شناسه خبر: 21597 منتشر شده در مورخ: 1399/6/1 ساعت: 23:02 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 2 شهریور 1399

روزنامه یکشنبه 2 شهریور 1399

عناوین امروز: خرید و راه اندازی دو دستگاه چاپگر بریل در سازمان آموزش و پرورش استثنایی - اگر دستورالعملها رعایت نشود وارد موج سوم کرونا خواهیم شد - مشاوران معلول, ارائه دهنده های ایده های راه گشا یا تأیید کننده های پروژه ها - خطر برگزاری مراسم‌های عزاداری با رعایت پروتکل‌ها، پایین است - دُریافت - انتخاب رئیس هیأت نابینایان لرستان - خودکشی دانشجوی نخبه پس از کنکور

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 2 شهریور 1399

3 محرم 1442

23 آگوست 2020

سال بیست و چهارم شماره 6495

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

خرید و راه اندازی دو دستگاه چاپگر بریل در سازمان آموزش و پرورش استثنایی

اگر دستورالعملها رعایت نشود وارد موج سوم کرونا خواهیم شد

مشاوران معلول, ارائه دهنده های ایده های راه گشا یا تأیید کننده های پروژه ها

خطر برگزاری مراسم‌های عزاداری با رعایت پروتکل‌ها، پایین است

دُریافت

انتخاب رئیس هیأت نابینایان لرستان

خودکشی دانشجوی نخبه پس از کنکور

 

............ویژه

* خرید و راه اندازی دو دستگاه چاپگر بریل در سازمان آموزش و پرورش استثنایی

مدیر کل توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان آموزش و پرورش استثنایی از نصب دو دستگاه چاپگر بریل تولید داخل در سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد. حسن محرابی اظهار داشت: با توجه به استقرار چاپخانه کتب بریل کشور در سازمان و ضرورت تبدیل متون درسی و کمک درسی به بریل برای دانش آموزان نابینا، و با توجه به شرایط تحریم، سازمان آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر 4 دستگاه چاپگر موجود که تأمین قطعات آن در حال حاضر به سختی انجام می شود، اقدام به خرید و نصب دو دستگاه چاپگر داخلی  نموده  که کاملا تولید داخلی می باشد.

وی تصریح کرد: این دستگاه ها می تواند در هرثانیه 14برگه پشت و رو و هر ساعت حدود 500  صفحه چاپ کند، که قابلیت افزایش سرعت چاپ تا یک و نیم برابر را دارد.

محرابی با بیان اینکه ظرفیت تولیدات داخلی کشور تأمین کننده نیاز آموزش و پرورش استثنایی می باشد، افزود: برای تسریع در چاپ کتب بریل، سازمان نیاز به تهیه 5 تا 6 دستگاه دیگر دارد که در صورت تأمین اعتبار، در آینده نزدیک انجام می شود.

گفتنی است؛ از دیگر ویژگی های این دستگاه. چاپ پشت و رو کاغذ A5  تا A3، پنل لمسی رنگی با کلید های گویای فارسی جهت نابینایان ، چاپ از دو طریق رایانه و حافظه داخلی بدون نیاز به رایانه و همچنین سیستم هشدار و عیب یاب گویا می باشد.

 

..........اخبار روز

* اگر دستورالعملها رعایت نشود وارد موج سوم کرونا خواهیم شد: رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:
تصمیم گیری برای برگزاری کنکور بسیار سخت بود. برخی می‌گفتند یکسال دیرتر برگزار کنیم. اگر ما نتوانیم یک آزمون برگزار کنیم چطور می‌توانیم بگوییم مغازه‌ها باز باشند؟
هنوز با اطمینان نمی‌شود در مورد هیچ واکسنی صحبت کرد.
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که ما تا مهار کامل این ویروس به دو سال زمان نیاز داریم. به امید اینکه تا یک یا دو ماه دیگر ویروس از بین می‌رود نباشیم. اگر دستورالعمل های بهداشتی را کنار بگذاریم وارد «موج سوم کرونا» خواهیم شد
مدیران اداراتی که مردم را به حضور فیزیکی مجبور کنند و از فضای مجازی استفاده نکنند حتما باید تنبیه و از خدمت منفصل شوند.

* غیبت ۱۴۵ هزار کنکوری و استقبال ۹۰ درصدی از آزمون ۹۹

 کنکور سراسری ۹۹ بیش از یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ داوطلب داشت که از این تعداد فقط ۱۴۵ هزار و ۷۸۴ نفر در جلسه آزمون غیبت داشتند.

پنجاه و هفتمین کنکور سراسری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی صبح شنبه با رقابت ۱۶۱ هزار و ۸۹۰ داوطلب گروه زبان های خارجی به کار خود پایان داد.

این آزمون با وجود استقبال چشمگیر داوطلبان در شرایط حکمرانی کرونا بر سلامت مردم باز هم غایبانی داشت و صندلی های آنها در آزمون های پنج گانه ۹۹ خالی ماند.

* رئیس اتحادیه طلا: خرید طلای بالای ۱۵ میلیون تومان فقط با کارت ملی
رئیس اتحادیه طلا و جواهر از الزامی شدن ارائه کارت ملی زمان خرید طلا و سکه از واحدهای طلافروشی خبر داد و گفت: این بخشنامه در راستای مبارزه با پولشویی از یک سال و نیم قبل ابلاغ شده است.
* نتیجه نظرسنجی اینستاگرامی: آذری جهرمی درباره پیام‌رسان «شاد» در پاسخ به سئوال وزیر ارتباطات از مردم در صفحه اینستاگرام وی، ۷۳ درصد اعلام کردند از شاد استفاده نمی‌کنند. سال تحصیلی قبل، انتقاداتی بابت کیفیت خدمات شاد مطرح شد و به نظر می‌رسد با استمرار مشکلات، مردم استفاده از این پیام‌رسان را کنار گذاشته‌اند.
آذری جهرمی گفته است، در حال برنامه ریزی برای تأمین بسته‌های رایگان اینترنت برای تأمین عدالت آموزشی در سال جدید هستیم

* نوبخت: شرمنده مردم هستیم که آنطور که باید، طبق برنامه پیش نرفتیم: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور: منابع دولت بر اثر فشار تحریمی در سال پایانی تقلیل یافت و ما باید برنامه ریزی خاصی برای مردم تعبیه کنیم. سال پایانی دولت هم زمان شد با اتفاقاتی نظیر تحریم که بی سابقه و کم نظیر بود. تفاوت تحریم های گذشته با این تحریم موضوع نفت در برابر غذا بود
در تحریم‌های جدید حتی اجازه فروش نفت برای تهیه غذا هم برای ما امکان پذیر نبود. حال با این فشار به ورود ویروس کرونا هم برخوردیم
* اعلام نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش از طریق سازمان سنجش: علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش: مجوز برای جذب نیرو در آموزش و پرورش از سوی سازمان اداری و استخدامی صادر شده است.
سازمان سنجش هم در دفترچه‌های آزمون استخدامی و انتخاب رشته کنکور میزان پذیرش در دوره یکساله ماده 28 و دوره چهارساله را لحاظ خواهد کرد که به زودی اعلام می‌شود. آزمون استخدامی آموزش و پرورش هم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد، داوطلبان سعی کنند بیشتر بر کسب صلاحیت‌های لازم برای قبولی در این رقابت تمرکز داشته باشند.

...........گفتگوی ویژه

* مشاوران معلول, ارائه دهنده های ایده های راه گشا یا تأیید کننده های پروژه ها

بیش از یک ماه پیش, خبری منتشر شد که اعلام می کرد, چند تن از معلولان به عنوان کارشناس و مشاور قرار است با معاونت های مهم شهرداری همکاری کنند و به مسئولان شهری در زمینه های مختلف مثل مناسب سازی محیط شهری مشاوره های کارشناسی دهند.

طرح اولیه ی موضوع از سوی یک عضو شورای شهر

اولین بار این موضوع از طرف زهرا نژاد بهرام, عضو شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد که نهایتاً پیروز حناچی, شهردار تهران هم پذیرفت و خبر این اتفاق هم منتشر شد که قرار است تعدادی از معلولان در چهار معاونت فنی عمرانی, حمل و نقل و ترافیک شهری, شهرسازی و معماری و خدمات شهری شروع به کار کنند.

زهرا نژاد بهرام, به عنوان کسی که موضوع مناسب سازی را به جد پیگیری می کند, این اتفاق را میمون و مبارک می داند و معتقد است زمان آن رسیده که این اتفاق بیفتد؛ چون از مدت ها قبل منتظر بود به هر شکل که هست از معلولان دعوت کند تا به عنوان کارشناس مسئولان را همراهی کنند: «پیشنهاد ما این بود معاونت هایی که بیشترین خدمات شهری را ارائه می دهند, از مشاوران معلول بهره مند شوند تا دیدگاه ها و نظرات آن ها در پروژه های شهری مد نظر قرار بگیرد. بر همین اساس چهار معاونت اصلی شهرداری که بیشترین خدمات را ارائه می دهند, یعنی معاونت های حمل و نقل و ترافیک, شهرسازی و معماری, فنی عمرانی و خدمات شهری را به آقای شهردار پیشنهاد کردیم که این معاونان از وجود مشاوران معلول برخوردار باشند تا از ظرفیت های آن ها در اجرای پروژه های شهری بهره مند شوند.»

نژاد بهرام در خصوص ظرفیت های این مشاوران که قرار است معاونان شهرداری را همراهی کنند, اظهار می دارد: «این مشاوران به عنوان کاربری که در محیط شهری رفت و آمد می کنند, همراه معاونان هستند تا موارد مناسب سازی از پیاده رو گرفته تا تقاطع ها؛ از بوستان ها گرفته تا اماکن تفریحی و همچنین پروژه های ساختمانی حتی میادین میوه و تره بار را بررسی کرده و تأکیدات لازم بر مواردی که باید اصلاح شوند, داشته باشند. بیشتر رویکرد ما این بود که دغدغه ها و نظر های معلولان در پروژه های شهری مد نظر قرار بگیرد؛ بخصوص در سطح معابر و اماکن عمومی.»

عضو شورای اسلامی شهر تهران معتقد است نیازی به مطالعه خاص در انتخاب افراد مشاور نبود: «ما به انجمن های معلولان گفتیم تا نمایندگانشان را معرفی کنند که به عنوان مشاور به معاونان معرفی کنیم. به نظر من در این راه نیازی به انتخاب افراد دارای تخصص نبود؛ چرا که تمام معلولان مصرف کننده هستند؛ یعنی شهروندان معلول به عنوان کسانی که از پروژه های شهرداریاستفاده می کنند, همه دارای دغدغه های مشترک در زمینه ای مثل مناسب سازی اماکن و معابر و همچنین محیط شهری هستند. کارشناسان فنی هر یک از معاونت ها, در اجرای پروژه ها حضور دارند؛ منتها حضور این مشاوران, تذکرات لازم در امر مناسب سازی پروژه های شهری را به معاونان و کارشناسان فنی می دهد. ضمن اینکه مشاوران معلولان می توانند پرسشگر باشند؛ به این معنی که آیا مواردی که لازم است رعایت شود, در پروژه های مد نظر لحاظ شده است یا خیر؟»

اما طرح خانم نژاد بهرام زمانی نتیجه داد که بیش از یک سال از عمر دوره ی پنجم شورای شهر باقی نمانده و طبعاً شهردار هم عمر یکساله ای دارد. چرا که با انتخاب مردم دوره ی ششم شروع می شود و مشخص نیست نمایندگان دوره ی ششم شورای اسلامی شهر تهران به تداوم این طرح رضایت دهند: «ما در شرایط بدی قرار داشتیم. متأسفانه سه شهردار عوض کردیم؛ تا می آمدیم با شهردار وارد مسائل ساختاری شویم, شهردار تغییر می کرد. خوشبختانه با حضور آقای دکتر حناچی, وضعیت شهرداری تهران تثبیت شد و امکان اجرای این طرح فراهم شد. من امیدوارم این طرح نهادینه شود.»

همراهان همیشگی امر مناسب سازی

صفا صبوری, معاون فنی عمرانی شهرداری تهران حضور مشاوران معلول در معاونت های کلیدی شهرداری را به مثابه ههم فکران و راهنمایانی دانسته  که می توانند ارائه کننده ی ایده های نو باشند. او به موضوع مناسب سازی اشاره کرده و و تأثیر این مشاوران را در بحث بهبود کیفی امر مناسب سازی بسیار مفید می داند: «د طول دو سال گذشته, فعالیت های جدی در زمینه ی مناسب سازی محیط شهری برای معلولان صورت گرفته است. ما یک کمیته ی مفصل مناسب سازی در شهرداری داریم که چند تن از معاونان شهرداری تهران و اعضای شورای شهر در آن عضو هستند و آیین نامه ی خاص مناسب سازی را ابلاغ کرده ایم و همچنین استاندارد های لازم مناسب سازی را رعایت می کنیم. از جمله کار های ویژه ای که در این زمینه انجام شده, می توان به این اشاره کرد که تحویل پروژه های عمرانی منوط به اجرای اصول مناسب سازی شده است. تا پروژه تحویل نشود, 10 درصد از پول پیمانکار ضبط می شود؛ یعنی اگر نتواند اصول مناسب سازی را اجرا کند یا اصلاً اجرا نکند, ما پروژه را تحویل نمی گیریم و پول پیمانکار همچنان ضبط می ماند. در واقع این شرط در ححکم ضمانت اجراییست. در کنار این, پروژه های دیگری مثل احداث 500 کیلومتر پیاده رو بسازیم که بخشی از این پروژه, مناسب سازی برای رفت و آمد گروه های مختلف معلولان است. بنا بر این باید مشاورانی داشته باشیم که با ما همفکری کنند و ما را راهنمایی کنند تا بتوانیم پیاده رو هایی که احداث می کنیم, بهتر از قبل و مبتنی بر اصول استاندارد مناسب سازی احداث کنیم. این مشاوران در جلسات تصمیم گیری ما شرکت می کنند و ما از راهنمایی هایشان بهره می گیریم. در واقع هم به صورت عملیاتی از این دوستان استفاده می کنیم هم به صورت مشاوره در کنارشان هستیم؛ به شکلی که هم از پروژه ها بازدید می کنند و هم در جلسه ها حضور دارند.»

صبوری در خصوص میزان مطالعه در انتخاب این مشاوران به عنوان کارشناسان حوزه ی معلولان اظهار می دارد: «ما از افرادی که در امور معلولان تأثیر گذار هستند و نمایندگان این شهروندان محسوب می شوند دعوت کرده ایم. مثلاً آقای جمالی مدیر عامل انجمن نابینایان ایران است که یکی از مشاوران ماست و خانم خلوق به عنوان یکی از معلولان جسمی-حرکتی فعال, ما را همراهی می کنند. حکم این دو مشاور صادر شده و قرار است از حضور آقای معینی هم استفاده کنیم؛ اما ممکن است این اتفاق نیفتد؛ چون حضور آقای جمالی را به عنوان نماینده ی نابینایان داریم.»

صبوری در خصوص تداوم حضور مشاوران معلول در دوره ی بعدی شورای شهر و انتخاب شهردار جدید اظهار می دارد: «ما سعی کردیم این طرح را به صورت عملیاتی اجرا کنیم که در صورت تغییر مدیریت, همچنان اجرا شود؛ چون کسی که با این طرح عناد ندارد. همه ی ما می خواهیم شهر بهتری بسازیم. هر دوره از شورای شهر و شهردار, به دنبال ساختن شهری استاندارد هستند. ما از این بابت نگرانی نداریم. مطمئناً این طرح ارتقا پیدا می کند, تنزل پیدا نمی کند.»

 

............بهداشت و سلامت

* خطر برگزاری مراسم‌های عزاداری با رعایت پروتکل‌ها، پایین است: یک متخصص بیماری های ریوی گفت: خطر برگزاری مراسم های عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی از حضور مردم در سفرها و پارک ها بسیار کم تر است. جعفر اصلانی فوق تخصص ریه و متخصص داخلی گفت: با توجه به شرایط خاص کشور و تمامی کشورهای جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا، نمی‌توان ابعاد مختلف زندگی را تعطیل کرد بلکه باید با رعایت کردن نکات لازم به روند عادی زندگی ادامه داد. به همین منظور برای انجام تمامی امور عادی از جمله کسب و کار بهترین راه ممکن رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌های لازم است.

وی افزود: برگزاری مراسمات مذهبی نیز همچون دیگر مسائل زندگی ما اهمیت ویژه‌ای دارند و بهترین راه برای تداوم آنها رعایت نکات بهداشتی و اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا است. از جمله این نکات استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها و به طور کلی کنترل نکات بهداشتی است.

این متخصص بیماری‌های ریوی تأکید کرد: ما در حال حاضر تمامی امور روزمره خود از جمله خرید، امور کاری، سفر، پارک، میهمانی و غیره را انجام می‌دهیم برگزاری مراسم عزاداری نیز یکی از همین موارد است و در صورتیکه نکات لازم رعایت شود هیچ مشکل و خطری برای مردم ایجاد نخواهد شد.

اصلانی با تأکید بر اینکه بی خطر بودن مراسم‌های مذهبی در گرو رعایت نکات بهداشتی است، عنوان کرد: با توجه به پروتکل‌های اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا قطعاً خطر یا احتمال شیوع ویروس در میان عزاداران کم خواهد بود به علاوه باید بدانیم که عزاداران اباعبدالله علیه السلام بیش از دیگران به رعایت این نکات می‌پردازند و خطر برگزاری مراسمات از سفرهای کنونی مردم، مترو، وضعیت بازارها و مشاغل بهتر است.

وی اظهار داشت: برگزار کنندگان هیئت‌ها باید توجه لازم را داشته باشند و از برگزاری مراسم در محیط‌های سربسته، راه‌اندازی دسته‌های عزاداری و غیره خودداری کنند.

جامعه ما چندین ماه است که درگیر شیوع کرونا بوده و این موضوع فشار زیادی را بر مردم آورده است. از سوی دیگر مشکلات اقتصادی و غیره سطح استرس و اضطراب مردم را بالا برده و این مراسمات نقش بسیار زیادی در کاهش سطح استرس جامعه دارد.

اصلانی افزود: برگزاری مراسم‌ها به صورت روضه‌های خانگی یا در فضاهای باز علاوه بر حفظ شعائر دینی، در کاهش اضطراب مردم و در نتیجه افزایش مقاومت و ایمنی بدن بسیار مؤثر است چرا که کاهش استرس موجب تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری‌ها و همچنین کاهش خطر ابتلاء به ویروس کرونا خواهد شد.

* تصمیمی برای بازگشایی کامل مدارس اتخاذ نشده است: سخنگوی وزارت بهداشت گفت: به گونه‌ای به مردم القاء می‌شود که انگار تصمیم‌گیری شده و قرار است مدارس کاملا بازگشایی شود در حالی که فعلا ترکیب حضوری و مجازی مطرح است و تاکنون هیچ تصمیمی برای بازگشایی کامل مدارس اتخاذ نشده است.

به نقل از ایسنا، دکتر سیما لاری افزود: زمانی که کودکان فرصت‌های آموزشی در مدرسه را از دست می‌دهند، کم‌کم عواطف‌شان نسبت به آموزش و ارتباط با همسالان کم می‌شود. مدرسه به ویژه برای کودکان معلول، کسانی که در مناطق فقیر زندگی می‌کنند و همچنین کودکانی که خانواده باثباتی ندارند، فرصتی استثنایی است و به رشد و ارتقای سلامت جسمی و روانی آن‌ها کمک می‌کند.

لاری بیان کرد: اصل، سلامت دانش‌آموزان و کادر آموزشی است. یکی از معضلات این بیماری این است که از آینده خبر نداریم و خوب نمی‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم بنابراین در لحظه باید تصمیم‌گیری شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: پروتکل‌های فعالیت مدارس آماده شده است اما بنا بر وضعیت هر شهرستان عمل می‌شود. ما بیشتر از همه باید نگران باشیم زیرا ما مسئول سلامت مردم هستیم. کودکان حلقه انتقال ویروس هستند و تا زمانی که زنجیره انتقال بیماری قطع نشود، بیماری محدود نمی‌شود و با توجه به تحرک کودکان، آن‌ها می‌توانند بیماری را بیشتر منتقل کنند.

وی افزود: همان‌گونه که برای برگزاری کنکور و محرم پروتکل تدوین شد برای مدارس هم این گونه حساسیت داریم.

.........دُریافت

* تشنه ترین عابر بیابان

به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان, حضرت ابا عبد الله الحسین و 72 یار با وفای ایشان, دُریافت این هفته را به سه قطعه شعر از شاعر نابینای خراسانی, موسی عصمتی اختصاص دادیم.

این اشعار که شامل غزل, شعر سپید و رباعیست, در مجموعه ی «بی چشمداشت» از این شاعر در سال 95 به اهتمام انتشارات شهرستان ادب منتشر و در سال 97 تجدید چاپ شده است.

تشنه ترین عابر بیابان

چقدر خسته ام از این مسیر طولانی,

از این مسیر پر از اشک های پنهانی؛

از آن زمان که مرا تشنه ی خودت کردی,

وزید سمت دل کوچکم پریشانی؛

هنوز تشنه ی مشکم که باز برگردد,

به موج موج نفسهای من به مهمانی؛

منی که آه، لیاقت نداشتم انگار ,

میان دست تو باشم اگر چه زندانی؛

بنوش جرعه ای از غربت فراوانم,

بنوش هر چه ندارم از این فراوانی؛

ببر به سمت لبانت ، دوباره برگردان,

درست مثل همان ناگهان عرفانی؛

منم که  تشنه ترین عابر بیابانم,

منم که در جریانم به سوی ویرانی؛

که از خجالتتان آب می شوم هر روز,

شبیه ظهر همان روز ، روز بارانی.

آبان ۸۷

مهاتما گاندی

تاج‌محل را دوباره بایست

و یک بار دیگر

خودت را عمیق تکرار کن

از فرات تا اقیانوس هند

از کربلا تا بنارس را

دوباره قدم بزن

جیب‌هایت را

دوباره بگرد

از فراتی که آورده‌ای

ماهیان گَنگ را بشارت بده

اقیانوس هند را سیراب کن

مهاتما!

بودای مسلمان!

با پاروی دستانت

فرات را دوباره به هند بیاور

و از فراز تاج‌محل

بر چهرة خواب‌آلود جهان

آب بپاش

و این بار

افریقا را

جهان عرب را

کوزه‌کوزه

فرات هدیه کن

«مهاتما گاندی، رهبر انقلاب هند علیه استعمار انگلستان، در مورد نتیجه‌ای که از قیام امام حسین علیه‌السّلام گرفته است، می‌گوید: «من برای هند چیز تازه‌ای نیاوردم. فقط نتیجه‌ای را که از مطالعات و تحقیق‌هایم دربارۀ تاریخ زندگی قهرمانان کربلا به دست آورده بودم، ارمغان ملّت هند کردم. اگر بخواهیم هند را نجات دهیم، واجب است همان راهی را بپیماییم که حسین بن علی علیه‌السّلام پیمود.»

روزی نرسد که نان شیطان بخوریم ,

از ریزه ی وامانده ی انبان بخوریم ؛

آن روز مباد روزگاری که چنین,

با نام ِ حسین و کربلا نان بخوریم.

..........ورزشی

* انتخاب رئیس هیأت نابینایان لرستان

رضا بهرامی به عنوان رئیس هیأت نابینایان و کم بینایان لرستان انتخاب شد.

مجمع انتخاباتی هیأت نابینایان لرستان با حضور سید علی کریمی مدیرکل ورزش و جوانان استان و دیگر اعضای مجمع در سالن جلسات اداره‌کل ورزش و جوانان استان لرستان برگزار شد.

در پایان رضا بهرامی تنها کاندیدای این مجمع با کسب ۱۵ رأی و کسب کل آراء مأخوذه، به عنوان رئیس هیأت نابینایان لرستان انتخاب شد.

عیسایی دیگر کاندیدای این مجمع، قبل از شروع انتخابات انصراف داد.

رضا بهرامی پس از انتخاب گفت: با مساعدت مدیرکل ورزش و جوانان لرستان ساختمان هیأت نابینایان استان در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت هیأت نابینایان استان در گذشته تا کنون اظهار کرد: مسئولین قبلی هیأت توان خود را به کار بردند اما در دیماه 98  که هیأت را تحویل گرفتیم این هیأت فاقد  زیرساخت های لازم بود و از امکانات و تجهیزات مورد نیاز برخوردار نبود.

او با بیان اینکه در آغاز فعالیت  ضمن  امضای  تفاهم  نامه با سپاه یک سالن به صورت رایگان برای فعالیت ورزش گلبال و فوتسال در اختیار ما قرار داده شد، افزود: همچنین تفاهم نامه با هیأت های متناظر استانی  از دیگر اقدامات ما بوده است.

بهرامی با بیان اینکه   هیأت نابینایان از چندین رشته تشکیل شده است، تصریح کرد: در هیأت های متناظر مانند دو و میدانی، جودو، شطرنج، شنا، دوچرخه سواری، ورزش همگانی، پاورلیفتینگ و همچنین  فوتسال و گلبال که مختص خود هیأت نابینایان  محسوب می شوند، رشته های فعال داریم.

او به  راه اندازی انجمن های ورزشی در هیأت نابینایان لرستان اشاره کرد و یادآور شد: این انجمن ها در گذشته  فاقد کار اجرایی بودند ولی راه اندازی انجمن های ورزشی که مختص کم بینایان و نابینایان است از اولویت های ما بوده است.

بهرامی اضافه کرد: ورزشکاران هیأت نابینایان دارای  ظرفیت های خوبی در رشته های جودو، دو و میدانی در سطوح ملی و  پارالمپیکی هستند که باید از ظرفیت آنان در انجمن های ورزشی  استفاده شود.

او با بیان اینکه کمیته های استعدادیابی ،آموزش و... را فعال کردیم ادامه داد: این هیأت قبلاً در سطح شهرستانی فقط در پلدختر فعال بود ولی در حال حاضر همه  شهرستان ها را  به صورت سرپرست راه اندازی کرده ایم.

بهرامی با بیان اینکه برای  رسیدن به وضعیت مطلوب نیازمند برنامه ریزی  هستیم ،گفت: در این زمینه نیازمند  یک برنامه ریزی و سیاستگذاری براساس  سیاست های فدراسیون واداره کل ورزش و جوانان استان هستیم.

 او با بیان اینکه  با مساعدت مدیرکل ورزش و جوانان لرستان ساختمان هیأت نابینایان استان در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد، یادآور شد: نبض تپنده هر هیأت دوره های آموزشی و تخصصی مربی و داوری است و در این زمینه در تلاش هستیم تا  با کمک فدراسیون دوره های یک روزه با ارائه گواهی به شرکت کنندگان   برگزار کنیم .

 رضا بهرامی استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش استثنایی و سازمان بهزیستی را از برنامه های این هیأت عنوان کرد و گفت: موفقیت ما در استفاده از این ظرفیت  ها است.

...........حوادث

* دانش‌آموز نخبه بعد از کنکور خودکشی کرد

روزنامه ایران نوشت: پسر نخبه بعد از پایان جلسه کنکور به خانه رفت و خود را از پشت بام به پایین پرتاب کرد.

ساعت ۶ عصر پنجشنبه ۳۰ مرداد بازپرس کشیک قتل پایتخت در جریان سقوط مرگبار پسر جوانی قرار گرفت.

به‌دنبال اعلام این خبر، بازپرس ساسان غلامی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل حادثه در انتهای خیابان دماوند، در نزدیکی ترمینال شرق شدند.

با ورود به محل آنها با جسد پسر ۱۹ ساله مواجه شدند و بررسی‌ها نشان می‌داد که او خود را از پشت بام طبقه چهارم به پایین انداخته است.

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که پسر جوان دانش‌آموز نخبه بوده و با معدل ۱۹ و نیم دیپلم خود را گرفته بود.

به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی پایتخت جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات ادامه دارد.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *