شناسه خبر: 21752 منتشر شده در مورخ: 1399/6/26 ساعت: 20:58 گروه: اجتماعی  
پرداخت دومین هزینه کمک معیشتی به معلولان

پرداخت دومین هزینه کمک معیشتی به معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور از واریز دومین مرحله از هزینه کمک معیستی در راستای اجرای ماده 27 قانون حمایت از حقوق معلولان به حساب معلولان شدید و خیلی شدید فاقد شغل خبرداد و گفت این مبلغ بین 360 تا 490 هزار تومان و هرسه ماه یک بار واریز می شود.

به گزارش ایران سپید وحید قبادی دانا در این باره اظهار کرد: روز گذشته کمک هزینه معیشت برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که به سن ۱۸ سال رسیده اند اما فاقد شغل و درآمد هستند به حساب بانکی آنها واریز شد.

وی افزود: مجموع مبلغ واریزی ۵۰ میلیارد تومان بود و ۱۲۵ هزار  خانوار این مبلغ را به عنوان کمک هزینه معیشت هر سه ماه یک بار دریافت می کنند و این واریزی دومین مرحله در سال جاری است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مبلغ واریزی از ۳۶۰ هزار تا ۴۹۰ هزار تومان متغیر بوده گفت: نوبت قبل هم برای سه ماهه اول سال در فروردین ماه واریز شده بود. و امیدواریم با کمک مجلس و سازمان برنامه و بودجه و تامین اعتبارات مالی مورد نیاز بتوانیم حقوق افراد دارای معلولیت را اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای قانون ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است اظهار کرد: البته بودجه ای که برای سال جاری تامین اعتبار شده است ۱۳۰۰ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت در سال ۸۳ مصوب شده بوده و قانون جدید حمایت از افراد دارای معلولیت در سال ۹۶ مصوب شد. در سال ۹۸ برای اولین بار اعتبار ۱۱۰۰ میلیارد تومانی در قانون تعیین شد که ۷۷۶ میلیارد تومان آن تامین اعتبار شد و تخصیص یافت.

قبادی دانا ضمن ابراز امیدواری برای تحقق کامل بودجه ۱۳۰۰ میلیاردی سال جاری گفت: امید است این مهم در سال جاری با حمایت های خوب سازمان برنامه و سازمان هدفمندی به طول کامل محقق شود. از نمایندگان مجلس و سازمان برنامه درخواست می کنیم برای بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغ مورد نظر برای اجرای قانون را درنظر بگیرند و باتوجه به اینه فاصله زیادی بین ۱۳۰۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان است این فاصله مورد توجه قرار بگیرد تا بتوانیم مواد مختلف قانون را به نحو شایسته پیاده کنیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: وقتی اعتبار درنظرگرفته شده کمتر از ۱۰ درصد اعتبار مورد نیاز برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان باشد، اجرای مواد مختلف قانونی دچار مشکل خواهد شد  و امید است با تمهیدات لازم این مشکل مرتفع گردد. 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *