شناسه خبر: 21611 منتشر شده در مورخ: 1399/6/3 ساعت: 16:37 گروه: اجتماعی  
افزایش 15 درصدی مستمری، مستمری بگیران بهزیستی

افزایش 15 درصدی مستمری، مستمری بگیران بهزیستی

به مناسبت هفته ی دولت, مستمری مددجویان سازمان بهزیستی 15 درصد افزایش یافت.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی، دکتر وحید قبادی دانا با اعلام این خبر گفت: با مساعدت سازمان برنامه و بودجه و هدفمندی یارانه ها در هفته دولت، مبلغ مستمری پرداختی برای مددجویان سازمان بهزیستی از محل هدفمندی یارانه ها ۱۵ درصد افزایش یافت که این مبلغ در ماه مرداد بر روی کارت بانکی مددجویان سازمان بهزیستی شارژ شد.

وی در خصوص میزان مبالغ واریز شده بر اساس تعداد خانوار ها افزود: بر این اساس، مبلغ دریافتی خانواده های یک نفره از محل هدفمندی به عنوان مستمری از ۱۰۸ هزار تومان به ۱۲۵ هزار تومان، خانواده  دو نفره از ۲۱۵ هزار تومان به ۲۴۸ هزار تومان، خانواده سه نفره از ۲۸۹ هزار تومان به ۳۳۲ هزار تومان، خانواده های چهار نفره از ۳۸۴ هزار تومان و ۴۴۲ هزار تومان و خانواده‌های ۵ نفره از ۴۱۶ هزار تومان به ۴۷۹ هزار تومان افزایش پیدا کرد که مبالغ فوق مرداد ماه بر روی کارت بانکی مددجویان و مستمری بگیران  شارژ شد.

رییس سازمان بهزیستی همچنین ادامه داد: با توجه به  اینکه از محل اعتبارات سازمان بهزیستی هم مبالغی ماهانه به مددجویان تحت پوشش اختصاص پیدا می کند، بنا بر این با احتساب مبالغی که از سوی اعتبارات سازمان بهزیستی به صورت مستمری پرداخت می شود همچنین  مبالغی که از طریق هدفمندی یارانه ها پرداخت می شود، حد اقل عدد مستمری که خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی دریافت می‌کنند برای خانواده یک نفره ۱۸۸ هزار و ۵۰۰ تومان و برای خانواده پنج نفره ۵۹۹ هزار تومان خواهد بود که این مبلغ در مرداد ماه بر روی کارت مددجویان و مستمری بگیران واریز شد.

قبادی دانا اظهار امیدواری کرد که با تخصیص منابع سازمان برنامه و بودجه بتوان افزایش مابه التفاوت مستمری مددجویان را برای ماه های  فروردین تا تیر امسال در آینده نزدیک پرداخت کرد.

وی یادآور شد: مبلغ مستمری با احتساب افزایش ۱۵ درصدی، از ماه های آینده برای  مددجویان و مستمری  بگیران تحت پوشش این سازمان اعمال خواهد شد.

وحید قبادی دانا, معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی از اختصاص مبلغ 30 میلیارد تومن از محل پویش «ایران همدل» برای مددجویان این سازمان خبر داد.

به گفته ی قبادی دانا, در دهه اول ماه محرم، مردم ایران با مشارکت در نخستین مرحله «پویش ایران همدل» که از عید غدیر آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت، کمک های خود را برای مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام (ره) جهت کمک هزینه های معیشتی، همچنین تهیه اقلام و نوشت افزار و وسایل کمک آموزشی و اقلام بهداشتی، درمانی و دارویی جهت پیشگیری از کرونا و درمان آن واریز کردند.

قبادی دانا به مددجویان مشمول دریافت این کمک ها اشاره کرد و اظهار داشت: در اولین مرحله این کمک ها, یارانه ای با سرانه هر نفر ۵۰۰ هزار تومان برای ۵۱ هزار مددجوی سازمان بهزیستی از جمله، افراد دارای معلولیت، سالمندان، بیماران روانی مزمن، معلولین جسمی حرکتی و معلولین ذهنی که در مراکز شبانه روزی سازمان بهزیستی که توسط مؤسسات غیر دولتی و همچنین خیریه ‌ها نگهداری می‌شوند، واریز شد.

 وی همچنین ادامه داد: برای بیش از ۵۵۰ مرکز خیریه و مؤسسه غیر دولتی که ۸هزار و ۵۰۰ نفر از فرزندان دارای سرپرست غیر مؤثر را نگهداری می‌کنند هم یارانه ای با سرانه هر نفر ۵۰۰ هزار تومان بر روی حساب بانکی آنها واریز شد.

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در مجموع برای حدود ۶۰ هزار نفر که در مراکز به صورت شبانه روزی نگهداری می کنند، ۳۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد، اظهار امیدواری کرد که در مراحل بعدی «پویش ایران همدل» مردم کشور در ماه های محرم و صفر کمک های خود را به حساب  # ۱۴* و یا شماره کارت ۷۷۷۷ - ۷۷۷۷ - ۶۰۷۷ - ۶۲۷۷ واریز کنند.

 

 

 

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *