شناسه خبر: 21784 منتشر شده در مورخ: 1399/6/30 ساعت: 13:30 گروه: اجتماعی  
کمبود اعتبار مانع مناسب سازی اماکن عمومی برای معلولان زنجان است
مدیرکل بهزیستی زنجان:

کمبود اعتبار مانع مناسب سازی اماکن عمومی برای معلولان زنجان است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: تامین اعتبار لازم برای مناسب سازی اماکن عمومی و ادارات شهری این استان برای معلولان یکی از دغدغه‌های این بخش بوده درحالیکه باور قلبی مدیران در اجرایی کردن طرح‌های مناسب سازی نقش اساسی دارد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، محمد محمدی قیداری  افزود: در بحث مناسب سازی تصمیمات مختلفی اتخاذ و اجرا می شود و این در حالی است که برخی ارگان‌ها و یا دستگاه‌های متولی نسبت به این موضوع جدیت لازم را ندارد.

وی اضافه کرد: هم اکنون در این استان بین ۳۰ تا ۴۰  هزار معلول با انواع معلولیت ها زندگی می‌کنند و با در نظر گرفتن محدودیت های برخی افراد عادی، زنان باردار و سالمندان نیز این تعداد جمعیت بیشتری را شامل می شود که این مهم برنامه ریزی و مناسب سازی محیط را ضروری‌تر کرده است.

این مسؤول با اشاره به پایان یافتن ارزیابی شاخص های مناسب سازی فضاهای اداری ۵۱ دستگاه اجرایی مشمول جشنواره شهید رجائی ادامه داد: با توجه به نتایج ارزیابی انجام گرفته  بیشترین نمرات بین ۲۵ تا ۳۰ کسب شده مربوط به اداراتی چون بهزیستی، برق منطقه ای، توزیع برق، مدیریت فرودگاه، امور اقتصادی و دارایی و حج زیارت است که در دسته خوب قرار گرفته اند.

وی اظهار داشت: بهزیستی جزو پنج استان برتر در پیگیری مصوبات مناسب سازی شهری است که در این ارتباط ساختمان های قدیمی پزشکان، آزمایشگاها و فیزیوتراپی ها  با همکاری نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی نیاز به مناسب سازی دارند.

محمدی، اصلاح موانع ورودی بازار بزرگ، گویا شدن چراغ های راهنمایی در تقاطع های پرتردد و فراهم کردن خدمات حمل ونقل عمومی در سطح شهر را از جمله مطالبات دبیرخانه مناسب سازی حضور معلولین در سطح شهر و از حقوق آنان  عنوان کرد.

وی با اشاره به اقدامات مثبت ادارات در زمینه رعایت مناسب سازی از شرایط مطلوب و تغییرات مثبت راه آهن استان نیز گفت: طبق گزارش اعلامی به دبیرخانه مناسب سازی زیرگذر راه آهن نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: شهرداری های این استان به رغم کمبود اعتبار در بحث مناسب سازی و مبلمان شهری ملزم هستند با حساسیتی بیش از پیش ضوابط و مقررات مناسب سازی را در تمام مراحل صدور پروانه ساخت، پایان کار همچنین اجرای پروژه های شهرسازی رعایت کنند.

 
 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *