شناسه خبر: 21580 منتشر شده در مورخ: 1399/5/29 ساعت: 01:43 گروه: ورزشی  
برای اعزام تیم ملی فوتبال پنج نفره به رایزنی های خود ادامه می دهیم

برای اعزام تیم ملی فوتبال پنج نفره به رایزنی های خود ادامه می دهیم

دبیر اجرایی کمیته پارالمپیک در خصوص امکان حضور تیم فوتبال پنج نفره در پارالمپیک توکیو گفت: ما رایزنی هایمان را کرده ایم، اما پاسخی به ما داده نشده است.

به گزارش ایران سپید محمد تابع دبیر اجرایی کمیته پارالمپیک در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: درباره آغاز اردوها ما تابع مصوبات ستاد بازی‌های پارالمپیک و در نهایت تأیید ستاد اجرایی هستیم. دوستان ما در فدراسیون‌ها در این ستاد هستند و این مصوبات از مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در ورزش و همچنین ستاد ملی مبارزه با کرونا تبعیت می‌کند. درباره حقوق‌ها نیز باز هم از همان مصوبات ستاد پارالمپیک تبعیت می‌کنیم و شرایط در آن کاملاً مشخص شده است. تا الان نیز حقوق ورزشکاران و کادر فنی واریز شده است.

تابع درباره زمان برگزاری مسابقات انتخابی پارالمپیک توکیو گفت: در خصوص تقویم باید بگویم که تاریخ برای ثبت‌نام در مسابقات به ۱۴۰۰ منتقل شده، اما هنوز زمان دقیقی به ما از سوی کمیته بین‌المللی پارالمپیک ابلاغ نشده است.
دبیر اجرایی کمیته پارالمپیک درباره اعتراض ورزشکاران این حوزه نسبت به عدم استخدام و شرایط معیشتی‌شان عنوان کرد: آخرین بخش‌نامه‌ای که در این باره آمده، استخدام فرزندان ورزشکاران است که مقام و مدالی در پارالمپیک داشته‌اند و تغییر تازه‌ای در این موضوع ایجاد نشده است. البته باید ببینیم که می توانیم درباره این بخشنامه تغییری ایجاد کنیم یا نه. درباره شرایط معیشتی نیز نفراتی که در اولویت اول تا چهارم هستند، مصوبه برای آنها وجود دارد و مشخص شده است.
وی درباره آغاز اردوهای ورزشکاران دیگر کشورها و اینکه چه برنامه‌ای برای ورزشکاران پاراتیراندازی و پارادوومیدانی در این خصوص وجود دارد، گفت: اگر ستاد مبارزه با کرونا این اجازه را بدهد، ورزشکاران می‌توانند در شهرهای سفید اردوهای خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند. در پاراتیراندازی ما در تمام کشور شرایط لازم برای اجرای تمرینات را نداریم و فقط یکی دو شهر این شرایط را دارند که جزو شهرهای قرمز هستند. ورزشکاران دوومیدانی نیز به همین شکل هستند. اولویت ما سلامت ورزشکار و مربی‌اش است، چرا که باید در پارالمپیک شرکت کند. ما عجله‌ای برای آغاز اردوها نداریم، چون هنوز یک سال فرصت داریم. همواره اولویت اصلی ما سلامت ورزشکاران است. اگر یک ورزشکار به کرونا مبتلا شود، دچار مشکلاتی می‌شود. اگر براساس مصوبات ستاد کرونا جلو برویم، برای سلامتی آنها بهتر است.
وی ادامه داد: محدودیت‌ها برای همه مردم ایران است و شامل ورزشکاران نیز می‌شود. حتی ورزشکاران المپیکی نیز همین محدودیت‌ها را دارند.
تابع درباره سنجش رکورد ورزشکاران که در ماه‌های گذشته و قبل از شیوع کرونا انجام می‌شد، گفت: رصد ورزشکاران از طریق مربیان و ناظران در حال انجام است و در نهایت ما به صورت مجازی این سنجش رکورد را انجام می‌دهیم. رصدها انجام می شود و محفوظ است و آن ثبات روند و بهبود شرایط رکوردی برای هر ورزشکاری که رخ بدهد، شامل آن حقوق مربوطه خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا پیش‌بینی کمیته پارالمپیک در خصوص مدال‌آوری کاروان ایران در پارالمپیک توکیو تغییری کرده است یا نه؟ گفت: با توجه به اینکه مسابقه رسمی طی این مدت برگزار نشد، پیش بینی ما براساس همان دوران قبل از شیوع کرونا است. اگر هم مسابقه‌ای برگزار شده باشد، حریفان ورزشکاران ایرانی در آنها شرکت نکرده‌اند. ممکن است برخی رکوردهای داخلی داشته باشند، اما ما به آنها دسترسی نداریم.
وی در پاسخ به سؤال ایران سپید در خصوص وضعیت تیم شنای نابینایان و امکان حضور تیم فوتبال پنج نفره نابینایان در پارالمپیک با توجه به تعویق مسابقات گفت: با توجه به مصوبات ستاد بازی‌ها، هر ورزشکاری که کسب سهمیه کرده و شرایط لازم برای اعزام را داشته باشد، تحت پوشش قرار خواهد گرفت. در ارتباط با تیم ملی فوتبال پنج نفره متأسفانه یک تیم به عنوان جایگزین ایران انتخاب شد و از نظر قوانین این مسئله بسته شده است. البته ما رایزنی هایمان را کرده ایم، اما پاسخی به ما داده نشده است. باز هم رایزنی های خود را ادامه می‌دهیم تا شاید این مسئله مهیا شود.
تابع در پایان گفت: ما نیم‌نگاهی به بازی‌های پاراآسیایی جوانان ۲۰۲۱ در بحرین و همچنین بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ در چین داریم و به دنبال پشتوانه‌سازی حرکت می‌کنیم.
 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *