شناسه خبر: 21594 منتشر شده در مورخ: 1399/6/1 ساعت: 15:37 گروه: اجتماعی  
خرید و راه اندازی دو دستگاه چاپگر بریل در سازمان آموزش و پرورش استثنایی

خرید و راه اندازی دو دستگاه چاپگر بریل در سازمان آموزش و پرورش استثنایی

مدیر کل توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان آموزش و پرورش استثنایی از نصب دو دستگاه چاپگر بریل تولید داخل در سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد

به گزارش ایران سپید حسن محرابی اظهار داشت: با توجه به استقرار چاپخانه کتب بریل کشور در سازمان و ضرورت تبدیل متون درسی و کمک درسی به بریل برای دانش آموزان نابینا، و با توجه به شرایط تحریم، سازمان آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر 4 دستگاه چاپگر موجود که تأمین قطعات آن در حال حاضر به سختی انجام می شود، اقدام به خرید و نصب دو دستگاه چاپگر داخلی  نموده  که کاملا تولید داخلی می باشد.

وی تصریح کرد: این دستگاه ها می تواند در هرثانیه 14برگه پشت و رو وهر ساعت حدود 500  صفحه چاپ کند،که قابلیت افزایش سرعت چاپ تا یک و نیم برابر را دارد.

محرابی با بیان اینکه ظرفیت تولیدات داخلی کشور تأمین کننده نیاز آموزش و پرورش استثنایی می باشد، افزود: برای تسریع در چاپ کتب بریل، سازمان نیاز به تهیه 5 تا 6 دستگاه دیگر دارد که در صورت تأمین اعتبار، در آینده نزدیک انجام می شود.

گفتنی است؛ از دیگر ویژگی های این دستگاه. چاپ پشت و رو کاغذ A5  تا A3  ، پنل لمسی رنگی با کلید های گویای فارسی جهت نابینایان ، چاپ از دو طریق رایانه و حافظه داخلی بدون نیاز به رایانه و همچنین سیستم هشدار و عیب یاب گویا می باشد.

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *