شناسه خبر: 21686 منتشر شده در مورخ: 1399/6/19 ساعت: 20:18 گروه: اجتماعی  
وضعیت آموزش کودکان مددجوی بهزیستی، کار و معلول/ چند نفر تبلت دارند؟

وضعیت آموزش کودکان مددجوی بهزیستی، کار و معلول/ چند نفر تبلت دارند؟

مدیرکل بهزیستی استان تهران از تلاش برای تهیه تبلت و سایر اقلام آموزشی برای دانش‌آموزان تحت حمایت بهزیستی خبر داد و گفت: کودکان خیابان جمع‌آوری شده در مراکز نگهداری آموزش می‌بینند.

به گزارش ایران سپید امین شاهرخی در گفت‌وگو با ایکنا، از پایش مرتب نیازهای مددجویان بهزیستی در شرایط کنونی سخن گفت و افزود: در حال حاضر به ابزار و وسایل آموزش آنلاین برای کودکان تحت حمایت بهزیستی نیاز داریم.

وی از همکاری و همت سازمان‌های مردم‌نهاد، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، برای تأمین اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان خبر داد و گفت: قرار شده ۲۷ هزار تبلت تهیه شود که بخشی از آن به گروه‌های هدف بهزیستی اختصاص داده می‌شود. البته بخشی از بودجه سازمان و بخشی از کمک‌های مردمی در قالب ایران همدل نیز به تهیه اقلام کمک آموزشی از جمله تبلت اختصاص خواهد یافت. بر همین اساس از تهرانی‌ها، خیران و هیئت‌های مذهبی دعوت می‌کنیم که به پویش ایران همدل به منظور تأمین کمک‌هزینه معیشت، اقلام کمک آموزشی و نوشت‌افزار، وسایل بهداشتی، درمانی و دارویی مددجویان بهزیستی بپیوندند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در خصوص نحوه آموزش کودکان خیابانی و کار با توجه به شرایط خاص حاکم بر مدارس، اظهار کرد: طرح ساماندهی کودکان کار آغاز شده اما به دلیل رعایت موارد بهداشتی نمی‌توانیم جمع‌آوری کودکان را به صورت گسترده انجام دهیم. پس از جمع‌آوری کودکان خیابانی، مددکاری لازم برای آنها و خانواده‌هایشان انجام می‌شود و یکی از مباحثی که در مراکز نگهداری کودکان خیابانی در نظر گرفته شده، آموزش آنهاست و به احتمال زیاد آموزش کودکان کار و خیابانی در همین مراکز صورت خواهد گرفت.

شاهرخی درباره مدارسی که از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد برای کمک به تحصیل کودکان کار و خیابان در حال فعالیت هستند بیان کرد: این مدارس نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال فعالیت هستند و بهزیستی بر عملکرد این مدارس ناظر است و خللی را در عملکرد آنها ایجاد نمی‌کند.

وی در مورد مشکلات مربوط به آموزش از راه دور کودکان معلول و استثنایی که توان استفاده از تبلت را ندارند و حضور آنها در آموزش حضوری نیز به دلیل اپیدمی کرونا نگران‌کننده است، گفت: بحث کودکان استثنایی بیشتر به آموزش و پرورش بازمی‌گردد و در این امر دخیل نیستیم. همچنین، شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۰۷۰۷۰۷۵ و کدهای دستوری #۹*۷*۷۳۳*، #۵*۵*۷۴۱* و #۳۰۰*۷۲۴* راه‌هایی هستند که مردم و خیران نیک‌اندیش می‌توانند حمایت‌های نقدی خود را از پویش ایران همدل واریز کنند.  

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *