شناسه خبر: 21682 منتشر شده در مورخ: 1399/6/18 ساعت: 22:23 گروه: اجتماعی  
درگاه خدمات الکترونیکی دستگاه‌ها باید مناسب‌سازی شود

درگاه خدمات الکترونیکی دستگاه‌ها باید مناسب‌سازی شود

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور از همه نهادها و دستگاه‌های دولتی خواست که درگاه خدمات الکترونیکی خود را برای دسترسی راحت‌تر افراد دارای معلولیت مناسب سازی کنند.

به گزارش ایران سپید ابراهیم کاظمی مومن سرائی افزود: به این منظور طبق استانداری که از سوی سازمان استاندارد برای وبسایت ها و خدمات الکترونیک ابلاغ شده، مکاتباتی با دفتر ریاست جمهوری و همچنین با وزیر راه داشته ایم تا وبگاه‌های سازمان ها مناسب سازی شوند.

وی با تاکید بر حق دسترسی به اطلاعات ادامه داد: حق شهروندان است که به اطلاعات موجود در وبسایت و وبگاه های موسسات عمومی و موسسات خصوصی در زمینه خدمات عمومی دسترسی داشته باشند.
رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور اظهار داشت: بسیاری از افراد دارای معلولیت از کاربران فعال خدمات ارتباطی هستند، اما ممکن است به دلیل ناتوانی هنگام استفاده از خدماتی که افراد دیگر به راحتی به آن دسترسی دارند، با مشکل روبرو شوند.
مومن سرائی تاکید کرد: بنابراین لازم است که خدمات موجود الکترونیکی برای دسترسی افراد دارای معلولیت مناسب سازی شوند.
وی ادامه داد: در جامعه اطلاعاتی امروز درگاه های الکترونیک برای استفاده فعالانه از مزایای فناوری‌های اطلاعاتی مدرن، ایجاد شده است و افراد دارای معلولیت همانند سایر افراد باید به این فضاها دسترسی داشته باشند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *