شناسه خبر: 21669 منتشر شده در مورخ: 1399/6/17 ساعت: 01:34 گروه: اجتماعی  
ابلاغ اعتبار بیش از 210 میلیارد ریال به مدارس استثنایی کشور

ابلاغ اعتبار بیش از 210 میلیارد ریال به مدارس استثنایی کشور

معاو وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در طول هفته گذشته و به منظور بازگشایی مطلوب مدارس استثنایی کشور در مجموع بیش از 210 میلیارد ریال اعتبار به استان ها ابلاغ شد

به گزارش ایران سپید دکتر سید جواد حسینی با اعلام این خبر اظهار داشت:  این اعتبارات شامل 50 میلیارد ریال جهت سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی، 50 میلیارد ریال سرانه بازگشایی مدارس، 30میلیارد ریال اعتبار خدمات توانبخشی و نزدیک به 7 میلیارد ریال سرانه تجهیزات کمک آموزشی و 75 میلیارد ریال هم جهت عوامل اجرایی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی  است.

وی افزود: با توجه به فعالیت پایگاه های سنجش و افزایش انگیزه کارکنان 2 هزار و 200 پایگاه مبلغ 75 میلیارد ریال بابت حق الزحمه عوامل اجرایی این طرح اختصاص یافته است.

حسینی با تاکید بر اینکه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان باید پوشش 99 درصدی را محقق کند اظهار داشت: پایگاه های سنجش برای تحقق این امر تا مهر ماه فعال خواهند بود و با توجه به شرایط پایگاه ها و رعایت پروتکل ها هر پایگاه نباید بیش از 20 نفر را پذیرش نماید.

وی افزود: پایگاه ها می توانند در شیفت عصر و روزهای پنج شنبه و جمعه  نیز فعال  باشند و در سال جاری نیز یک پایگاه سنجش دائمی با اتاق آکوستیک در هر استان راه اندازی خواهد شد.

حسینی با اشاره به اینکه مهمترین کارکرد برنامه سنجش علاوه بر حفظ سلامت دانش آموزان و پیشگیری از بیماری و معلولیت ها، جایدهی مناسب در نظام مدرسه است  اظهار داشت: برای مداخلات بهنگام و طلایی باید سنجش به سال های پایین تر انتقال یابد تا در انجام مداخلات حرفه ای بیش از پیش موفق باشیم.

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *