شناسه خبر: 21601 منتشر شده در مورخ: 1399/6/2 ساعت: 13:05 گروه: اجتماعی  
شریعتمداری: نیازمند افکار نو در جهت حل آسیب‌های اجتماعی هستیم

شریعتمداری: نیازمند افکار نو در جهت حل آسیب‌های اجتماعی هستیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صدای بلند بازنشستگان و مخاطبان که با ما در ارتباط هستند و محرومیت هایی در زندگی دارند را خوب نمی شنویم و خوب نمی بینیم گفـت: امروز خوشنودم که دو مرکز جامع ارتباط با ذی‌نفعان (SRM) و مرکز نوآوری صبا افتتاح شد. مرکز ارتباط با ذینفعان در واقع همان سمعک و عینک ماست که کمک می کند خوب ببینیم و بهتر بشنویم.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح مرکز جامع ارتباط با ذی‌نفعان (SRM)" و "مرکز نوآوری صبا" دو مرکز خدماتی نوین صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه هفته دولت با ایام دهه اول محرم مقارن شده و هفته دولتِ حسینی است گفت: امروز به یکی از آرزوهایی که در ابتدای ورود به وزارتخانه داشتیم  جامه عمل پوشیده شد.وی افزود: صدای بلند بازنشستگان و مخاطبان که با ما در ارتباط هستند و محرومیت هایی در زندگی دارند را خوب نمی شنویم و خوب نمی بینیم. امروز خشنودم که این دو مرکز افتتاح شد. مرکز ارتباط با ذینفعان در واقع همان سمعک و عینک ماست که کمک می کند خوب ببینیم و بهتر بشنویم.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مرکز نوآوری صبا، مرکز شناسایی مشکلات و ارائه راهکارهای نوآورانه برای حل آنهاست. در مرکز نوآوری شرکت های استارتاپی خدماتی ارائه می دهند تا منجر به افزایش کیفیت زندگی جامعه ذینفعان شود.شریعتمداری با بیان اینکه امروز روش سنتی شناسایی و شنیدن مشکلات، به تنهایی راهگشا نیست گفت: یک قدم جلوتر از آن اجتماعی کردن این مرکز پاسخگویی به مشکلات است. مراکز اجتماعی و شبکه های اجتماعی گوناگون که با جامعه هدف در ارتباط هستند را باید در این امر سهیم کنیم.وی ادامه داد: گاهی اوقات شاید بازنشسته ای امکان مراجعه حضوری نداشته باشد که راه اندازی این مرکز امکان خوبی است تا وی مشکلاتش را مطرح کند. امیدوارم عملکرد این مرکز به استراتژی ذینفع محوری که کار اصلی صندوق است منجر شود. خوب است شورای مشورتی بازنشستگان در این ارتباط همفکری لازم را با مدیرعامل صندوق داشته باشند و اجتماعی کردن این مرکز ارتباط با ذینفعان در دستورکار باشد.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مرکز SRM، باید عملیاتی باشد و فرایند ارائه خدمات را در زمینه های گوناگون مورد بازنگری قرار دهد گفت: باید تلاش کنیم مشتری محورانه فرایند ارائه خدمات را اصلاح کنیم. SRM باید بتواند یافته های گوناگون از این مرکز را به توصیه های سیاستی لازم برای حل مشکلات جامعه بازنشستگان تبدیل کند، تعاملی و دوسویه باشد، مونولوگ نباشد و ارتباط دوسویه کامل بین ذینفعان با صندوق برقرار کند.شریعتمداری افزود: مرکز نوآوری در حوزه اجتماعی نیز تا کنون کمتر شکل گرفته و چنین مراکزی عمدتا در حوزه های فنی و علمی و صنعتی در دنیا شکل می گیرد گفت: در ایران سامانه نوآوری اجتماعی قبلا تاسیس شده است که مرکز خوبی است  و این مرکز صبا حتما با آن سامانه ارتباط برقرار خواهد کرد.وی با بیان اینکه صبا می تواند دامنه فعالیت هایش را وسیعتر کند؛ در زیرمجموعه وزارت رفاه مرکز اینچنینی نداریم گفت: پوشش جامعه معلولان، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و .... نیز بسیار مطلوب است. مطمئن هستم اگر جوانان فرهیخته در حوزه دانشگاه وارد این حوزه ها شوند می توانند راه حل های اساسی تری بدون اتکا به دولت خلق کنند.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: جامعه خیرین ارزشمند هستند اما کار خیر در عرصه ارائه افکار نو در جهت حل آسیب های اجتماعی کشور نیاز است. امیدوارم صبا مرکز جدیدی برای تحول در این زمینه ها باشد و از این طریق تهدیدهای موجود را تبدیل به فرصت کنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *