شناسه خبر: 21586 منتشر شده در مورخ: 1399/6/1 ساعت: 00:29 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه شنبه 1 شهریور 1399

روزنامه شنبه 1 شهریور 1399

عناوین امروز: توصیه هایی برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش. طرز تهیه شربت تابستانی/ طرز تهیه ماسک صورت/ دوخت دو نوع کوک و انواع دکمه/ کودکیاری از بدو به دنیا آمدن نوزاد. ابتکار جدید گوگل برای نابینایان. هشتگ. جدول

روزنامه «ایران سپید»

شنبه 1 شهریور 1399

2 محرم 1442

22 اگوست 2020

سال بیست و چهارم شماره 6494

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین امروز............

توصیه هایی برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

طرز تهیه شربت تابستانی/ طرز تهیه ماسک صورت/ دوخت دو نوع کوک و انواع دکمه/ کودکیاری از بدو به دنیا آمدن نوزاد

ابتکار جدید گوگل برای نابینایان

هشتگ

جدول

 

* به محرم که میرسی.

به محرم که می‌رسی، عاشورا را به یاد می‌آوری و حسین را...

به خود ببال که عاشق و شیفته‌ حسینی و عشق به حسین خیمه‌ همیشه افراشته در جان توست؛ خیمه ای به وسعت همه‌ هستی، خیمه‌ای به بلندای همه‌ آسمان‌ها و کهکشان‌ها، با خوانی گسترده از عطش که تشنگی بشریت را پایان خواهد داد. هرگز مباد بی این عشق زندگی کنیم و بی این محبت بمیریم .                  

............سخن هفته

* توصیه هایی برای شرکت در آزمون  استخدامی آموزش و پرورش

متناسب با اعلام انتشار دفترچه آزمون استخدامی دستگاه های دولتی بویژه  وزارت آموزش و پرورش در هفته های آتی. با توجه به تجاربی که در این سال ها داشتیم لازم دانستم که چند نکته را به عنوان توصیه خدمت خیلی از دوستانی که امسال می خواهند در آزمون آموزش و پرورش  شرکت کنند اعلام کنم تا بتواند کمکی باشد برای افزایش شانس موفقیت این عزیزان دراین آزمون.

توصیه اول این است که دوستان به دقت دفترچه آزمون را مطالعه کنند در این سال ها خیلی از دوستان نکاتی را که به روشنی در دفترچه توضیح داده شده نخوانده اند و همین باعث شده است که انتخاب های غلطی انجام دهند که شانس ورود آن ها را در نظام آموزش و پرورش شانسی که همین الان هم به علت شیوه نامه های غلط این وزارتخانه امکانش پایین است برای بچه ها آن را کاهش داده به علت آنکه نکات را به دقت نخوانده اند پس مفاد دفترچه آزمون را به دقت مطالعه کنید حتماً از سهمیه های ویژه معلولان بهره بگیرید و دقت کنید که محل شغل هایی که اعلام می شود کدشان در دفترچه حتماً منطبق با سهمیه معلولان باشد خیلی از دوستان ما در جایگاه هایی شرکت کرده اند که اصلاً ربطی به معلولان نداشته و عملاً شانس آن ها برای ورود بسیار کاهش پیدا کرده است. پس حتماً از کد محل  شغل های ویژه معلولان استفاده کنید. نکته بعدی این است که دقت کنید در کد محل هایی که معلولان شانسی ندارند یا به نوعی ولو با استتار و پنهان منع شده اند از شرکت، شرکت نکنید مثلاً آموزگاری در مقطع ابتدایی فعلاً مورد مناقشه آموزش و پرورش است و افراد نابینا را درآن جذب نمی کنند در نتیجه پس دوستان نابینا دقت کنند که پست های آموزگاری ابتدایی خودداری کنند حتماً دقت کنند که چه سهمیه های بومی در دفترچه وجود دارد ممکن است یک پستی را برای فرد معلول در نظر گرفته باشند مثلاً در سیستان و بلوچستان اما اگر فردی از استان دیگری بخواهد شرکت کند شانس کمتری ممکن است داشته باشند در نتیجه دوستان بازهم به این ظرایف دقت کنند که پست هایی که را انتخاب می کنند آیا سهمیه بومی دارد؟ آیا قید شده است که فقط برای زنان یا برای مردان خیلی وقت ها من دیده ام که دوستان انتخاب هایی می کنند که مغایر با این سهمیه های جنسیتی است که در نظر گرفته شده است و به همین خاطر شانسشان از بین می رود این را واقعاً دقت کنند که به هر حال این مجموعه نکات می تواند خیلی به شانس دوستان کمک کند البته نکات فنی دیگری هم است که به محض انتشار دفترچه من از دوستانم خواهم خواست که با بررسی دقیق دفترچه این نکات را اعلام کنند حتماً روزنامه ایران سپید و پادکستش را تعقیب کنید برای اینکه بتوانید از نکاتی را که دوستان برای شما گلچین می کنند و می تواند به آزمون موفق شما بیشتر کمک کند استفاده کنید. با تشکر وبا تأکید بر مطالعه دقیق دفترچه و کلیه نکات فنی ضروری جهت شرکت در آزمون در پایان ضمن آرزوی موفقیت به اطلاعتان میرسانم که ما به جد داریم سهمیه های آزمون را پیگیری می کنیم با آموزش و پرورش و امسال می خواهیم فشار زیادی بگذاریم برای اینکه شیوه نامه جذب افراد هم اصلاح هم شفاف شود و موارد متعددی که در این سال ها داشتیم انباشته شده است و برخی از آن ها را توانستیم با شکایت برگردانیم  این ها را امسال به هر حال به یک افق روشنی برسانیم که دوستان با مشکلات کمتری روبرو شوند اما واقع بینانه اگر بخواهم بگویم این است که ما باید در کمیته نظارت بر قانون حقوق معلولان و در جایی که می تواند وزیر آموزش و پرورش را بخواهیم در آنجا شاید بتوانیم این قضیه را برای همیشه حل و فصل کنیم و به فرجام برسانیم ولی در آن زمان بهر حال سعی می کنیم با رعایت دستورالعمل ها وافزایش آگاهیمان شانس خودمان را برای شرکت در این آزمون که حقمان است افزایش دهیم.

 

.........زندگی به سبک نابینایی

* طرز تهیه شربت تابستانی:

این شربت برای رفع عطش در فصل گرما  و همچنین برای مقابله با ویروس کرونا بسیار مناسب است.

مواد لازم: زنجبیل تازه یک عدد کوچک به صورت میکس یا رنده شده به اندازه یک قاشق غذا خوری سر پر، آب لیموترش تازه 4 عدد یا به اندازه نصف لیوان دسته دار، شکر به اندازه یک لیوان و نیم یا عسل به اندازه یک لیوان سر خالی، آب 4 لیوان

طرز تهیه: ابتدا زنجبیل را میکس یا رنده می کنیم داخل  توری یا الک ریزیم و تا آب آن کاملاً کشیده شود و به صورتی که زنجبیل بدون آب و به صورت خشک باشد. لیمو ترش را آبگیری کرده و هسته داخل آن نباشد، شکر را داخل یک لیتر آب میریزیم و روی گاز می گذاریم و تا ز مان جوش ذرات شکر داخل آب حل شود و کاملاً یک دست شود سپس آب لیمو ترش  تازه و رنجبیل را اضافه کرده به آب و شکر و بعد از یک دقیقه از روی گاز بر میداریم تا خنک شود. البته اگر تند یا شیرین است مقداری آب به آن اضافه می کنیم. داخل یخچال می گذاریم. اگر با عسل می خواهید این شربت را آماده کنید ابتدا آب جوشیده که از حرارت آن کاسته شده با عسل و آب لیمو ترش و زنجبیل مخلوط می کنیم و در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود و سپس نوش جان می کنید.

* طرز تهیه ماسک صورت

مواد لازم: جوانه گندم به اندازه یک قاشق غذا خوری، عسل یک قاشق چایخوری،شیر دو قاشق غذا خوری و خیار متوسط یک عدد

طزر تهیه: جوانه گندم را آسیاب کرده و له می کنیم و به حالت یک خمیر که به صورت چسبنده است عسل و شیر را اضافه کرده با پشت قاشق ورز می دهیم که سفت شود بعد خیار با پوست را رنده  ریز می کنیم و به مواد اضافه کرده کاملاً مخلوط کرده  به صورتی که ماسک حالت خمیری داشته باشد. بهتر است قبل از  استفاده از ماسک پوست صورت تمیز باشد و صورت را با صابون یا ژل صورت می شوریم سپس به آب  در حال جوش  یک قاشق چایخوری گیاه بابونه را اضافه می کنیم و صورت را بعد از شست و شوصورت را  به مدت 10 دقیقه تا یک ربع بخورمی دهیم . بعد اجازه  میدهیم رطوبت بخور روی صورت خشک شود سپس ماسک را روی صورت قرار میدهیم روش قرار دادن ماسک به این صورت است که بهتر است چشمانمان بسته باشد و روی پلک چشم نیازی به ماسک نداریم روی قسمت گونه، شقیقه، بالا و پایین لب، چانه، روی بینی و پیشانی ماسک را میگذاریم می توانیم برای استفاده از ماسک با فرچه لیسک یا حتی دست استفاده کنیم و بعد از گذاشتن ماسک از کیسه فریزراستفاده می کنیم و روی ماسک می گذاریم و دراز می کشیم و زمانی که ماسک روی صورتمان است نباید لبخند یا حرف بزنید و به مدت یک ربع تا بیست دقیقه صورتتان را می شورید و بعد از آن از کرم مرطوب کننده یا کرم آلورا استفاده  می کنید و روی صورت کاملاً ماساژ می دهید.

* دوخت دو نوع کوک و انواع دکمه: در بخش سوم خیاطی دو نوع کوک دیگر و همچنین دوخت انواع دکمه را یاد می گیریم. کوک ساده خیلی استحکام ندارد البته هر چه ریزتر و ظریفتر زده شود استحکامش بیشتر می شود اما برای لباسهایی که قرار است در خارج از خانه پوشیده شوند و باید از استحکام درز دوخته شده مطمئن باشیم ما به یادگیری کوک دیگری نیاز داریم که به آن بخیه می گویند که مانند دوخت چرخ خیاطی می باشد. در این نوع دوخت درز دوخته شده در دو روی پارچه کاملا از نخ پر است و فاصله ای بین کوکها دیده نمی شود. برای انجام این دوخت، وقتی کوک اول زده شد یعنی سوزن را از پشت پارچه وارد کردید از روی کار تا انتهای نخ بیرون کشیدید و دوباره سوزن را کمی جلوتر داخل پارچه فرو کردید و آن را از پشت کار بیرون کشیدید و از پشت کار کمی جلوتر وارد پارچه کردید و از روی کار آن را بیرون آوردید برای پر کردن فاصله به وجود آمده برای دوخت کوک بعد به عقب بر می گردید و سوزن را درست در نزدیکی جایی که بار قبل سوزن را در آنجا وارد کرده بودید فرو کنید و از پشت کار بیرون بکشید. بعد از پشت کار کوکی به اندازه دو برابر کوکهایی که از قبل می زدید جلو بروید و سوزن را از پشت کار وارد کنید تا از روی پارچه بیرون بکشید و بار دیگر از روی کار به عقب برگردید و جای خالی را پر کنید. به این ترتیب خواهید دید که از روی کار کوکها کاملا به هم پیوسته اند و از پشت کار هم کوکها به هم پیوسته و از دو سری نخ دوخته شده تشکیل شده اند. این نوع کوک کاملا محکم و بادوام است.

نوع دیگر کوک که زیاد به کار می آید سردوزی نام دارد که مکمل دوخت است یعنی بعد از دوخت درز برای اینکه لبه درز ریش ریش نشود روی آن را سردوزی می کنیم. برای این کار یا هر دو لای پارچه را با هم و یا یکی یکی می گیریم و سوزن را از پشت کار حدود نیم سانت پایینتر از لبه پارچه فرو برده از روی کار خارج می کنیم ولی مجدد سوزن را از روی لبه گذرانده و دوباره به پشت کار می بریم و دوباره از حدود نیم سانتی از لبه درز وارد می کنیم و از روی کار بیرون می کشیم بعد از چند بار انجام این کار خواهید دید که خطوط موربی روی لبه درز ایجاد می شود که مانع از ریش شدن آن می شود.

اما دکمه ها به انواع مختلفی وجود دارند برای دوخت دکمه ای که کنده شده باید اول جای آن را دقیقا مشخص کنیم برای این کار مثلا اگر لباسی که می خواهیم دکمه را به آن بدوزیم مانتو باشد دکمه بالایی و پایینی را می بندیم تا  محل دکمه ای که با آن کار داریم مشخص شود سپس درست در وسط جا دکمه ای که دکمه اش کنده شده و در لبه ای که دکمه ها وجود دارند سوزن را از پشت کار وارد می کنیم . جا دکمه هایی که بسته بودیم را باز می کنیم و مشغول دوخت دکمه می شویم. سوزنی که از روی کار خارج  شده را وارد یکی از سوراخهای دکمه می کنیم و آن را به لباس می چسبانیم و سوزن را از سوراخ دیگر وارد کرده از پشت کار خارج می کنیم به این صورت یک کوک روی دکمه ایجاد می شود که برای استحکام دوخت این کار را چندین بار انجام می دهیم تا دکمه در جای خود ثابت شود  و در پشت کار با دو سه کوک کوچک دوخت را فیکس و نخ را می بریم. دکمه ها می توانند دارای چهار سوراخ باشند البته دوخت این دکمه ها برای نابینایان سخت تر است چون اگر اشتباه کنیم و وارد سوراخ دیگری شویم کار نامنظم و زشت به نظر خواهد رسید برای دوخت این دکمه ها اول دو سوراخ را در نظر بگیرید و آن را خوب بدوزید و بعد به سراغ دو سوراخ دیگر دکمه بروید و در انتها در زیر کار نخ را فیکس کرده و ببرید. دکمه ها می توانند از رو سوراخی نداشته باشند و به جای آن در زیر دکمه یک پایه داشته باشند دکمه های فانتزی و دکمه های لباسهای کلفت اینگونه هستند تفاوت دوخت این دکمه ها در این است که نخ را از یک طرف پایه دکمه به روی کار می آوریم و وارد پایه کرده از سوی دیگر پایه مجددا وارد پارچه کرده از زیر کار بیرون می کشیم و این کار را آنقدر ادامه می دهیم تا کار فیکس شود.

* کودکیاری از بدو به دنیا آمدن نوزاد: بدون شک مادری که منتظر داشتن فرزندی است هر چه آرامتر باشد بهتر و سالمتر این دوران را می گذراند. اما در ادامه بحث را از لحظه تولد کودک پی می گیریم. وقتی مادر بینایی دارد با دیدن کادر درمانی و کارهایی که انجام می دهند استرس کمتری را تجربه می کند اما اگر این مادر نابینا باشد با دانستن اتفاقاتی که در اطرافش می افتد می تواند استرس خود را کنترل کند. زایمان به سه شکل زایمان طبیعی، سزارین همراه با بیهوشی کامل  یا همراه با بی حسی موضعی انجام می شود. در صورت انجام بیهوشی مادر تا وقتی که به هوش بیاید از وضعیت کودک خود خبر ندارد اما اکنون دو مورد دیگر موضوع بحث ما است. راه ارتباط جنین و مادر از طریق بند ناف است و زمانی که زایمان اتفاق می افتد این راه ارتباطی قطع می شود یعنی بند ناف از حدود 5-6 سانتیمتری ناف نوزاد بریده می شود و با زدن یک کلیپس انتهای بند ناف نوزاد بسته می شود . در این لحظه تغذیه و هم تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن نوزاد که توسط مادر انجام می شد قطع می شود و نوزاد با به دنیا آمدن نیاز به تنفس مستقل را احساس می کند. تنفس اول با گریه نوزاد همراه است پس شنیدن صدای گریه نوزاد برای مادر نشانه آغاز حیات نوزاد است. معمولا وقتی بچه به دنیا می آید و بند ناف قطع می شود مرسوم است که کادر درمان بچه را به مادر نشان می دهند. شاید در  آن لحظه آنها به این نکته توجه نداشته باشند که مادر نابیناست یا فرض کنند که برای مادری که نابیناست دیدن بچه یا لمس آن اهمیتی ندارد. لمس بچه و شنیدن صدای او به مادر برای ادامه مراحل زایمان کمک زیادی می کند. سکوت رعب آور اتاق زایمان یا اتاق عمل، پچ پچ کادر درمان و پزشک و پرستاران همه اضطراب آور است . در این شرایط بهتر است که مادر قبل از انجام زایمان یا هنگامی که صدای نوزادش را می شنود از آنها بخواهد که نوزادش را پیش او بیاورند تا لمسش کند. بعد از اینکه بچه را دیدید و لمس کردید برای ساعتی از او جدا می شوید. بچه به اتاق نوزادان برده می شود و مادر برای استراحت به بخش زنان. بهتر است بدانید در این لحظه نوزاد برای اولین بار حمام می شود. پوست بدن نوزاد به طور طبیعی از چربی خاصی به نام ورنیکس پوشیده شده که هر چه نوزاد هنگام زایمان کاملتر باشد این ورنیکس کمتر است . در نوزادان نارس ورنیکس کاملا سطح پوست را پوشانده است. پرستار اتاق نوزادان به صورت ابتدایی سعی می کند نوزاد را شستشو بدهد بدون اینکه ورنیکس به طور کامل از روی بدن پاک شود بعد نوزاد را خشک کرده و در پتو یا ملحفه ای می پیچد. و در فضای گرمی نگه می دارد. همچنین از کارهای دیگری که برای نوزاد انجام می شود اندازه گیری دور سر، قد ، وزن و علائم حیاتی است. یک نوزاد طبیعی بین دو کیلو و هشتصد گرم تا چهار کیلوگرم وزن دارد وزن کمتر از این بیشتر به نوزادان نارس و بیشتر از چهار کیلو به نوزادان مادران دیابتی شباهت دارد. این نوزادان اغلب به مراقبتهای خاص نیاز دارند. اندازه دور سر بین 35 تا 37 سانتیمتر است و قد نوزادان گرچه بین 45 تا 55 سانتیمتر در نوسان است اما اغلب نوزادان بین 48 تا 52 سانتیمتر قد دارند. نوزاد بعد از این مراحل تمیز و آماده ملاقات با مادر خود می شود.در بیمارستانهای دوستدار مادر و کودک در اولین ساعتی که مادر آمادگی داشته باشد نوزاد را نزدش می برند. چون اولین تغذیه نوزاد با شیر مادر هر چه زودتر شروع شود احتمال اینکه قند خون نوزاد افت پیدا کند کمتر می شود.پس با دانستن این قضیه هرچند آموزشهای شیردهی را در دوران بارداری در بیمارستان دیده اید سعی کنید با پرستار نوزاد که او را نزد شما می آورد همکاری داشته باشید و خیلی زود شیر دادن به کودک را شروع کنید. این را در نظر داشته باشید که پرستار با دیدن مادری نابینا ، شاید در رفتار با شما دچار اضطراب شود پس خود شما پیشگام شوید و بگویید که آماده شیردادن به نوزادتان هستید. وقتی مادر روی تخت خوابیده، شیر دادن هم در حالت خوابیده انجام می شود و بچه در نزدیکترین حالت ممکن به مادر قرار می گیرد تا جایی که تماس پوستی کاملی ایجاد شود. هنگام شیر دادن اگر نوزاد با شما همکاری نداشت با تحریک نوک بینی و کنار لب او، نوزاد را برای شیر خوردن بیدار و ترغیب کنید. اولین شیری که مادر به نوزاد خود می دهد آغوز نام دارد آغوز غنی ترین شیر است و نوزاد را برای ماهها در برابر ابتلا به بسیاری از بیماریها بیمه می کند. برای بارهای بعد سعی کنید از طرف دیگر نوزاد را در آغوش بگیرید و شیر بدهید و تا مدتی که در بیمارستان هستید آموزشهای لازم در هنگام شیردهی را از پرستار خود یاد بگیرید تا در خانه مشکل کمتری داشته باشید. در بیمارستانهای دوستدار مادر و کودک بعد از این تخت نوزاد که به آن "کات" گفته می شود در کنار مادر قرار می گیرد و شما می توانید با نوزادتان ارتباط بیشتری داشته باشید. این را بدانید که اگر نمی توانید با نوزاد ارتباط چشمی داشته باشید لمس نوزاد هم به او آرامش می دهد و هم به شما و بعلاوه موجب افزایش ترشح شیر خواهد شد. 


.........فناوری های امیدبخش

* ابتکار جدید گوگل برای نابینایان

گوگل به تازگی اپلیکیشن «گوگل لوک اوت» (Google Lookout) را جهت استفاده نابینایان به روز رسانی کرده، اپلیکیشنی که خرید را از سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای نابینایان تسهیل می‌کند و قادر است با صدای بلند اعلام کند، که فرد چه بسته غذایی را در دست دارد یا اینکه سند یا نامه‌ای را برای او بخواند.

به نقل از ایرنا اولین قابلیت جدید این اپلیکیشن با به روز رسانی آن، قابلیت برچسب مواد غذایی است که به کاربر کمک می کند با نشان دادن دوربین گوشی خود روی برچسب، غذاهای بسته بندی شده را شناسایی کند. این قابلیت چنان دقیق است که می تواند یک قوطی ذرت را از یک قوطی لوبیا سبز متمایز سازد.

این هوش مصنوعی بخشی از اپلیکیشن «گوگل لوک اوت» است که هدف از آن کمک به افراد کم‌بینا و نابیناست تا بتوانند اشیای اطراف خود را بهتر شناسایی کنند و با به روز رسانی آن، پشتیبانی از دستگاه های بیشتر و پشتیبانی از زبان های بیشتر برنامه اندرویدی خود را برای نابینایان و نابینایان امکان پذیر می شود.

اما قابلیت دیگری که به این اپلیکیشن اضافه شده، اسکن اسناد است که همانطور که از نام آن پیداست می تواند از یک نامه یا سایر اسناد عکس بگیرد و آن را با صدای بلند برای فرد نابینا یا کم بینا بخواند.

این اپلیکیشن همه مطالب سند را با جزییات کامل آن می خواند و می تواند کارهایی مانند مرتب سازی و طبقه بندی اسناد و نامه ها را آسان تر کند.

در مقایسه با نسخه های قبلی برنامه، قابلیت جدید می تواند محتواهای طولانی تر را نیز ضبط کند.

گوگل برنامه «گوگل لوک اوت» خود را در سال ۲۰۱۹ برای افرادی که نابینا هستند یا بینایی کم دارند برای مدیریت امور خود با تلفن‌های همراه راه اندازی کرد که البته این اپلیکیشن فعلا با زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسه، ایتالیایی و اسپانیایی تنظیم شده و در ایران می تواند برای نابینایانی که با این زبان‌ها آشنایی دارند یا دانشجویان نابینای این رشته‌ها، کارساز باشد.

..........هشتگ

* هشتگی برای فوتبال

در هفته گذشته به صحبت‌های پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان اشاره کردیم که با نام بردن از اشخاص حقیقی و حقوقی مدعی شده بود که این افراد املاک بنیاد را سالهاست در اختیار دارند و تحویل نمیدهند در جدیدترین واکنش حدادعادل در پاسخ به حرف‌های رئیس بنیاد مستضعفان درباره مدرسه فرهنگ ویدئویی منتشر کرد و توضیحاتی داد. این توضیحات به‌دلیل لحن حدادعادل و مواردی که اعلام کرد بسیار مورد توجه قرار گرفت و کاربران شبکه‌های اجتماعی بویژه به حقوقی که مدعی است فرزندانش از مدرسه می‌گیرند، پرداختند. حدادعادل در این ویدئو اشاره کرده که فرزند پرویز فتاح هم در این مدرسه درس خوانده و این حرف و لحن او هم واکنش‌های زیادی همراه داشت: «این فکر منو رها نمی‌کنه که چطور فرزندان ‎حدادعادل با حقوق یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومن و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومن تونستن نوه‌هاشو در مدرسه فرهنگ با شهریه ۳۰ میلیونی ثبت‌نام کنند؟ با حقوق این دو آقازاده هزینه سرویس حمل و نقل مدرسه فرهنگ هم تأمین نمیشه.»، «‏آقای ‎حداد عادل نمی‌شد علوم انسانی را در جنوب شهر یا در مرکز شهر احیا نمایید؟ حتماً باید در خیابان فرشته و شمیران علوم انسانی احیا شود؟»، «‏تمام دفاعیات مستند و مدلل جناب ‎حداد عادل یکطرف، اینکه خطاب به آقای ‎فتاح فرمودند پسر شما هم در همان مدرسه درس خوانده یک طرف. زمانی می‌گفتیم نحن ابناء دلیل، امروز با شنیدن براهین قاطع آقایان در خصوص تملک اموال ‎بنیاد مستضعفان مانده‌ایم که اساساً چه باید گفت»، «‏به کمپین درخواست رعایت ‎حداقل دستمزد برای فرزندان ‎حدادعادل بپیوندید.»، «‏شفافیت و پاسخگویی به قبل و بعد از جوابیه ‎حدادعادل به ‎فتاح تقسیم می‌شود.»، «‏به فرزندان آقای ‎حدادعادل توصیه می‌کنم حتماً به اداره کار منطقه شمیران مراجعه و بابت دریافت دستمزد کمتر از حداقل دستمزد قانونی شکایت کنند، حتی حق بیمه شما هم اجحاف می‌شود. شما چه کم از کارگران ‎هفت تپه و ‎هپکو دارید؟»، «‏نکته جالب در مورد فرمایشات جناب حدادعادل اینه که دقیقاً در همون سال‌هایی که برای ارتقای علوم انسانی دنبال گرفتن زمین بودن، معاون وزیر آموزش و پرورش بودن و دقیقاً مسئولیتشون همین بوده. اختیار هزاران مدرسه کشور دستشون بوده ولی خب استعداد بچه‌های منطقه یک تهران چیز دیگه است!»، «‏پاسخ تند حدادعادل به فتاح: حالا شما فرشته نجات شده‌اید؟ / پسر خود شما در این مدرسه تحصیل نکرد؟ / فرزندم ماهی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد. پ.ن: من هم خیلی دغدغه آموزش دارم کاش به من امکانات می‌دادن و قول می‌دادم شهریه 25 میلیون هم نگیرم و به جای خیابان فرشته می آمدم جنوب تهران»،  «‏کاش حضرت آقای حدادعادل می‌فرمودند این تحولی که در علوم انسانی ایجاد کردند دقیقاً کجاست؟ چه شخصیت اثر‌گذار علوم انسانی محصول مدارس فرهنگ است؟ برای کدام مسأله اجتماعی راه‌حل ایجاد کردند؟»، «‏چطوری از آقای حداد تشکر کنیم که از نوه‌هایش شهریه می‌گیره؟»، «‏یکی از بچه‌های حدادعادل با دکترای نانوتکنولوژی با کار‌ تمام وقت فقط ماهی ۲ میلیون و ۴۰۰ تومن حقوق میگیره و اون یکی هم با دو تا فوق لیسانس و کار بیش از سه روز در هفته ماهی یک میلیون و ۷۰۰ تومن. غم دنیا گرفت منو اول صبحی.»

پس از اینکه فدراسیون فوتبال ایران در پرونده شکایت مارک ویلموتس محکوم به پرداخت جریمه ۱۶۶ میلیارد تومانی شد، کاربران فضای مجازی با داغ کردن هشتگ‌های «ویلموتس» و «فدراسیون فوتبال» توئیت‌هایی انتقادی را درباره این موضوع منتشر کردند. پیش از این مارک ویلموتس که برای مدت کوتاهی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود به دلیل تعویق در پرداخت دستمزدش از ایران شکایت کرده بود که پس از پیگیری‌های متعدد این پرونده، ایران محکوم به پرداخت جریمه برای این بدهی معوقه شد.

کاربران فضای مجازی در توئیت‌های خود از رئیس فدراسیون فوتبال ایران به دلیل عقد چنین قراردادی با ویلتموس انتقاد و به سابقه ناموفق او در عقد قرارداد با سرمربیان مختلف اشاره کردند؛ آن‌ها از مسئولان ورزشی که عاملان بسته شدن قرارداد با مارک ویلموتس بودند خواستند این جریمه را به جای پرداخت از بیت المال که حق مردم است، از جیب‌ خودشان بپردازند.

انتشار خبر توافق امارات با رژیم صهیونیستی و عادی‌سازی روابط با این رژیم اشغالگر بازتاب گسترده‌ای در میان کاربران فضای مجازی داشته است. به دنبال این توافق‌نامه کاربران هشتگ امارات اسرائیلی متحده را در صفحات توئیتری خود داغ کرده  و این توافق ننگین را محکوم کردند.

گفتنیست؛ پنج‌شنبه گذشته امارات و رژیم صهیونیستی از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم، ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه به طور رسمی اعلام نشده بود.

 


.......کشکول

* جدول کلاسیک: برای پیدا کردن رمز 22 حرفی ما باید به 22 سؤال پاسخ دهید و حروف اول پاسخها را پشت هم بچینید تا رمز جدول، که سخنی از امام صادق (ع)، بدست آید. سؤالات: 1. جستجو و شور و مشورت (پنج) 2. باران اندک (دو) 3. گیشه بلیط فروشی (چهار) 4. نفرین (سه) 5. رود مرزی (سه) 6. عمل تشریح (هفت) 7. نگاه از روی خشم و غصب (شش) 8. شادمان (سه) 9. گوژ پشت (چهار) 10. همه موجودات جهان (شش) 11. شهر عربی (سه) 12. حرف ندا (دو) 13. فرضیه علمی به اثبات نرسیده(پنج) 14. ساکن قطب شمال(شش) 15. برچسب(چهار) 16.تفاله عسل (موم) 17. همراه چای(سه) 18. وام دهنده (چهار) 19. نت آخر(دو) 20. بنیادی ترین حق هرانسان(پنج) 21. پسوند شباهت (دو) 22. مزه ناگوار(سه). شما تا چهارشنبه هفته جاری فرصت دارید رمز جدول را با شماره پیامک 3000465040 به ما اعلام کنید. * پاسخ سؤالات جدول هفته گذشته: 1. وجه 2. قایق 3. تکریم 4. یکدست 5. عابد 6. شدت 7. قرنیه 8. دنا 9. راستین 10. مال 11. یوم 12. اخمو 13. نوبل 14. اما 15. سروان 16. تین 17. پرگار 18. ایهام 19. یدکی 20. عنبر 21. قسم 22. لاما 23. مری 24. ید بیضی 25. لاف 26. نور 27. گناه 28. دشنه. رمز جدول هفته گذشته: وقتی عشق در میان است پای عقل می لنگد.

 

 

 


 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *