در این بازدید همچنین مقرر شد تسهیلات و وام بانکی مورد نیاز به کارآفرین معلول پرداخت شود و از مزایای صندوق های کارآفرینی و حوزه های روستایی به شهرستان صحنه نیز اختصاص پیدا کند.

بازدید دکتر نفریه معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، دکتر شهبازی مدیرکل دفتر توانمند سازی معلولان سازمان بهزیستی کشور به همراه دکتر محمدی مدیر کل بهزیستی استان و همراهان وی از کارگاه خیاطی کارآفرین معلول در شهرستان صحنه که توانسته با کمک بهزیستی صحنه موجب اشتغال زایی ۶ تن دیگر از مددجویان معلول شود از دیگر برنامه های سفر مسئولان به شهرستان صحنه بود.

در این بازدید مقرر شد یک دستگاه بالابر برقی برای کارگاه خیاطی این کارآفرین معلول تهیه شود و زمینه های لازم برای بازاریابی تولیدات کارگاه فراهم شود که بتواند به عنوان یک برند معتبر در سطح شهرستان و یا استان فعالیت داشته باشند.

در پایان این سفر دکتر نفریه معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور و همراهان وی با طاهره قربانی شاعر و نویسنده دارای معلولیت دیدار کردند که در این دیدار قربانی کتاب منتشر شده خود را به دکتر نفریه اهداء کرد و خواستار حمایت‌های مالی سازمان بهزیستی از وی بابت چاپ کتاب دیگر شد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *