شناسه خبر: 21593 منتشر شده در مورخ: 1399/6/1 ساعت: 15:35 گروه: ورزشی  
فعالیت 250 ورزشکار نابینا و کمبینا در هیأت نابینایان سیستان و بلوچستان + فایل صوتی

فعالیت 250 ورزشکار نابینا و کمبینا در هیأت نابینایان سیستان و بلوچستان + فایل صوتی

رئیس هیأت ورزش نابینایان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 250 ورزشکار سازمان یافته در سطح استان داریم.

به گزارش ایران سپید ابولفضل میر، رئیس هیأت ورزش نابینایان و کم بینایان سیستان و بلوچستان در گفتگو با ایران سپید گفت: استان ما به دلایل متعدد دچار محدودیت ها و محرومیت های بسیاری است. به هر حال زحمات زیادی کشیده شده اما مشکلات زیادی داریم. در حال حاضر هیأت ورزش نابینایان استان سیستان و بلوچستان در شهرستان های زاهدان، زابل، چابهار، و سراوان فعالیت دارد. البته ورزشکاران در شهرستان ها به صورت نیمه فعال هستند و برخی رشته ها را تحت پوشش داریم.

وی در خصوص تعداد ورزشکاران نابینای تحت پوشش این هیأت نیز گفت: طبق شناسایی هایی که اخیراً انجام شده و بررسی هایی که انجام داده ایم، بیش از 260 ورزشکار سازمان یافته داریم.

میر بیان کرد: ورزشکاران مستعدتر و آنها که در شرایط مناسبتری برای فعالیت ورزشی هستند از حیث سن و سال و شرایط جسمانی را شناسایی کرده ایم. رئیس هیأت نابینایان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در گروه بانوان رشته های شنا، شطرنج و دو و میدانی را تحت پوشش داریم. در این رشته ها در مسابقات قهرمانی کشور شرکت می کنیم و در شنا مدال های رنگارنگی را نیز بدست آورده ایم. در رشته دو و میدانی هم به همین ترتیب. ورزشکاران ما عمدتاً در رده های سنی نوجوانان و جوانان فعال هستند.

در بخش آقایان و در رشته شطرنج، ورزشکاران استان ما جزء حداقل چهار پنج نفر اول کشور هستند. در رشته دو و میدانی آقایان در رده سنی نوجوانان فعال هستیم و موفق به کسب مدال شده ایم.

وی در خصوص وضعیت زیرساخت های ورزش نابینایان در استان سیستان و بلوچستان گفت: در شهرستان ها ناچار هستیم در رشته های انفرادی فعالیت کنیم. به تناسب توانسته ایم رشته های شطرنج و دو و میدانی را با توجه به مربیان موجود فعال کنیم. در خصوص زیرساخت ها متأسفانه استان ما از جمله استان هایی است که علی رقم شرایط خاصی که دارد، از یک سالن ورزشی که به خود هیأت اختصاص داده شده باشد تا اینکه هم برنامه های ورزش اش را سازماندهی کند و هم اینکه بتواند در کنار آن از عواید آن برای اداره هرچه بهتر ورزش نابینایان استفاده کند محروم است. لذا مجبوریم از سالن هایی که در اختیار ادارات مختلف است استفاده کنیم. وی بیان کرد: در استان ما علی رقم وسعت بسیار زیادی که دارد، یک مدرسه شبانه روزی در زاهدان نداریم. مدرسه شبانه روزی خودش به دلیل اینکه بچه ها را مجتمع میکنند و میشود برای فعالیت های جمعی شان در زمینه های مختلف برنامه ریزی کرد از جمله ورزش، خیلی کمک بزرگی است که متأسفانه چنین مدرسه ای را نداریم.

میر در خصوص حمایت نهاد های استان از جمله سازمان بهزیستی از ورزش نابینایان گفت: بهزیستی از سال 1387 تا کنون، هیچ کمکی را به ما نکرده است. تمام منابعی را که ما به دست می آوریم یا از طریق اداره کل ورزش و جوانان است و یا از طریق فدراسیون نابینایان. در بعضی از سنوات ما از فدراسیون کمک های بسیار بیشتری نسبت به اداره کل ورزش و جوانان دریافت کرده ایم. البته همین منابع محدود هم عمدتاً صرف اعزام تیمها می شود. از آنجا که استان ما در جنوب شرق کشور قرار دارد و مسابقات باشگاهی و قهرمانی کشور در شمال ایران است، هزینه های اعزام ما بسیار بیشتر از استان های دیگر است. امیدواریم همه نهاد ها کمک کنند تا ورزش نابینایان در این استان توسعه یابد.

امیر سرمدی

میر
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *