شناسه خبر: 21760 منتشر شده در مورخ: 1399/6/26 ساعت: 21:08 گروه: اجتماعی  
رفع یک تناقض در گفت و گو با مدیر کل دفتر توانمند سازی بهزیستی

رفع یک تناقض در گفت و گو با مدیر کل دفتر توانمند سازی بهزیستی

چند روز پیش سایت خبری روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی با محمد رضا شهبازی, مدیر کل دفتر توانمند سازی بهزیستی درباره ی هشتمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی دولتی گفت و گویی انجام داد.

به گزارش ایران سپید در این گفت و گو, شهبازی در خصوص امتیازات باقی مانده از دو دوره قبلی آزمون استخدامی که سال های 97 و 98 برگزار شد, آماری ارائه داد که به نظر متناقض می رسید.

به گفته ی شهبازی, سال 97 سهمیه ی معلولان 814 بود که از این میزان, 420 نفر جذب شدند. با توجه به این گفته, به عبارتی 394 سهمیه از سال 97 باقی ماند.

بر اساس گفته های مدیر کل دفتر توانمند سازی سازمان بهزیستی, در سال 98 سهمیه ی بهزیستی 871 بود که از این میزان, 531 نفر جذب شدند. بنا بر این 340 سهمیه از سال 98 باقی ماند و ذخیره شد.

بر اساس گفته های شهبازی, امسال سهمیه ی سازمان نسبت به گذشته افزایش یافته و 1305 نفر امکان پذیرش در این آزمون بر اساس ضوابط و شرایطی که در دفترچه ی آزمون آمده, دارند.

در گفت و گوی سایت خبری روابط عمومی سازمان بهزیستی با محمد رضا شهبازی, وی اظهار داشته که از سنوات قبل 344 سهم باقی مانده بود که این میزان در سهمیه ی امسال ادغام شده و مجموعاً 1305 سهم مختص معلولان در نظر گرفته شده است. در حالی که با یک جمع و تفریق ساده از باقی مانده ی سهمیه های دو سال قبل که ذخیره شده, به عدد 734 می رسیم که با آمار ارائه شده از سوی مدیر کل دفتر توانمند سازی سازمان مغایر است.

جمع جبری درست نیست

به دنبال ایجاد این تناقض, با محمد رضا شهبازی تماس گرفتیم تا خود او توضیحات دقیقی در خصوص این آمار ارائه دهد. او در این گفت و گوی کوتاه اظهار داشت که نباید از راه جمع و تفریق در خصوص این آمار نتیجه گیری کرد: «اگر بخواهم این موضوع را دقیقتر توضیح دهم باید بگویم که دستگاه های اجرایی ابتدا یک مجوز استخدامی دریافت می کنند. مثلاً سازمان بهزیستی مجوز استخدام دریافت می کند. سه درصد این مجوز استخدام می شود 29 نفر؛ اگر این 29 نفر امسال جذب شوند, خب ظرفیت تکمیل شده است. فرض کنید از این تعداد, 10 نفر جذب می شوند و 19 سهم دیگر باقی می ماند. اگر برای آزمون بعد, سازمان بهزیستی مجوز استخدام دریافت کند, این 19 سهم باقی مانده و ذخیره شده به سهمیه ی مربوط به سه درصد در مجوز جدید اضافه می شود و حاصل جمع, سهمیه ی جدید را تشکیل می دهد. حالا فرض کنید سازمان بهزیستی نتوانست مجوز جدید استخدام دریافت کند و آن 19 سهم همچنان باقی بماند؛ در این صورت نمی توان این 19 سهم مربوط به سازمان بهزیستی را در دوره ی جدید استخدام ادغام کرد؛ چون در دوره ی جدید سازمان بهزیستی مجوز استخدام نگرفته و دیگر سازمان ها این مجوز را دریافت کرده اند. هر زمان که سازمان بهزیستی مجوز استخدام دریافت کند, این 19 سهم باقی مانده و ذخیره شده در تعداد آمار سه درصد لحاظ می شود. بنا بر این وقتی می گوییم از آمار سال 97 394 سهم باقی مانده و از آمار سال 98 340 سهم باقی مانده, حاصل این اعداد می شود 734؛ اما چرا امسال اعلام می کنیم 344 سهم در میزان سهمیه ای که اختصاص داده شده, ادغام شده است؟ به این علت که بیش از 11 دستگاه اجرایی که سال 97 مجوز استخدام داشتند, امسال این مجوز را ندارند. بنا بر این سهمیه های باقی مانده همچنان ذخیره می مانند؛ اما در آزمون امسال ما تمام آن سهمیه ها را محاسبه نکردیم.»

شهبازی ادامه داد: «مثلاً سال گذشته آموزش و پرورش سهمیه ی استخدام داشت؛ امسال هم سهمیه ی استخدام دارد. بیش از 340 سهم باقی مانده از سال گذشته که مربوط به سه درصد استخدامیست, در تعداد سهمیه های امسال محاسبه می شود. امسال سهمیه استخدام بیش از 32 هزار رشته شغل بوده که سهمیه ی سه درصد امسال تقریباً 961 یا 962 سهم می شود. مابقی سهمیه ی مربوط سه درصد, باقی مانده ی سال های قبل دستگاه های اجراییست که امسال هم مجوز استخدام دریافت کرده اند.»

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *